«Η σημαντική ανάπτυξη σε αριθμό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια κατέστησε εφικτή τη διεύρυνση των ελέγχων στα δίκυκλα, που νομοθετικά έχει τεθεί από το 2009».
Η ύπαρξη ανάλογων τακτικών ελέγχων σε όλα τα αναπτυγμένα κράτη απαντά σε τυχόν προβληματισμούς για την αναγκαιότητα τους και πάντως δεν πρέπει να υποτιμάται ότι, ακόμη και μια ανθρώπινη ζωή που δεν θα χαθεί, εξαιτίας της μη κυκλοφορίας ενός ελαττωματικού δικύκλου, είναι πολύτιμο αποτέλεσμα.
Δεύτερο σημαντικό ζήτημα που τα ΙΚΤΕΟ υποστηρίζουν ότι επιτυγχάνουν είναι οι καλύτερες εκπομπές ρύπων, αφού τα δίκυκλα, παρά το χαμηλό βάρος τους, προκαλούν σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση σε υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου (και σωματίδια τα τυχόν δίχρονα).
Αυτό που ποικίλει από χώρα σε χώρα είναι το κατά πόσο μπορεί να συμβαδίζει η λειτουργία συνεργείου και ΙΚΤΕΟ, με την Ελλάδα να έχει επιλέξει το ασυμβίβαστο μεταξύ τους.
Κύριο ζήτημα που πρέπει η πολιτεία να διασφαλίσει άμεσα, ίσως θέτοντας κάποια «πλαφόν», είναι η εύλογη αποζημίωση για τους ελέγχους, που επί του παρόντος φαίνεται πως κινούνται από 30 ως 40 ευρώ.
Έστω κι αν σ’ αυτά τα ποσά περιέχεται ο ΦΠΑ 23% και η παρακράτηση 10% για το Υπ. Υποδομών, εκτιμούμε ότι, είναι υψηλά για το έργο που παρέχεται και κυρίως για τα εισοδήματα αυτών που χρησιμοποιούν δίκυκλα, πολύ περισσότερο μάλιστα λόγω της κρίσης που διανύουμε.
Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνούμε ότι, η χρήση των δικύκλων πρέπει να ενθαρρύνεται, αφού αυτά μειώνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 και ωφελούν εξαιρετικά τους χρήστες σε χρόνο και κόστος μετακίνησης /στάθμευσης.»
Δημ. Πάτσιος
Γενικός Διευθυντής
Σύνδεσμος Εισαγωγέων
Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
Η αποστολή του ΣΕΑΑ
Κύρια αποστολή του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) είναι η εκπροσώπηση του κλάδου των επίσημων εισαγωγέων /εθνικών διανομέων οχημάτων της χώρας και η συμβολή στην πρόοδο της εθνικής αγοράς οχημάτων.