Yamaha R3 by TTS Performance: 229 χλμ/ώρα τελική από 321 κ.εκ.
• Aλμα από τους 42 στους 78 ίππους στις 14.000 σ.α.λ.
• Εκλεψε εντυπώσεις και έγραψε ρεκόρ με 229 χλμ/ώρα
• Yamaha R3: Καθημερινή supersport με ανεστραμμένο μπροστινό και 169 κιλά
• Μπορεί η υπερτροφοδοσία να είναι το επόμενο βήμα;
YAMAHA: ΧΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Αλμα από τους 42 στους 78 ίππους στις 14.000 σ.α.λ.
Η Yamaha R3 έλαβε τη ...φροντίδα της TTS Performance και η ιπποδύναμη από 42 έκανε άλμα στους 78 ίππους χάρη στην προσθήκη μηχανικού κομπρέσσορα Rotrex C15-16. Η ισχύς αποδίδεται πια στις από τις 10.750 στις 14.000 σ.α.λ. Οι περιφερειακές τροποποιήσεις περιλαμβάνουν σφυρήλατα έμβολα της JE, χαμηλότερης συμπίεσης, ενισχυμένες μπιέλες της Carillo, κρυογενικά επεξεργασμένο στρόφαλο και κεφαλές εκκεντροφόρων από superbike της Norton, με σκοπό τη βελτίωση της αντοχής και της απόδοσης. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκε μια ειδική κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) aRacer RC Super-X για τη ρύθμιση του ψεκασμού και της λειτουργίας του κινητήρα.
Έκλεψε εντυπώσεις και έγραψε ρεκόρ με 229 χλμ/ώρα
Η μοτοσυκλέτα κατέγραψε έξι νέα ρεκόρ ταχύτητας στην Bonneville Salt Flats. Με μέγιστη ταχύτητα 228,88 χλμ/ώρα, κατέρριψε τέσσερα εθνικά ρεκόρ της AMA και δύο παγκόσμια ρεκόρ της FIM. Όλες οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε διαδρομές ενός μιλίου (1,61 χλμ) με ιπτάμενη εκκίνηση, επιδεικνύοντας τις ικανότητες της μοτοσυκλέτας στο πεδίο των αγώνων ταχύτητας. Το εγχείρημα αποτελεί συνέχεια της καινοτομίας της TTS Performance, που έχει στο παρελθόν αναπτύξει παρόμοια project με μοτοσυκλέτες Honda και Harley-Davidson.
Yamaha R3: Καθημερινή supersport με ανεστραμμένο μπροστινό και 169 κιλά
Η Yamaha R3 του 2024 είναι μία σπορ μοτοσυκλέτα ιδανική για νέους αναβάτες, εξοπλισμένη με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 321 κ.εκ., που αποδίδει 42 ίππους και μέγιστη ροπή 3,0 kgm. Το μοντέλο διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι, φρένα με ABS και εργονομική σχεδίαση που συνδυάζει την ευχρηστία και τη σταθερότητα σε καθημερινές συνθήκες αλλά και σε πιθανά track days. Με βάρος 169 κιλά και αεροδυναμική εμπνευσμένη από το YZR-M1, αποτελεί μια καλή επιλογή για τους λάτρεις των σπορ μοτοσυκλετών που δεν επιθυμούν να επενδύσουν σε κάτι ακριβότερο.
Μπορεί η υπερτροφοδοσία να είναι το επόμενο βήμα;
Στην αναζήτηση των κατασκευαστών για ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ από κινητήρες μικρότερου κυβισμού, μήπως οι υπερσυμπιεστές είναι η λύση; Η συγκεκριμένη εξέλιξη της Yamaha R3 μπορεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα για το παραπάνω. Φαίνεται πως δεν είναι απαραίτητο να μιλάμε για κυβισμούς επιπέδου αυτοκινήτου και ιπποδυνάμεις πολλαπλάσιες των 100 και πως με τις κατάλληλες επεμβάσεις (όπως τη χρήση ελαφρύτερων εξαρτημάτων και την προσαρμογή της ροής αέρα), ακόμα κι ένας μικρός κινητήρας μπορεί να έχει μια σημαντική (και ενδεχομένως και εκρηκτική) αύξηση των επιδόσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρόλο που οι βασικές διαστάσεις του κινητήρα των 321 κ.εκ. παραμένουν αμετάβλητες, οι αλλαγές αναδεικνύουν την τεχνική αρτιότητα την ικανότητα προσαρμογής προηγμένων τεχνολογιών σε υπάρχοντα μοντέλα.