Η δοκιμή του Aprilia RS4 έγινε στην μαγική πίστα του Vairano. Μαγική γιατί είναι ίσως η καλύτερη πίστα του κόσμου για μια τέτοια παρουσίαση. Είναι κλειστή -ιδανική για μικρού κυβισμού μοτοσικλέτες όπως το RS4-, διαθέτει πολύ καλή ποιότητα ασφάλτου, ενώ σε αυτή κάνουν δοκιμές ακόμα και ομάδες της… F1! Η πίστα διαθέτει μια τεράστια ευθεία, μήκους 2 χιλιομέτρων, η οποία χρησιμοποιείται από πολλά εργοστάσια αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, για δοκιμές. Στη χάραξη που θα οδηγούσαμε εμείς το RS4, δεν συμπεριλαμβανόταν η ευθεία, ενώ το μήκος της πίστας ήταν 2,7 χιλιόμετρα, με πλάτος 7,5 μέτρων. Λίγο πριν καβαλήσω το RS4, δοκίμασα την πρώτη μου έκπληξη. Τώρα που δεν υπήρχε άλλη μεγάλη μοτοσικλέτα δίπλα του, το Aprilia έδειχνε μεγάλο σε διαστάσεις, τόσο, ώστε εύκολα να πιστεύεις πως πρόκειται για μεγάλο Supersport!
Εκτός από το λευκό -που θυμίζει RSV4R- το RS4 βγαίνει και σε κόκκινο-μαύρο, θυμίζοντας Factory.
Από πλευράς εντυπώσεων, το RS4 σε κερδίζει αμέσως. Εκπληκτικό αντίγραφο του RSV4, και με λεπτομέρειες μοναδικές, που ξεχωρίζουν. Πλαίσιο αλουμινίου δυο δοκών, ασύμμετρο ψαλίδι, ανάποδο πιρούνι 41 χιλιοστών, ακτινική (!) δαγκάνα φρένου μπροστά με τεράστιο δίσκο και μεταλλικό σωληνάκι, και φυσικά μονό αμορτισέρ πίσω -χωρίς ρυθμίσεις όμως. Τα λάστιχα μόνο, αποτελούν ένα μυστήριο. Από ό,τι δείχνουν οι φωτογραφίες του press kit, πιθανώς το RS4 να έρχεται με ελαστικά Bogart της Savva. Όμως σε άλλες φοράει Michelin. Και στην παρουσίαση, είχαμε μαλακά ελαστικά της Pirelli σε 150 διάσταση πίσω! Όπως και να έχει, το RS 4 δείχνει τούμπανο. Είναι όμως έτσι και στην οδήγηση ή ο εντυπωσιασμός αφορά μόνο στο μάτι; Ώρα να μάθουμε.
Χρειάζεται λίγη μαεστρία για να μη βρει η μπότα στο καπάκι του μονόσελου, όταν περνάς το πόδι πάνω από τη σέλα για να καβαλήσεις. Σημειώστε πως το μονόσελο αφαιρείται έξυπνα με ένα κουμπί quick release, χωρίς εργαλεία, για να εμφανιστεί η σέλα του συνεπιβάτη. Γυρίζω το κλειδί στο διακόπτη, τα ψηφιακά όργανα διενεργούν τους γνωστούς διαγνωστικούς τους ελέγχους, και είμαστε έτοιμοι για εκκίνηση. Πιέζω τη μίζα, και από την πανέμορφη, χαμηλά τοποθετημένη εξάτμιση που βρίσκεται στο κάτω μέρος του φέρινγκ, βγαίνει ένας ελαφρώς πνιγμένος ήχος που σίγουρα δεν ενθουσιάζει. Σε βάζει όμως σε σκέψεις… απελευθέρωσης του, με εξάτμιση, και κιτ. Υπομονή. Η Aprilia ήδη δουλεύει πάνω σε ένα τέτοιο κιτ, αύξησης κυβισμού και επιδόσεων. Ανοίγω το γκάζι, και ανακαλύπτω πως η ιδιαίτερα μακριά πρώτη χρειάζεται αρκετή βοήθεια από το συμπλέκτη για να μη σβήσει ο κινητήρας. Με λίγο πατινάρισμα, το RS4 ξεκινάει, και διανύοντας τη μικρή απόσταση που χωρίζει τα pits από την πίστα, αρχίζει η δοκιμή.