LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ακόμη πιο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε όταν οδηγούμε με μικρή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Αργά στον αυτοκινητόδρομο

Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με μικρή σχετικά ταχύτητα εμπεριέχει κινδύνους τους οποίους πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας. Να τι πρέπει να γνωρίζουμε για να το κάνουμε με ασφάλεια.

 
Μια ορισμένη ταχύτητα κίνησης είναι πάντα σχετική με το περιβάλλον. Έτσι τα 60 χλμ/ώρα, για παράδειγμα, μπορεί να είναι υπερβολικά πολλά για να κινηθούμε με ασφάλεια σε ένα μποτιλιαρισμένο δρόμο στο κέντρο της πόλης αλλά λίγα για τον αυτοκινητόδρομο ή για μια οδό ταχείας κυκλοφορίας. 

Οι λόγοι που μπορεί να κινούμαστε σχετικά αργά σε αυτές τις συνθήκες είναι ουσιαστικά τρεις: είτε γιατί αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα, είτε γιατί το δίκυκλό μας δεν μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα, είτε απλά για λόγους οικονομίας. Στους δρόμους όπου τα οχήματα κινούνται με αισθητά μεγαλύτερη ταχύτητα από τη δική μας πρέπει να δείχνουμε ακόμη μεγαλύτερη προσοχή από ό,τι όταν κινούμαστε στο αστικό περιβάλλον. Αυτό γιατί η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των οχημάτων έρχεται από πίσω μας με μεγαλύτερη ταχύτητα. Έτσι, δεν μπορούμε να ελέγχουμε τα πάντα ανά πάσα στιγμή, αφού δεν μπορούμε να κοιτάμε συνέχεια τους καθρέπτες μας. Παράλληλα, αν είμαστε πάνω σε δίκυκλο με οριακή για αυτές τις συνθήκες ισχύ κινητήρα δεν μπορούμε να αποφύγουμε μια επικίνδυνη κατάσταση «χρησιμοποιώντας» το γκάζι μας, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ενεργητικής ασφάλειας των δικύκλων.

 Ιδού λοιπόν κάποια πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε αλλά και κάποιες συμβουλές που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες κατά την κίνησή σας σε αυτές τις συνθήκες.

-Σύμφωνα με την 1η παράγραφο του άρθρου 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) «στους αυτοκινητόδρομους και στις oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας, oι oπoίες 
διακρίνoνται από τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις oδoύς εισόδoυ 
και εξόδoυ εξ αυτών, απαγoρεύεται η κυκλoφoρία…και μηχανoκίνητων oχημάτων τα oπoία εξ υπoλoγισμoύ ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπoρoύν να αναπτύξoυν σε oριζόντια oδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιoμέτρων την ώρα»

Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει ότι όσοι από εσάς έχετε στην κατοχή σας δίκυκλο έως 50 κ.εκ., το οποίο φέρει περιοριστή ταχύτητας στα 45 χλμ./ώρα απλά δεν μπορείτε να οδηγείτε στους παραπάνω δρόμους, δια νόμου. Ακόμη και αν δεν απαγορευόταν επίσημα, η κίνηση με τόσο μικρού κυβισμού δίκυκλο είναι κάτι που εμείς δεν συνιστούμε καθώς τη θεωρούμε άκρως επικίνδυνη, λόγω της τεράστιας διαφοράς ταχύτητας που αναπτύσσουν σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα.

-Καλό είναι το δίκυκλό μας να μπορεί να φτάνει εύκολα και να μπορεί να κρατήσει με ευκολία ταχύτητες τουλάχιστον 80-90 χλμ./ώρα.

-Πρέπει να κινούμαστε πάντα στη δεξιά λωρίδα, στο μέσο της, έτσι ώστε να έχουμε περιθώρια ελιγμού δεξιά ή αριστερά, αν χρειαστεί, αλλά και να κάνουμε τους εαυτούς μιας πιο ορατούς στους άλλους χρήστες της συγκεκριμένης λωρίδας. Αν για παράδειγμα επιλέξουμε  να κινηθούμε πιο δεξιά μέσα στη λωρίδα η διαφορά της ταχύτητας με το όχημα που έρχεται από πίσω μπορεί να είναι τόσο μεγάλη που ο οδηγός του να νομίζει ότι έχουμε σταματήσει στην άκρη του δρόμου. Έτσι η πιθανότητα να μην αντιδράσει σωστά στην περίπτωση που εμείς αποφασίσουμε να πραγματοποιήσουμε για κάποιο λόγο ελιγμό είναι πολύ μεγάλη.
.
-Δεν κινούμαστε ποτέ πάνω στη ΛΕΑ. Πέρα του ότι απαγορεύεται από το νόμο μπορεί να προκαλέσει στους οδηγούς που ακολουθούν την ψευδαίσθηση που σας περιγράφουμε ακριβώς από πάνω.

-Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο τι συμβαίνει πίσω μας. Το μάτι παίζει συνεχώς στον καθρέφτη για να προλάβουμε καταστάσεις. Ιδιαίτερα αν ακολουθεί φορτηγό, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για ένα δυνατό «χαστούκι» ανέμου, ειδικά αν μας προσπεράσει ξυστά.

-Ενημερώνουμε έγκαιρα με φλας όταν θέλουμε να βγούμε ή να μπούμε στον αυτοκινητόδρομο.

-Αν χρειαστεί να προσπεράσουμε και το δίκυκλό μας είναι μικρού κυβισμού χρησιμοποιούμε όλη τη διαθέσιμη ισχύ. Προειδοποιούμε έγκαιρα το προπορευόμενο όχημα και τα γύρο οχήματα με τα φλας μας, απομακρυνόμαστε σωστά από αυτό-αλλάζουμε δηλαδή κανονικά λωρίδα- το κάνουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται και επανερχόμαστε άμεσα στη δεξιά λωρίδα.

-Αν έχουμε βλάβη, αλλά το δίκυκλο μας μπορεί να κινηθεί δεν ξεχνάμε να χρησιμοποιούμε τα αλάρμ ή, αν δεν διαθέτει το δίκυκλο, το δεξί φλας. Καλό θα είναι επίσης σε αυτές τις περιπτώσεις να έχουμε μαζί μας και ένα γιλέκο με ανακλαστικές επιφάνειες.

-Το γιλέκο με τις ανακλαστικές επιφάνειες είναι καλό να το φοράμε επίσης και τη νύχτα, αν κινούμαστε με μικρές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ειδικά όταν βρέχει και φυσικά αν έχει ομίχλη.

-Αν κινούμαστε πολύ συχνά σε αυτές τις συνθήκες αλλά τα φώτα του δίκυκλού μας είναι ανεπαρκή -συνήθως στα μικρά δίκυκλα επαρκούν για κίνηση στο κέντρο-φροντίζουμε να τα βελτιώσουμε. Στην αγορά θα βρείτε πολλούς τρόπους για όλα τα πορτοφόλια. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε ανακλαστικά αυτοκόλλητα στο πίσω μέρος, ο φθηνότερος τρόπος για να γίνετε ορατός. Βάλτε και στο κράνος σας.

-Αυτό που πρέπει πάντα να θυμόμαστε είναι πως δε διεκδικούμε ποτέ επιθετικά την θέση μας, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο! Δίνουμε το χώρο που χρειάζονται οι υπόλοιποι χρήστες (ακόμα και αν οδηγούν τελείως λανθασμένα), κινούμαστε «αμυντικά» και είμαστε πάντα σε εγρήγορση για κάθε απρόοπτο. Δεν ξεχνάμε, τέλος να είμαστε ψύχραιμοι και ευγενικοί με όλους.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ