Πάνω στο «μικρό» Z300 το τελευταίο πράγμα που έρχεται στο μυαλό του αναβάτη είναι ότι οδηγεί μια μικρή μοτοσικλέτα. Το μεγάλο ρεζερβουάρ των 17 λίτρων γίνεται αισθητό ανάμεσα στα πόδια, τα πλαϊνά πλαστικά γεμίζουν όμορφα το οπτικό του πεδίο , όταν κοιτάζει κάτω. Το 300άρι λευκό στροφόμετρο, που κοκκινίζει στις 13.000 σ.α.λ. εντείνει την αίσθηση ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πολύκύλινδρη μοτοσικλέτα πολλών κυβικών εκατοστών. Αυτό βέβαια μέχρι να προσπαθήσετε να αλλάξετε κατεύθυνση, κάτι που το Ζ300 το κάνει με ιδιαίτερη προθυμία σχεδόν ακαριαία. Σε αυτό το κομμάτι είναι ακόμη καλύτερο από το μικρό Ninjaki, όπως φυσικά και στην άνεση που προσφέρει στο αστικό περιβάλλον, λόγω του ψηλότερα τοποθετημένου τιμονιού.
Στην πυκνή κίνηση θα τα καταφέρει επίσης καλύτερα, με μόνο πρόβλημα τους μεγάλους εργονομικούς καθρέπτες που θέλουν λίγη προσοχή για να μη βρουν πάνω σε εκείνους τον αυτοκινήτων. Το ελαφρώς βαρύτερο τιμόνι, για το οποίο μιλήσαμε και πιο πάνω, είναι κάτι που συνηθίζεται γρήγορα και είναι άλλο ένα στοιχείο που δίνει στο Z300 αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσικλέτας.
Σύμμαχος του αναβάτη σε αυτές τις συνθήκες είναι και ο κινητήρας με τη φιλικότατη απόδοσή του. Φιλικότατη μεν ιδιαίτερα ικανοποιητική δε, αφού εύκολα «θα βάλετε στη θέση του» σχεδόν οποιοδήποτε μονοκύλινδρο scooter έως 500 κ.εκ. σας κουνηθεί στο φανάρι ενώ θα παίξετε και με άλλα μεγαλύτερα και σαφώς ακριβότερα. Λίγη προσοχή μόνο στην πολύ μικρή διαδρομή του συμπλέκτη που πιάνει και ψηλά, η οποία όμως θα σας βοηθήσει να κάνει την καθημερινότητά σας πιο διασκεδαστική προσθέτοντας στο μενού και εύκολες σουζίτσες χωρίς κανένα κόπο.
Το Ζ300 τα καταφέρνει φυσικά εξαιρετικά και στον αυτοκινητόδρομο, όπου διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ./ώρα χωρίς να κουράζει τον αναβάτη του. Σε συνδυασμό με την χαμηλή μέση κατανάλωση θα σας βγάλει εύκολα και γρήγορα και εκτός των ορίων της πόλης αφού δεν θα σταματήσετε για ανεφοδιασμό προτού περάσουν τουλάχιστον 250 χλμ. Και στον επαρχιακό θα περάσετε ευχάριστες στιγμές στη σέλα του Z300. Η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές του αναβάτη, οι αναρτήσεις, αν και ελαφρώς ξερές σε λειτουργία, τα καταφέρνουν καλά υπό πίεση και η μοτοσικλέτα της Kawasaki δεν προβληματίζεται ούτε σε αυτό το πεδίο. Αυτό που της λείπει είναι ένα ζευγάρι καλά ελαστικά καθώς αυτά της πρώτης τοποθέτησης τα καταφέρνουν ικανοποιητικά μόνο σε στεγνό και καλής ποιότητας οδόστρωμα, ενώ στο βρεγμένο νιώθουν σαν το ψάρι έξω από το νερό.
Για το τέλος αφήσαμε την τελική του Ζ300 η οποία μας έκανε μεγάλη εντύπωση αφού είναι ίδια με του Ninja 300. Χωρίς φέρινγκ λοιπόν o μικρός κινητήρας καταφέρνει να σπρώξει τη μοτοσικλέτα της Kawasaki έως τα 180 χλμ./ώρα που είναι μια από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.