Η πλειοψηφία των καινούριων μοτοσικλετών ακόμη και στα μικρά κυβικά χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό ψεκασμό. Κύριος λόγος, η καλύτερη απόδοση αλλά και η οικονομία.
Η ιπποδύναμη, όσον αφορά το συσχετισμό της με το σύστημα τροφοδοσίας, εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη διάμετρο του αυλού εισαγωγής. Ως εκ τούτου, ένα καρμπιρατέρ με διάμετρο αυλού ίδια με την αντίστοιχη ενός ψεκασμού, αποδίδει ακριβώς το ίδιο. Τα πλεονεκτήματα των ψεκασμών δεν αναφέρονται ακριβώς στην αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά στη γενικότερη βελτίωση της απόδοσης όσον αφορά την κατανομή της σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και στην απόκριση στο γκάζι. Πλεονεκτήματα, που εμφανίζονται κυρίως λόγω των... μειονεκτημάτων των καρμπιρατέρ. Η ιπποδύναμη, όσον αφορά το συσχετισμό της με το σύστημα τροφοδοσίας, εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη διάμετρο του αυλού εισαγωγής. Ως εκ τούτου, ένα καρμπιρατέρ με διάμετρο αυλού ίδια με την αντίστοιχη ενός ψεκασμού, αποδίδει ακριβώς το ίδιο.
Τα πλεονεκτήματα των ψεκασμών δεν αναφέρονται ακριβώς στην αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά στη γενικότερη βελτίωση της απόδοσης όσον αφορά την κατανομή της σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και στην απόκριση στο γκάζι. Πλεονεκτήματα, που εμφανίζονται κυρίως λόγω των... μειονεκτημάτων των καρμπιρατέρ. Στην προσπάθεια για επίτευξη μέγιστης δυνατής ιπποδύναμης, τα καρμπιρατέρ γίνονται όλο και μεγαλύτερα, κάτι όμως που δημιουργεί πολλά προβλήματα. Με την αύξηση της διαμέτρου του αυλού (ώστε να περάσει στον κύλινδρο όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα καύσιμου μείγματος), μειώνεται η ταχύτητα ροής του αέρα. Στις υψηλές στροφές δεν υπάρχει πρόβλημα αφού τα καρμπιρατέρ ρυθμίζονται για μέγιστη απόδοση εκεί, δεν ισχύει όμως το ίδιο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε αυτές, η χαμηλή ταχύτητα ροής του αέρα δεν αρκεί για να δημιουργήσει ικανοποιητική υποπίεση στο ζιγκλέρ ώστε να τραβήξει την απαραίτητη ποσότητα βενζίνης. Το αποτέλεσμα είναι το μείγμα να είναι φτωχό και ο κινητήρας να υπολειτουργεί. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στο άνοιγμα του γκαζιού, όπου η αντίθετη υποπίεση που δημιουργείται από το άνοιγμα της πεταλούδας, ουσιαστικά μηδενίζει την ταχύτητα του αέρα, οπότε και σταματά να βγαίνει καύσιμο από το ζιγκλέρ. Πρόκειται για το γνωστό "πνίξιμο" που εμφανίζουν μοτοσικλέτες με μεγάλα καρμπιρατέρ, σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, το οποίο μπορεί ακόμα και να σβήσει τον κινητήρα.
Ο ψεκασμός, αντίθετα, δεν στηρίζεται στην υποπίεση που δημιουργείται από τη ροή του αέρα για να διασπείρει τη βενζίνη στον αέρα, αλλά ψεκάζει μηχανικά την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου. Αυτή, στα σύγχρονα συστήματα, ελέγχεται ηλεκτρονικά από το σύστημα διαχείρισης, σύμφωνα με την πίεση στον αυλό εισαγωγής. Ετσι, είναι πάντοτε σωστή, όσο χαμηλή και να είναι η ταχύτητα ροής. Ενα άλλο πρόβλημα που προκύπτει με την αύξηση της διαμέτρου, είναι το ίδιο το μέγεθος των καρμπιρατέρ. Ενας αυλός με διάμετρο 40 χιλ. απαιτεί χώρο επίσης 40 χιλ. στο επάνω μέρος του για να χωρέσει το σλάιντ όταν το γκάζι είναι τέρμα ανοιχτό, καθώς και αλλά 40 χιλ. στο κάτω μέρος του για τη βελόνα όταν το γκάζι είναι κλειστό. Αυτό δίνει ένα ελάχιστο ύψος καρμπιρατέρ 120 χιλ., χωρίς να υπολογιστούν τα μέταλλα και τα παρελκόμενα. Αντίθετα ψεκασμοί με διάμετρο αυλού ακόμη και 56 χιλ., έχουν λιγότερο από το μισό ύψος. Αυτό περιορίζει και τους αυλούς στην κυλινδροκεφαλή. Με τη σύγχρονη τάση να γίνονται κοντύτεροι και ευθύγραμμοι, τα καρμπιρατέρ θα πέσουν μέσα στον κύλινδρο τη στιγμή που ένα ίδιο σύστημα ψεκασμού θα έχει χώρο ακόμη 30 - 40 χιλ. Ολα αυτά τα προβλήματα, έχουν θέσει σαν ανώτατο όριο διαμέτρου για τα καρμπιρατέρ περίπου τα 40 χιλ. και μία απόδοση περίπου 45 ίππων για κάθε κύλινδρο. Μεγαλύτερα χρησιμοποιούνται μόνο σε αγωνιστική χρήση, αν και η διαφορά δεν είναι τεράστια (41 χιλ. για τα flat slide της Keihin και της Mikuni). Αντίθετα, οι ψεκασμοί μπορούν να φτάσουν διάμετρο αυλού μέχρι και 60 χιλ., χωρίς τέτοιου είδους προβλήματα. Μιλάμε, δηλαδή, για απόδοση πάνω από 60 ίππους στον κύλινδρο. Με αυτό τον τρόπο, μία μοτοσικλέτα με ψεκασμό είναι δυνατότερη από την αντίστοιχη με καρμπιρατέρ. Τα πλεονεκτήματα των ψεκασμών, όμως, δεν σταματούν εδώ.
Η εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών προσφέρει άπειρες δυνατότητες ρύθμισης για κάθε συνθήκη οδήγησης. Επίσης, η ακρίβεια που προσφέρουν στον έλεγχο του μείγματος, κάνει αναγκαστική τη χρήση τους όταν πρέπει να τοποθετηθεί καταλύτης. Οι καταλύτες παύουν να λειτουργούν όταν η αναλογία του καυσίμου στο μείγμα αλλάξει περισσότερο από ένα ποσοστό από το ιδανικό, είτε προς το φτωχό είτε προς το πλούσιο. Γενικά, η ραγδαία μείωση της τιμής των ηλεκτρονικών κάνει μονόδρομο την κατεύθυνση προς τους ηλεκτρονικούς ψεκασμούς. Η αύξηση της ισχύος με ταυτόχρονη ομαλή λειτουργία του κινητήρα, είναι πολύ ευκολότερη έτσι, οπότε τα καρμπιρατέρ θα μπαίνουν πλέον όλο και συχνότερα στο ράφι. Την "ταφόπλακα" θα βάλει η θέσπιση ακόμα αυστηρότερων προδιαγραφών καυσαερίων, η οποία θα καταστήσει αναγκαστική τη χρήση καταλυτών και στις μοτοσικλέτες. Αυτό δε, σημαίνει αυτομάτως… αντίο στα ζιγκλέρ και στις φιλτροχοάνες.