Ο κινητήρας είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό Moto Guzzi στοιχείο πάνω στο V 85 TT Strada και σε μια εποχή που – ειδικά σε αυτή την κατηγορία – σχεδόν όλοι στρέφονται στους εν σειρά δικύλινδρους, είναι αναζωογονητικό να βλέπεις την Moto Guzzi να επιμένει στον εγκάρσια τοποθετημένο V2 κινητήρα 853cc, που πλέον είναι συμβατός με τις αυστηρότερες Euro5+ προδιαγραφές και περιλαμβάνει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μειώνοντας έτσι τόσο τους ρύπους όσο και την κατανάλωση. Η μέγιστη ιπποδύναμη παρέμεινε η ίδια, στους 80 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. , ενώ η ροπή έχει ανέβει ελαφρώς, από 79,4 στα 83 Nm στις 5.100 σ.α.λ., ενώ το 90% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Μπορεί η εξωτερική εμφάνιση του κινητήρα να παραπέμπει σε πιο κλασσικές Guzzi εποχές, όμως στο εσωτερικό του είναι βεβαίως υπερσύγχρονος, όπως απαιτείται για να σταθεί σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά. Έτσι το Ride-by-Wire μας προσφέρει τρία Riding Modes (Street – Sport – Rain) τα οποία επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού και την παρεμβατικότητα του Traction Control, το οποίο μπορεί και να απενεργοποιηθεί πλήρως από το μενού. Συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με άξονα, με την V 85 TT να είναι η μόνη μεσαία Adventure μοτοσυκλέτα που καταφεύγει σε αυτή τη λύση. Ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων έφερε μείωση της κατανάλωσης, η οποία πλέον κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού θα την δεις να φτάνει ακόμα και στα 4,25 λίτρα.