Στο δρόμο

Στο δρόμο
3 Φωτογραφίες »

 Η επιπλέον άνεση και η αυξημένη ευκολία χρήσης είναι πάντα ευπρόσδεκτα όταν μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που έχει σχεδιαστεί για να σε ταξιδέψει ως την άκρη του κόσμου. Η Triumph επένδυσε ακριβώς πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά ώστε να δημιουργήσει  ένα ισορροπημένο Mega-adventure που συνδυάζει ουσία και πρακτικότητα αναβαθμίζοντας τις τουριστικές του ικανότητες. Ανάμεσα στον σαφή διαχωρισμό δυνατοτήτων των εκδόσεων Rally και GT, η GT Pro εκδηλώνει την ασφάλτινη προτίμηση της με μικρότερο 20λιτρο ρεζερβουάρ και αλουμινένιους τροχούς ενώ το βάρος της «κρατιέται» στα 246 κιλά. Η αυτονομία δεν θα αποτελέσει πρόβλημα αφού με μέση κατανάλωση 7 λ./100χλμ. -πέφτει στα 6,1 λίτρα σε συνθήκες ταξιδιού- μπορεί  αγγίξει τα 300 χιλιόμετρα προτού η Tiger 1200 χρειαστεί ανεφοδιασμό. Το φαρδύ τιμόνι είναι στη σωστή απόσταση, τα πόδια σχηματίζουν άνετες γωνίες παρά την μετακίνηση των μαρσπιέ ψηλότερα, ενώ και η πρόσβαση είναι ευκολότερη χάρη στο σύστημα  αυτόματης μείωση ύψους της μοτοσυκλέτας. Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί και στην προστασία του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις σε σχέση με την έκδοση Explorer, ο αέρας δεν ενοχλεί τα γόνατα, ενώ για το άνω μέρος του κορμού αναλαμβάνουν δράση η ζελατίνα με τα πρόσθετα πτερύγια και οι προστατευτικές χούφτες. Σε πολύ μικρές ταχύτητες στην κίνηση της πόλης, η Tiger 1200 θα σου υπενθυμίσει τα κιλά και το ανάστημα της, όμως την κατάσταση σώζει ο αναβαθμισμένος κινητήρας με την  ομαλότερη και πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία. Το όφελος είναι άμεσα εμφανές από το ρελαντί, αφού ακόμα και με τέρμα κομμένο το τιμόνι σε στενά περάσματα και σφιχτούς ελιγμούς δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στον αναβάτη, ενώ σε συνδυασμό με τον ελαφρύ συμπλέκτη, η οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες έχει αλλάξει πίστα. Στο κατεξοχήν πεδίο δράσης της τον ανοιχτό δρόμο, η Tiger 1200 μετατρέπεται σε δρομέα μεγάλων αποστάσεων που καταπίνει αμάσητα τα χιλιόμετρα. Η άριστη κατανομή της ροπής εξασφαλίζει εκτός από άνεση – μπορείς να οδηγείς με 2 ταχύτητες πάνω – και επιδόσεις όταν το επιδιώξεις. Με 0-100 σε 3,9 και 60-120 με 4η σε 3,8  δεν αστειεύεται, οι αλλαγές γίνονται εν ριπή οφθαλμού με τη βοήθεια του quickshifter, ενώ το μόνο που θα σταματήσει την αστείρευτη επιτάχυνση είναι ο ηλεκτρονικός κόφτης που επεμβαίνει στα 207 κοντερίσια χλμ./ώρα. Νούμερο που επισκιάζει τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας και ίσως θα έπρεπε να αναθεωρηθεί, όπως και το traction control το οποίο δεν επιτρέπει ενδιάμεσες ρυθμίσεις πέρα από την on-off λειτουργία, χωρίς φυσικά αυτό να επηρεάζει σε καμία περίπτωση την αποτελεσματικότητα του. Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο προσφέρει σταθερότητα και εμπιστοσύνη, ενώ πολύτιμή είναι και η βοήθεια που έρχεται από τις ημιενεργητικές αναρτήσεις και ειδικά το 49αρι πιρούνι με την πλούσια ανατροφοδότηση στο μπροστινό μέρος. Η Tiger 1200 GT Pro απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να είναι μαλακή στις αντιδράσεις της και χωρίς να μεταφέρει ασάφειες στο τιμόνι. Απόλυτα ασφαλής και προβλέψιμη με εξαιρετική απόδοση σε ευθεία και στροφές, ενώ οι μεγαλύτερες γωνίες κλίσης από τα ψηλότερα μαρσπιέ σε αφήνουν να διασκεδάσεις ακόμα παραπάνω, προτού οι Stylema της Brembo επαναφέρουν εσένα και τα χιλιόμετρα της Tiger σε τάξη. Το 100-0 σε 43,5 μέτρα εξάλλου, επιβεβαιώνει την αποτελεσματικά τους.

 

Σελίδα 1Triumph Tiger 1200 GT Pro - Test
Σελίδα 2Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά