Το σημαντικότερο πάνω στη μοτοσικλέτα για την ασφάλεια του αναβάτη είναι τα φώτα της και σε περίπτωση που μείνετε χωρίς φως, σας προτείνουμε κάποιες… πρώτες βοήθειες!
Τα φώτα δεν τα χρησιμοποιούμε μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά και κατά τη διάρκεια όλης της μέρας, γιατί με αυτόν τον τρόπο είστε πιο ορατός από τους οδηγούς και τους πεζούς. Πολλές καινούριες μοτοσικλέτες δεν διαθέτουν διακόπτη μεσαίας σκάλας φωτών, αφού με το γύρισμα της μίζας ενεργοποιούνται αυτόματα τα φώτα. Τι γίνεται όμως, αν βρίσκεστε πολλά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι σας και από βενζιναδικο και καίγεται η λάμπα της μοτοσικλέτα σας, καθώς σκοτεινιάζει; Παρακάτω θα σας δώσουμε κάποιες πληροφορίες για να σας διευκολύνουμε να αλλάξετε γρήγορα και εύκολα τη λάμπα της μοτοσικλέτα σας.
1 . Αφού ξεβιδώσετε και αφαιρέσετε τα απαραίτητα πλαστικά μέρη της μοτοσικλέτας, με λίγη δύναμη και χωρίς καμία ιδιαίτερη τεχνική, το ντουί πολύ εύκολα αποσυνδέεται από τους πόλους της λάμπας. Τα τρία καλώδια, που πιθανόν να διαθέτει, δηλώνουν ότι η λάμπα έχει δύο σκάλες και γείωση.
2. Στη συνέχεια αφαιρείτε και το ελαστικό στεγανοποιητικό κάλυμμα. Αμέσως εμφανίζεται η λάμπα και η εγκατάσταση που τη συγκρατεί μέσα στο φανάρι.
3 Σε κάποιες (ομολογουμένως λίγες) μοτοσικλέτες, για τη στήριξη της λάμπας χρησιμοποιείται και βίδα ή κάποιο ειδικό σύρμα που συγκρατεί τη λάμπα.
4. Αφού προσαρμόσετε τη νέα λάμπα (ακριβώς ίδιων προδιαγραφών με την προηγούμενη), ακολουθήστε αντίστροφα τη διαδικασία και είστε έτοιμοι!
Εάν σε περίπτωση τα φώτα είναι τεχνολογίας xenon ή δεν υπάρχει λάμπα αντικατάστασης, τότε καλό είναι να κατασκευαστεί ένας αυτοσχέδιος φωτισμός (με φακό) για τη μοτοσικλέτα που θα παρέχει ασφάλεια, ωστόσο δε θα έχει τη δυνατότητα να φωτίσει επαρκώς το δρόμο.
Καλό επίσης είναι, αν κινείται κανείς με παρέα, η μοτοσικλέτα με το πρόβλημα φωτισμού να βρει τη θέση της στη μέση, ώστε να προστατεύεται.