Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες ακινητοποίησης μιας μοτοσικλέτας. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη σημασία στη συντήρηση του.
Μερικά tips για να μην ‘‘βραχυκυκλώνετε’’
• Ποτέ μην πλένετε τα ηλεκτρικά της μοτοσικλέτας σας με πιεστικό μηχάνημα. Όσο και αν είναι σχεδιασμένα να είναι αδιάβροχα, η πίεση από το πιεστικό είναι υπερβολική και μπορεί να προκαλέσει ζημιά αρκετά μεγάλη, αν πρόκειται π.χ. για το καντράν.
• Οι διακόπτες των πλαϊνών stand συχνά βρομίζουν και αδυνατούν να εκτελέσουν ορθά το έργο τους. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να καθαρίζονται συχνά, μιας και η δουλειά τους είναι να κόβουν την ανάφλεξη, οπότε και τίθεται θέμα ασφάλειας.
• Προσοχή στους συναγερμούς. Είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι σε υγρασίες και φυσικά αν δυσλειτουργήσουν από αυτή την αιτία, δεν καλύπτονται από την εγγύηση. Οπότε, σε περιπτώσεις πλυσίματος, καλό θα είναι να ξέρουμε πού έχει τοποθετηθεί.
• Ποτέ μην τοποθετείτε μεγαλύτερη ασφάλεια σε Αμπέρ αν η ασφάλεια που προβλέπεται καίγεται, καθώς μπορεί να προκληθεί μεγάλη ζημιά σε κάποιο από τα κυκλώματα της μοτοσικλέτας.
• Η τοποθέτηση λάμπας στο εμπρός φανάρι με περισσότερα Αμπέρ, απλά θα κάνει το φανάρι σας να λιώσει, χωρίς βεβαίως να βελτιώσει την ικανότητά του. Σε περίπτωση που ζητάτε κάτι καλύτερο σε φωτισμό, προτιμήστε καλύτερης ποιότητας λάμπες από το εμπόριο, αλλά στα προβλεπόμενα Αμπέρ. Πολλοί προτιμούν τις λάμπες xenon, αλλά θα πρέπει να υπάρχει χώρος για να τοποθετηθεί και ένας μετασχηματιστής.
• Όταν η μοτοσικλέτα σας μείνει από ρεύμα, προσοχή στην τοποθέτηση των καλωδίων μετάγγισης ρεύματος, καθώς οι περισσότερες μπαταρίες είναι τοποθετημένες κοντά στο σκελετό και μπορεί να προκαλέσετε βραχυκύκλωμα.
Διακόπτες
Οι διακόπτες στο τιμόνι είναι προφανές πως είναι εκτεθειμένοι σε κάθε είδους καιρικά φαινόμενα. Η σκόνη και κυρίως η βροχή σε καμία περίπτωση δεν τους φέρονται ευεργετικά. Θα ήταν, λοιπόν, καλή ιδέα, μια φορά το χρόνο να τους καθαρίζουμε απλά ανοίγοντάς τους και ψεκάζοντάς τους με το γνωστό πια σπρέι επαφών. Είναι κακό συναίσθημα να μείνει η μοτοσικλέτα μας ακίνητη μετά από βραχυκύκλωμα στον διακόπτη του σινιάλου, καταστρέφοντας ταυτόχρονα και την ντίζα του συμπλέκτη, αλλά και τις διακοπές, καθώς αυτές οι βλάβες συμβαίνουν πάντα τις πιο ακατάλληλες περιόδους.
Τα σύγχρονα ηλεκτρικά κυκλώματα τείνουν να γίνουν εξαιρετικά πολύπλοκα, αλλά ταυτόχρονα και ιδιαιτέρως αξιόπιστα. Με λίγη φροντίδα θα διατηρηθούν έτσι για πολλά και λειτουργικά (χωρίς ανεπιθύμητες ακινητοποιήσεις) χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι εκείνο που αποφασίζει αν θα εκκινήσει η μοτοσικλέτα. Πόσες φορές έχουμε έρθει σε κρούση με την αγαπημένη μας (τη μοτοσικλέτα εννοούμε), καθώς εκείνη αρνείται να εκκινήσει μια μέρα με λίγο αυξημένη υγρασία. Για να αποφύγουμε τέτοιες σκηνές απείρου κάλλους, αρκεί να ακολουθήσουμε κάποιες μικρές αλλά ιδιαίτερα αποτελεσματικές οδηγίες συντήρησης του ηλεκτρικού συστήματος της μηχανής. Τα δομικά στοιχεία του κυκλώματος είναι ουσιαστικά η μπαταρία, οι ακροδέκτες (πρίζες) σύνδεσης και διακλάδωσης της πλεξούδας, οι λάμπες, οι ασφάλειες και οι διακόπτες.
Μπαταρία
Το προφανές σημείο για να ξεκινήσει κανείς είναι η μπαταρία. Είναι σημαντικό να ελέγχουμε συχνά τη στάθμη των υγρών αναφορικά με τις ενδείξεις που υπάρχουν πάνω στην ίδια την μπαταρία, εκτός και αν η μοτοσικλέτα μας διαθέτει νέου, κλειστού τύπου μπαταρία. Αν χρειάζεται συμπλήρωμα, κάντε το με απεσταγμένο νερό, αλλά δώστε προσοχή στη διαδικασία, καθώς αν πέσει υγρό μπαταρίας πάνω στα ρούχα ή ακόμα χειρότερα, πάνω στη γυαλιστερή μηχανή, θα προκαλέσει σημαντική ζημιά. Αν παρατηρείτε σημαντική μείωση της στάθμης ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα υπερφόρτισης και θα πρέπει να επισκεφθείτε άμεσα κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.