Δεν υπήρχε κανένας λόγος για αλλαγές στον τομέα του κινητήρα. Όπως και η βασική έκδοση έτσι και το World Raid εφοδιάζεται με το δικύλινδρο διαμάντι 689 κυβικών της Yamaha που ακούει στο όνομα CP2. Με τον crossplane στρόφαλο 270ο αποδίδει 72,5 ίππους, έχοντας ως πλεονεκτήματα τη γραμμική λειτουργία, την ροπάτη απόδοση αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση, αφού η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6λτ/100χλμ. Ανασχεδιασμένο είναι μόνο το φιλτροκούτι, με νέες διόδους αέρα που εμποδίζουν την είσοδο σκόνης.
Η φιλική-γραμμική απόδοση και ο ακριβής τρόπος με τον οποίο μεταφέρονται οι εντολές σου από την γκαζιέρα, είναι και ο λόγοι που κανένα μοντέλο της Yamaha με αυτόν τον κινητήρα δεν εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα, riding modes κλπ. Το ίδιο ισχύει και για το World Raid, παρότι θα θέλαμε το κορυφαίο Tenere να εφοδιάζεται τουλάχιστον με traction control που πλέον είναι must για την κατηγορία. Αύξησε την ισχύ του Yamaha Tenere 700 μεφίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.