Το Caponord 1000 έγραψε την περασμένη δεκαετία μια πετυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά. Τώρα επιστρέφει ως 1200 με μια νέα βάση σε τρεις εκδόσεις. Πιο πρόσφατη είναι η κορυφαία Rally, με πλήρη εξοπλισμό που υποστηρίζει το όνομά της.
Τιμή: 16.650 ευρώ
Χρώματα: Κίτρινο Dune, Γκρι Safari, Πράσινο Army
+Κινητήρας, εξοπλισμός, αναρτήσεις
-Συμπεριφορά στο χώμα
Εξοπλισμός
Οι αλλαγές που διαφοροποιούν το Rally ξεκινούν από τον μπροστινό τροχό 19 ιντσών και τις ακτινωτές ζάντες - αντί των χυτών 17-ιντσων του βασικού μοντέλου. Αυτή η μετάβαση σφραγίζει και τη γεωμετρία του Caponord, καθώς η γωνία κάστερ μεγάλωσε στις 27,4 μοίρες (από 26,1), το ίχνος κόντυνε στα 116,8 χιλιοστά (από 12,4) και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά περίπου 20 χιλιοστά.
Ο εξοπλισμός ακόμη περιλαμβάνει μεγαλύτερη και ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ποδιά κινητήρα, κάγκελα με δύο προβολάκια ομίχλης και θερμαινόμενα γκριπ. Το Rally πακέτο ολοκληρώνεται με δύο κομψές βαλίτσες με αλουμινένια καλύμματα, ειδική παραγγελία από την Givi - πρόκειται για το μοντέλο 33 λίτρων TRK33N Trekker.
Παράλληλα, το Rally μας έρχεται με όλα τα ηλεκτρονικά αξεσουάρ που είναι διαθέσιμα για το μοντέλο από την Aprilia.
Αναρτήσεις-Φρένα
Ο αναμφίβολος πρωταγωνιστής του Caponord Rally είναι οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις ADD που αναλαμβάνουν το πιρούνι και το αμορτισέρ. Ο κεντρικός τους υπολογιστής λαμβάνει δεδομένα και ρυθμίζει τη δυναμική τους συμπεριφορά 100 φορές το δευτερόλεπτο, στο μπροστινό καθορίζοντας όλες τις παραμέτρους του, ήτοι αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς και στο αμορτισέρ προφόρτιση και επαναφορά. Σύμφωνα με την Aprilia στόχος είναι η άνεση περισσότερο από τη σπορ συμπεριφορά, εξυπηρετώντας τη λογική της μοτοσικλέτας. Κανείς δε θα ήθελε εδώ ένα σύστημα αναρτήσεων «τσιμέντο», ούτε στην πόλη, ούτε στο ταξίδι αλλά ούτε και στο χώμα θα προσέφερε ρεαλιστικά οφέλη κάτι τέτοιο. Στα φρένα η Aprilia χρησιμοποιεί ένα δικάναλο ABS με δύο στάθμες παρεμβατικότητας και με δυνατότητα απενεργοποίησης, ώστε να μπορεί κάποιος να φρενάρει και στο χώμα - αλλά και να παίξει πιο επιθετικά στην άσφαλτο εφόσον το επιθυμεί.
Οδηγώντας
Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι η ροπή του κινητήρα. Παρότι μακριά γραναζωμένος, τα χιλιόμετρα μαζεύονται ταχύτατα και μαζεύει 180 στο κοντέρ χωρίς να το καταλάβεις.
Οι αναρτήσεις του Caponord Rally είναι κυριολεκτικά το κόσμημα στο στέμμα. Αν η άνεση είναι ο μεγάλος στόχος, τον πετυχαίνουν και με το παραπάνω. Το Rally νομίζεις πως κινείται σε παχιά μοκέτα, χαλαρό και μεγαλοπρεπές καλπάζει δίχως να σε απασχολεί τίποτε. Στη στροφή η ανάρτηση «βιδώνει» τους τροχούς στο έδαφος και μπαίνει με απαράμιλλη σταθερότητα - ειδικά το μπροστινό είναι εντυπωσιακό. Θα προτιμήσει τις πιο ανοικτές στροφές, αλλά δε θα δυστροπήσει ούτε σε σφικτό στροφιλίκι. Ο τρόπος που δουλεύει θυμίζει λίγο το Telelever της BMW: Δίνει κάπως μειωμένη πληροφόρηση, αλλά βρίσκει άφθονη πρόσφυση και το μόνο που σου ζητά είναι να το εμπιστευτείς. Όσο το έκανα μου το ανταπέδωσε με μεγάλες κλίσεις σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς ποτέ να με τρομάξει.