Το ΜΤ-09 έχει ήδη αποδείξει τον χαρακτήρα του ως μια ευέλικτη και παιχνιδιάρικη μοτοσυκλέτα, που μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις απαιτήσεις και με την ίδια ευκολία να σε μεταφέρει στην καθημερινή κίνηση της πόλης και να σε συνοδεύσει στις ορεινές αποδράσεις, σε φιδισιους δρόμους. Στην πόλη το πεπλατυσμένο ντεπόζιτο των 14 λίτρων δεν αυξάνει το πλάτος της μοτοσυκλέτας (μόλις 820mm) επιτρέποντάς του να χωθεί παντού στην κίνηση, ενώ η θέση οδήγησης του αναβάτη θα του επιτρέψει την πολύωρη παραμονή στη σέλα χωρίς προβλήματα.
Αυτά είναι χαρακτηριστικά που το ΜΤ-09 είχε ήδη σε μεγάλο βαθμό και βελτίωσε και με τις εργονομικές αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο του 2024. Η μεγάλη αλλαγή όμως όπως προείπαμε είναι το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο στη θεωρία είναι εξαιρετικό, πώς τα πήγε όμως στην πράξη; Ξεκινώντας από την καθημερινή κίνηση (όπου οι περισσότερες μοτοσυκλέτες θα περάσουν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους), το αυτόματο πρόγραμμα D φαντάζει ως η πιο λογική επιλογή και μόλις ξεπεράσεις το αρχικό σοκ της έλλειψης μανέτας και λεβιέ (και σταματήσεις να ανεβοκατεβάζεις το πόδι στο κενό) αντιλαμβάνεσαι τα τεράστια οφέλη του κιβωτίου. Οι αλλαγές είναι ομαλότατες και γίνονται τη σωστή στιγμή (9 στις 10 εκεί που και ο αναβάτης θα έπιανε τη μανέτα) ενώ το μεγάλο μου άγχος, που ήταν πως θα συμπεριφερθεί στα κατεβάσματα, έφυγε αμέσως στο πρώτο απότομο φρενάρισμα που με κατέβασε από 4η σε 1η. Εξεπλάγην ευχάριστα από το πόσο “απαλά” γινόταν η μετάβαση και μετά από αυτό δεν άλλαξα καθόλου σε άλλο πρόγραμμα όσο κινούμουν στην πόλη. Και στα ανεβάσματα και στα κατεβάσματα το μόνο λίγο πιο “τραχύ” πέρασμα είναι αυτό από την πρώτη στη δευτέρα και αντίστοιχα - όπως είναι λογικό - όμως και αυτό είναι αξιοσημείωτα “απαλό”. Βγαίνοντας λίγο έξω από την κίνηση και κινούμενοι σε λίγο πιο σπορ ρυθμούς ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και το Manual κιβώτιο, παίρνοντας πάλι τον πλήρη έλεγχο (η μόνη περίπτωση που θα επέμβει εκεί το σύστημα είναι αν πας να σταματήσεις με 4η π.χ., όπου θα σου κατεβάσει αυτόματα σε 1η για να μην σβήσει). Η λειτουργία του See-Saw διακόπτη είναι πραγματικά για φίλημα, κάνοντας όντως ταχύτατα τις αλλαγές και δίνοντας τον πλήρη έλεγχο στο αριστερό χέρι. Η ταχύτητα των αλλαγών και το γεγονός ότι το αριστερό σου πόδι είναι πλέον πλήρως ελεύθερο συμβάλλει τα μέγιστα στο να συγκεντρωθείς στην “καλή πλευρά” της οδήγησης, ενώ μπορείς να αλλάξεις άνετα και μέσα στη στροφή, χωρίς να νιώσεις κανένα ταρακούνημα. Μετά από λίγο συνηθίζονται και οι αλλαγές μόνο με τη χρήση του δείκτη και το Y-AMT γίνεται πραγματικά παιχνίδι στα χέρια σου, επιτρέποντάς σου να κάνεις ό,τι θέλεις, όποτε το θέλεις.