Διαφέροντας ως προς τον αριθμό των κυλίνδρων, οι δύο μοτοσυκλέτες αποδίδουν ισχύ που αγγίζει τα όρια του διπλώματος Α2.H Kawasaki σχεδίασε από το μηδέν έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 399 κυβικών, ο οποίος έχει διαστάσεις αντίστοιχες ενός 250 και αποδίδει 45 ίππους στις 10.000 σ.α.λ με χαμηλή μέση κατανάλωση, η οποία στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 4,2 λίτρα/ 100 χλμ.
Η πρόταση της KTM είναι γνωστή και μονοκύλινδρη, αποδίδοντας όμως παραπλήσια ισχύ που αγγίζει τους 44 ίππους στο ίδιο φάσμα στροφών, ενώ στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και η κατανάλωση. Ο κινητήρας του RC μπορεί να μην είναι νέος, αλλά έχει αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Πλέον συναντάμε ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire και συμπλέκτη ολίσθησης όπως και στο Ninja, που φροντίζει για την πρόσφυση του πίσω τροχού στα γρήγορα κατεβάσματα, ενώ η εξάτμιση μεταφέρθηκε από το κάτω μέρος πίσω δεξιά, εξ εξαιτίας των αυστηρών προδιαγραφών Euro 4.
Ο κινητήρας, παρά το ότι είναι ιδιαίτερα ελαστικός και εύχρηστος, φέρει έναν χαρακτηριστικό, «τραχύ» τρόπο λειτουργίας ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές τονίζοντας τον χαρακτήρα του, σε αντίθεση με την γλυκιά λειτουργία του Ninja που επωφελείται σε αυτόν τον τομέα από τον επιπλέον κύλινδρο.