Honda GL1800 GoldWing: Μουσείο για τα 50 χρόνια ιστορίας
• Σπάνια μοντέλα και διαδραστική εμπειρία με τη σύγχρονη, GL1800
• Η πρώτη μοτοσυκλέτα με στερεοφωνικό και όπισθεν
• Με 4κύλινδρο μπόξερ 999 κ.εκ. το 1975
HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!
Σπάνια μοντέλα και διαδραστική εμπειρία με τη σύγχρονη, GL1800
Στο Honda Collection Hall του Mobility Resort Motegi στην Ιαπωνία διοργανώνεται μια εντυπωσιακή έκθεση για τον εορτασμό της 50ής επετείου της Honda Gold Wing. Το ιστορικό μοντέλο, γνωστό για την πρωτοποριακή του προσέγγιση στην κατηγορία των τουριστικών μοτοσυκλετών, παρουσιάζεται μέσα από δέκα εκθέματα, που καλύπτουν πέντε δεκαετίες εξέλιξης. Το κεντρικό στοιχείο της έκθεσης είναι η πρώτη Honda Gold Wing GL1000, που παρουσιάστηκε το 1975, καθώς και σπάνια κομμάτια όπως η ειδική έκδοση GL1100 EMP του 1983, που χρησιμοποιήθηκε από την Αυτοκρατορική Αστυνομία της Ιαπωνίας. Εκτός από την ιστορική αναδρομή, οι επισκέπτες μπορούν να δουν και να καθίσουν στο πιο σύγχρονο μοντέλο, τη GL1800 του 2021, για μια διαδραστική εμπειρία.
Η πρώτη μοτοσυκλέτα με στερεοφωνικό και όπισθεν
Η έκθεση στο Motegi αποκαλύπτει την επίδραση της Honda Gold Wing στη βιομηχανία και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους λάτρεις της μοτοσυκλέτας να εξερευνήσουν πέντε δεκαετίες εξέλιξης. Η Honda Gold Wing καθιέρωσε από την πρώτη στιγμή την κατηγορία των Grand Tourers, συνδυάζοντας επιδόσεις, αξιοπιστία και πολυτέλεια. Η πρώτη της γενιά εντυπωσίασε με την καινοτομία του τετρακύλινδρου κινητήρα με πιστόνια σε αντικρυστή διάταξη (boxer), η κατασκευή και η τοποθέτηση του οποίου κρατούσαν το κέντρο βάρους πολύ χαμηλά, προσφέροντάς της ευελιξία και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, παρά το βάρος της. Η μεγάλη αυτονομία καυσίμου της (πάνω από 370 χλμ) ήταν ο παράγοντας που «ανάγκασε» τη Honda να τη ...ντύσει και να την προωθεί από τις πρώτες της γενιές ως ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα. Σταδιακά ενσωματώθηκαν προηγμένες τεχνολογίες και ήταν χαρακτηριστικά η πρώτη που διέθετε στερεοφωνικό, σύστημα προστασίας με αερόσακο και σχέση όπισθεν. Η έκθεση στο Motegi αναδεικνύει την επιρροή της Gold Wing τόσο στην τεχνολογία όσο και στην εμπειρία του αναβάτη, από τις πρώτες εκδόσεις έως τις σύγχρονες εκδοχές που διατηρούν και επαυξάνουν την παράδοση της άνεσης και των επιδόσεων.
Με 4κύλινδρο μπόξερ 999 κ.εκ. το 1975
Η πρώτη Honda Gold Wing GL1000, που παρουσιάστηκε το 1975, αποτέλεσε επανάσταση για τη βιομηχανία μοτοσυκλετών. Εξοπλισμένη με έναν τετρακύλινδρο boxer κινητήρα 999 κ.εκ. με απόδοση 78 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 8,46 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ., εισήγαγε το υγρόψυκτο σύστημα και προσέφερε άνεση και επιδόσεις που σπάνιζαν την εποχή εκείνη. Το βάρος της και η σταθερότητά της στις μεγάλες αποστάσεις την έκαναν ιδανική για ταξίδια, ενώ η στιβαρή σχεδίασή της έθεσε τα πρότυπα για μελλοντικά μοντέλα. Η GL1000 δεν ήταν απλώς μια τουριστική μοτοσυκλέτα, αλλά και μια δήλωση μηχανολογικής υπεροχής, επηρεάζοντας την αγορά και τον τρόπο που σχεδιάζονταν οι μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης.