LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το φρενάρισμα πανικού απαιτεί συγκέντρωση, ηρεμία, αλλά και εξάσκηση.

Ακόμη και με ABS, θα πρέπει ο αναβάτης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός.

Φρενάρισμα πανικού

Δυστυχώς κάποια στιγμή θα χρειαστεί να ακινητοποιήσουμε βίαια τη μοτοσικλέτα για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Οι απρόσεχτοι είναι αρκετοί και το φρενάρισμα πανικού προβάλλει ορισμένες φορές ως η μοναδική λύση.

 

Μπορεί στις ευρωπαϊκές χώρες το φρενάρισμα πανικού να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, στις ελληνικές συνθήκες ωστόσο γίνεται σύνηθες φαινόμενο. Το καλύτερο, λοιπόν, που έχουμε να κάνουμε (δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο που να βελτιώνει τις οδηγικές ικανότητες των υπολοίπων χρηστών του οδοστρώματος) είναι να είμαστε προετοιμασμένοι και κατάλληλα εξασκημένοι.

· Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς. Το μπροστινό φρένο εξακολουθεί πάντως να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο φορτίο της επιβράδυνσης.

· Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο «σώμα» της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να «αντισταθείς» ώστε να μην μετατοπισθεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί…

· Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα «σπασίματα» δεξιά-αριστερά.

· Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Η διαχωριστική γραμμή βέβαια ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.

· Το πίσω φρένο είναι βέβαιο πως σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις, μπορείς να μειώσεις την απόσταση φρεναρίσματος. Ένα γκαράζ με καλή άσφαλτο είναι μια καλή λύση για προπόνηση. Εξασκήσου μόνος σου. Πρόκειται για ένα από τα βασικά μαθήματα οδήγησης που θα σου χρειαστεί στο δρόμο.

· Το σύστημα ABS μπορεί να αποβεί σωτήριο σε καταστάσεις πανικού, ειδικά σε αναβάτες με μειωμένη εμπειρία. Αρκετοί είναι όμως αυτοί που κάνουν το λάθος να αφήνουν στιγμιαία τα φρένα όταν ενεργοποιείται το σύστημα. Όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό «κλώτσημα» στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου, συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση. Καλό θα είναι να προπονηθείς στην αρχή για να εξοικειωθείς με τη λειτουργία του ABS. 

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ