O κινητήρας δεν φέρει μεγάλες αλλαγές κατά το πέρασμα από το XC στο X και ουσιαστικά παραμένει ο ίδιος κινητήρας των 1.200cc που γνωρίσαμε στην Bonneville. Πρόκειται για μια υγρόψυκτη, οκταβάλβιδη, δικύλινδρη εν σειρά μονάδα, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και με γωνία στροφάλου στις 270°. Η απόδοσή του δεν άλλαξε και έτσι φτάνει τους 90 ίππους και τα 110 Nm ροπής, όμως αλλαγές στις ρυθμίσεις φέρνουν τη δύναμη από λίγο πιο νωρίς σε σχέση με τον προκάτοχό του (στις 7.000 σ.α.λ. και στις 4.250 σ.α.λ. αντίστοιχα), ενώ η ροπή είναι παρούσα σε ικανοποιητικότατο βαθμό σε όλο το εύρος. Συνεργάζεται με έναν συμπλέκτη υποβοήθησης που κάνει το σταμάτα ξεκίνα παιχνίδι και με εξατάχυτο κιβώτιο, με πολύ ομαλή λειτουργία.
Το ηλεκτρόγκαζο χαρίζει τη δυνατότητα ύπαρξης Riding Mode και το Scrambler 1200X έχει πέντε (Rain, Road, Sport, Off-Road, User), με διαφορές στην απόκριση της ισχύος και στην παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ενώ στο πρόγραμμα User ο αναβάτης μπορεί να φέρει αυτές τις παραμετροποιήσεις στα μέτρα του. Σε αντίθεση με την προηγούμενη έκδοση, το Traction Control με λειτουργία Cornering (το οποίο όπως και το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί) περνάει στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ απουσιάζει πλέον το Cruise Control. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ μπορείς να την δεις να πέφτει σχεδόν μισό λίτρο κάτω σε συνθήκες ταξιδιού, φτάνοντας τα 5,6. Από άποψη επιδόσεων, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι η Triumph Scrambler 1200 X χρειάζεται 4,2” για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα και 5,03” για να επιταχύνει από τα 60 στα 120.