Με στόχο την αισθητική, ηχητική αναβάθμιση ή την αύξηση της απόδοσης πολλοί μοτοσικλετιστές προσφεύγουν σε aftermarket εξάτμιση, πολλές φορές όμως με αμφίβολα αποτελέσματα.
Η αλλαγή της εξάτμισης δε συνίσταται σε καμία περίπτωση στο ξεβίδωμα του παλιού τελικού και το βίδωμα το νέου. Γι’ αυτό λοιπόν εξετάστε προσεκτικά όλες τις παραμέτρους πριν προβείτε στην αντικατάσταση της εργοστασιακής εξάτμισης.
· Αρχικά, απευθυνθείτε σε έμπειρο τεχνικό και αναζητείστε εξάτμιση που να είναι κατασκευασμένη ειδικά για τη μοτοσικλέτα σας.
· Για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα απαιτούνται συνήθως και αλλαγές στις ρυθμίσεις (π.χ. στη διαχείριση του καυσίμου). Αν απλά αλλάξετε τελικό χωρίς περαιτέρω αλλαγές, το πιθανότερο είναι να βάλετε μια ωρολογιακή βόμβα στον κινητήρα και με τον καιρό να σας ανταμείψει με φθορές.
· Ζητήστε δυναμομέτρηση με τη νέα εξάτμιση για να έχετε στοιχεία για το αν λειτουργεί σωστά και να δείτε αν όντως βελτιώνει την απόδοση. Ζητήστε επίσης βεβαίωση πως πληροί τις προδιαγραφές θορύβου.
· Αν θέλετε να αλλάξετε τη δομή της εξάτμισης π.χ. να αλλάξετε τον αριθμό των τελικών ή να τη «βγάλετε» από άλλο σημείο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, έμπειρο μηχανικό και ίσως αρκετό «παιχνίδι» με τις ρυθμίσεις. Κοινώς, περισσότερη δουλειά και πολλαπλάσιο κόστος.
· Για να μην το μετανιώσετε αργότερα (καθώς και το κόστος δεν είναι αμελητέο), ελέγξτε αν η νέα εξάτμιση διαθέτει προστατευτικό κάλυμμα για να μην καίγεται ο συνεπιβάτης (ή και τα πλαστικά που βρίσκονται κοντά), ή αν δυσχεραίνει το φόρτωμα (ακραίο, αλλά μπορεί να συμβεί).