Η οδήγηση στο χώμα είναι σίγουρα διασκεδαστική και σε βοηθά να ξεφύγεις από τις… ασφάλτινες και αστικές υποχρεώσεις σου. Ωστόσο, μπορεί να κρύβει και πολλούς κινδύνους για όσους δε γνωρίζουν ή δε λαμβάνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει, σε σύγκριση με την οδήγηση στην άσφαλτο.
Τεράστια σημασία για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή που κινείται στο χώμα έχει το σωστό φρενάρισμα, το οποίο λίγα κοινά έχει με αυτό στην άσφαλτο. Η μορφολογία και η σύσταση του εδάφους, η διαφορετική στάση του σώματος και οι ιδιαιτερότητες της οδήγησης σε στροφές και κατηφόρες επιτάσσουν διαφορετικές τεχνικές φρεναρίσματος, οι οποίες μπορούν να προσδώσουν μεγαλύτερη ασφάλεια στις χωμάτινες εξορμήσεις σας.
· Φρενάρετε σταδιακά και δοκιμάστε τη συμπεριφορά των φρένων σας με το που μπείτε στο χώμα, ώστε να δείτε τις αντιδράσεις της μοτοσικλέτας σας στο συγκεκριμένο έδαφος.
· Τα δύο φρένα της μοτοσικλέτας πρέπει να συνδυάζονται για την επιβράδυνση ή την ακινητοποίηση, ώστε να αυτή να είναι πιο άμεση, αλλά και προοδευτική. Η χρήση μόνο ενός φρένου μπορεί επίσης να φθείρει περισσότερο τα τακάκια.
· Η σωστή θέση του σώματος πάνω στη μοτοσικλέτα είναι η εξής: Τα γόνατα πρέπει να είναι λυγισμένα, το δεξί πόδι στο λεβιέ του φρένου και ο κορμός σκυφτός σαν να σχηματίζει ένα ημικύκλιο. Τα χέρια δεν πρέπει να είναι τεντωμένα, αλλά λυγισμένα και αυτά, με τους αγκώνες ελαφρά ανασηκωμένους προς τα επάνω. Ένα ή δύο δάχτυλα του χεριού πρέπει να βρίσκονται πάντα στη μανέτα του μπροστινού φρένου.
· Σε όλα τα μοντέλα που μπαίνουν στο χώμα υπάρχει η δυνατότητα να ρυθμίσετε το ύψος του λεβιέ του πίσω φρένου, ώστε να βολεύει καλύτερα στη στάση που έχει πάρει το σώμα.
· Όταν θέλουμε να φρενάρουμε σε λάσπη, η πίεση των φρένων πρέπει να είναι ακόμη πιο ελαφριά, καθώς το έδαφος μπορεί να μπλοκάρει πιο εύκολα τους τροχούς.
· Στις κατηφόρες, η θέση του σώματος είναι πάλι σημαντική. Δεν πρέπει να καθόμαστε στη σέλα, γιατί φορτίζεται περισσότερο το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, και να ελέγχουμε το φρενάρισμα κυρίως με το μπροστινό φρένο.
· Αντίθετα με την άσφαλτο, για να στρίψουμε στο χώμα δε χρειάζεται να μειώσουμε την ταχύτητά μας πολύ πριν την είσοδο στη στροφή. Μπαίνοντας στην στροφή, πιέζουμε σταθερά τη μανέτα του μπροστινού και ταυτόχρονα μπλοκάρουμε το πίσω φρένο. Με τη βοήθεια του σώματος και του ποδιού που εκτείνεται στο έδαφος, η μοτοσικλέτα αλλάζει φορά και τότε επιταχύνουμε προς την κατεύθυνση που θέλουμε.
· Μετά από κάθε χωμάτινη εξόρμηση, ο έλεγχος του συστήματος πέδησης της μοτοσικλέτας είναι απαραίτητος. Το χώμα και η λάσπη εισχωρούν ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους, δυσκολεύοντας το έργο του φρεναρίσματος και προκαλώντας φθορές.
· Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν σε γενικές γραμμές και για τα τετράτροχα ATV. Προσοχή, όμως! Το βάρος τους είναι πολύ μεγαλύτερο και θα πρέπει να συνηθιστεί.
Royal Enfield Shotgun 650 by Icon Motorsports: Η πιο «απόλυτη» Enfield μέχρι σήμερα
Επαναφέρει την KLE η Kawasaki;
BMW R 12 S: Κλασική μόνο στην όψη, με boxer 1.170 κ.εκ. 109 ίππων και keyless
Μεταλλικά τακάκια Newfren: Καθαρίζουν και λειαίνουν τους δίσκους
Kymco Micare 125: “Eργάτης” πόλης με μόλις 1.945 ευρώ
Ορίστε από πού βγήκε η ονομασία «παπάκι» (+video)
Scooter2Dakar: Με SYM ADX 300 για 8.000 (αφιλόξενα) χιλιόμετρα
X-Brake Δισκόπλακες Μοτοσυκλέτας, Scooter, Παπιού, ATV
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr