Η κίνηση ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα αποτελεί ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του δικύκλου στους δρόμους της πόλης. Ωστόσο, η πρακτική αυτή (γνωστή ως διήθηση) κρύβει κινδύνους.
Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλο μέρος των τροχαίων ατυχημάτων που περιλαμβάνουν μοτοσικλέτα έχουν γίνει σε συνθήκες πυκνής κίνησης. Το σενάριο είναι γνωστό και όλοι το έχουμε λίγο-πολύ ζήσει: Η μοτοσικλέτα κινείται ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και σε ένα από αυτά ο οδηγός αποφασίζει να αλλάξει απροειδοποίητα λωρίδα κίνησης. Κόβει έτσι το δρόμο στη μοτοσικλέτα και η κατάληξη έχει να κάνει με το πόσο προετοιμασμένος ήταν ο αναβάτης. Αν φρενάρει έγκαιρα, όλα καλά – εκτός από τα καθιερωμένα «γαλλικά» που θα ανταλλάξει με τον απρόσεκτο οδηγό. Αν όχι, το ατύχημα είναι δεδομένο, με πρώτο θύμα τον ίδιο τον αναβάτη.
Επειδή, λοιπόν, η διήθηση σας φέρνει σε μια από αυτές τις θέσεις που οι υπόλοιποι μπορεί να μη σας προσέξουν και εσείς είστε αυτοί που πρέπει να προσέχετε και για τους άλλους, σας παραθέτουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, ώστε να βγαίνετε κάθε φορά αλώβητοι από τον λαβύρινθο του μποτιλιαρίσματος.
·Όσο και αν μας εκνευρίζει που το λέμε, η διήθηση στην χώρα μας είναι παράνομη και γίνεται με την ανέχεια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Προσπαθήστε να μην εκνευρίζεστε με εκείνους που για τον Α ή τον Β λόγο αλλάξουν απότομα λωρίδα. Οδηγώντας ήρεμοι και γνωρίζοντας τους κινδύνους της πράξης σας θα δείτε από μόνοι σας ότι η προσοχή σας στο δρόμο είναι πιο αυξημένη με αποτέλεσμα να οδηγείτε και με μεγαλύτερη ασφάλεια.
·Έχετε πάντα στο νου σας πως ό,τι και να γίνεται στους δρόμους θα φτάνετε πάντα πολύ πιο γρήγορα στον προορισμό σας από ό,τι αν οδηγούσατε αυτοκίνητο. Σκεφτείτε επίσης ότι όσο και να προσπαθείτε να πάτε γρήγορα μέσα στην κίνηση με το δίκυκλό σας ο χρόνος που θα κερδίσετε-εάν δεν προσπαθούσατε να πάτε γρήγορα-μετριέται σε μερικά μόλις λεπτά. Οπότε σκεφτείτε πραγματικά αν αυτά τα λιγοστά λεπτά αξίζουν τον επιπλέον και σημαντικά μεγαλύτερο ρίσκο για τη σωματική σας ακεραιότητα.
·Διατηρήστε χαμηλή και σταθερή ταχύτητα. Κινούμενοι ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, καλό είναι να μην ξεπερνάτε τα 50 χλμ./ώρα, ενώ σε περίπτωση που και τα αυτοκίνητα κινούνται, αυξήστε το πολύ την ταχύτητά σας μέχρι 20 χλμ.ώρα παραπάνω από αυτά.
·Μείνετε 100% συγκεντρωμένοι στο δρόμο μπροστά σας και μην αφαιρείστε για κανένα λόγο. Ακόμη και η στιγμιαία ματιά στον πίνακα οργάνων μπορεί να σας στοιχίσει πολύτιμα δευτερόλεπτα αντίδρασης. Τα ακουστικά για τη μουσική ή για το κινητό τηλέφωνο καλύτερα να αποφεύγονται.
·Έχετε πάντα ένα ή δύο δάχτυλα στη μανέτα και τα πόδια έτοιμα να πιέσουν το πίσω φρένο ή να κατεβάσουν ταχύτητα στο κιβώτιο. Έτσι θα είστε προετοιμασμένοι για απότομο φρενάρισμα.
·Στην περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας δε διαθέτει ABS, εξασκηθείτε στο «φρενάρισμα πανικού». Σε ένα κλειστό από την κυκλοφορία χώρο, κινηθείτε με ταχύτητες πόλης και τερματίστε αρχικά τη διαδρομή της μανέτας/ποδόφρενου μπλοκάροντας τους τροχούς, απελευθερώστε τα ακαριαία και ξαναπατήστε φρένο. Δοκιμάστε αρχικά με το πίσω, ύστερα με το εμπρός και μετά και με τα δύο μαζί. Με λίγη εξάσκηση, θα μπορείτε να φρενάρετε απότομα, χωρίς να κινδυνεύετε με μπλοκάρισμα των τροχών.
·Κινούμενοι ανάμεσα σε ουρές αυτοκινήτων μην εστιάζετε το βλέμμα σας στο πίσω μέρος τους, αλλά στις μπροστινές ρόδες, ώστε να δείτε εγκαίρως την αλλαγή κατεύθυνσης.
·Δώστε μεγάλη προσοχή όταν προσπερνάτε φορτηγά ή λεωφορεία. Δεν βλέπετε το αυτοκίνητο μπροστά του και ο οδηγός του δε βλέπει εσάς, οπότε είναι επικίνδυνο. Ελαττώστε ταχύτητα μέχρι να βεβαιωθείτε ότι το μπροστινό όχημα δε σκοπεύει να αλλάξει λωρίδα ή τουλάχιστον σας έχει δει.
·Προσοχή επίσης στα κενά που παρουσιάζονται μεταξύ των αυτοκινήτων μέσα στην κίνηση. Αφού τα είδατε εσείς, τα είδε σίγουρα και κάποιος «αγανακτισμένος» οδηγός αυτοκινήτου που δεν θα διστάσει στο ελάχιστο να τα καλύψει γρήγορα-γρήγορα, νομίζοντας ότι έτσι θα κερδίσει λίγο χρόνο. Πλησιάστε με εξαιρετική προσοχή.
·Μη διστάζετε να χρησιμοποιήσετε διακριτικά την κόρνα σας, όταν θεωρείτε ότι κάποιος δε σας έχει δει και μπορεί να σας κόψει το δρόμο.
·Σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (βροχή, σκοτάδι) καλό είναι να έχετε αναμμένα και τα αλάρμ, καθώς κινείστε.
·Μην αφήνετε τα δίκυκλα που σας ακολουθούν να καθορίσουν την ταχύτητα με την οποία κινείστε. Αν είναι πιο γρήγοροι από εσάς, κάντε ευγενικά στην άκρη, αφήστε τους να περάσουν και οδηγήστε με το ρυθμό που νιώθετε εσείς άνεση και ασφάλεια.
·Αν εσείς είστε πιο γρήγορος, αποφύγετε να κολλάτε στον μπροστινό σας. Εκτός από εκνευριστικό είναι και επικίνδυνο. Αν αυτός χρειαστεί να φρενάρει δυνατά τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορέσετε να αντιδράσετε σωστά και να προκαλέσετε ατύχημα. Πατήστε ευγενικά (όχι επίμονα και μανιακά δηλαδή) την κόρνα σας για να του δείξετε ότι θέλετε να περάσετε. Κρατήστε ακόμη μεγαλύτερη απόσταση αν βρέχει.
·Μην προσπαθήσετε επίσης να ακολουθήσετε κάποιον που είναι πιο γρήγορος από εσάς. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να εκθέσετε τον εαυτό σας σε μεγαλύτερο κίνδυνο.
·Δείξτε εξαιρετική προσοχή όταν οδηγείτε με τον ήλιο κόντρα. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων κλείνουν ελαφρά τα μάτια τους για να αντισταθμίσουν την ένταση του φωτός με αποτέλεσμα να γινόμαστε ακόμη πιο δυσδιάκριτοι στους καθρέπτες τους.