Vespa Primavera: Αυτή είναι η ιστορία της

Vespa Primavera: Αυτή είναι η ιστορία της
7 Φωτογραφίες »

Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1967 με κινητήρα 121cc και 5,6 ίππους
Ήταν η αρχή μιας σειράς διαχρονικών μοντέλων
Ευέλικτη, σύμβολο της Ιταλικής κομψότητας και του lifestyle
Παραμένει μέχρι σήμερα στη γκάμα της Piaggio πλήρως εκσυγχρονισμένη

Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1967 με κινητήρα 121cc και 5,6 ίππους

Η γνωστή σε όλους μας Vespa ξεκίνησε την ιστορία της το μακρινό 1948 όπου μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκεύασε την πρώτη βέσπα, το μοντέλο “Vespa 98”. 20 χρόνια αργότερα η Vespa θα λάνσαρε ένα νέο μοντέλο το οποίο θα αποτελούσε από τις μεγαλύτερες εμπορικές της επιτυχίες και θα γινόταν κλασικό. Την Vespa Primavera. Μικρή και ευέλικτη, με τροχό 10 ιντσών και έναν δίχρονο κινητήρα 121 κυβικών με ισχύ 5,6 ίππων, η Primavera ξεπερνούσε την προκάτοχο της (50cc) κατά 4 ίππους. Ζύγιζε μόλις 76 κιλά και είχε τελική ταχύτητα 90χλμ/ώρα. Είχε ταμπούρο 125mm μπροστά και 150mm πίσω, 4ρι σασμάν και περιστροφική βαλβίδα στην εισαγωγή καυσίμου. Η ανάρτηση ήταν με μονό αμορτισέρ μπροστά και πίσω, στοιχείο που διατηρεί μέχρι σήμερα.
Για τουλάχιστον 15 χρόνια η έκδοση της Vespa Primavera του 1968 διατήρησε τις βασικές της χαρακτηριστικές γραμμές σταθερές. ΚαθΆ όλη αυτή την περίοδο, το σχέδιο της Primavera εξελίσσεται σταδιακά, γεννώντας ένα ολόκληρο “γενεαλογικό δέντρο” μοντέλων.
 

Ήταν η αρχή μιας σειράς διαχρονικών μοντέλων

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή της Primavera έγινε το 1976 με την έκδοση Primavera ET3 η οποία λειτουργούσε με ηλεκτρονική ανάφλεξη, κιβώτιο 3 ταχυτήτων και είχε τον διακόπτη μίζας στο τιμόνι. Η εξάτμιση επίσης ήταν μεγαλύτερη ολοκληρώνοντας ένα πιο σπορ και υψηλότερων επιδόσεων μοντέλο. Σημείωσε μεγάλη επιτυχία με 144.000 μοντέλα και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στη νεολαία της εποχής. Την ίδια χρονιά λανσάρει το μοντέλο Vespa Rally 200, με κινητήρα 200cc, 12,4 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., έπιανε τα 116 χλμ/ώρα.
Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τόσο μεγάλη που η αναμονή για την παραλαβή της διαρκούσε ακόμα και μήνες.  Η Primavera συνεχίζει να αποτελεί σχεδιαστικό πρότυπο για τα μοντέλα PX, PE και PK τα οποία κυκλοφορούν τη δεκαετία του 80 σε διάφορους κυβισμούς και με νέα στοιχεία όπως το ντουλαπάκι στην ποδιά. Τη δεκαετία του 90 η Vespa ET4 σηματοδοτεί την νέα γενιά με τετράχρονο κινητήρα, δισκόφρενο και αυτόματη μετάδοση CVT. H ΕΤ4, το 2005,  έδωσε την σκυτάλη στην ακόμα πιο σύγχρονη Vespa LX  η οποία κυκλοφορούσε με κινητήρες 50, 125 και 150 κυβικών. Τελικά η Piaggio αποφασίζει το 2013 να επαναφέρει το όνομα Primavera όπου μέχρι σήμερα συνεχίζει την ιστορία κυκλοφορώντας σε τρείς κυβισμούς, με μεγάλη γκάμα χρωμάτων και με limited εκδόσεις.
 

Ευέλικτη, σύμβολο της Ιταλικής κομψότητας και του lifestyle

Η Vespa Primavera αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Vespa. Το ελαφρύ της σώμα και ο “ζωηρός“ κινητήρας την έκαναν ευκίνητη και πρακτική στις αστικές μετακινήσεις. Ο σχεδιασμός της αποτέλεσε πρότυπο Ιταλικής κομψότητας, στοιχείο που εκτιμήθηκε τόσο από άντρες όσο και από γυναίκες. Η Vespa κατάφερε μέσω συνεχών ανανεώσεων να κρατήσει την Primavera στο προσκήνιο για τις νέες γενιές αναβατών διατηρώντας την εμπορικότητα της μέχρι σήμερα.
Το στοιχείο όμως που την έκανε διαχρονική είναι ο τρόπος ζωής που αντιπροσώπευε. Η Vespa Primavera υπερβαίνει την απλή ιδέα ενός μεταφορικού μέσου, καθώς αποτελεί ένα έμβλημα της ανεμελιάς και της ελευθερίας. Από τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας της συμβόλιζε την ανανέωση και την δυναμικότητα, ακριβώς όπως το όνομα της. Γιατί Primavera, στα ιταλικά, σημαίνει “Ανοιξη“.
 
 

Παραμένει μέχρι σήμερα στη γκάμα της Piaggio πλήρως εκσυγχρονισμένη

Φτάνοντας στο σήμερα η Piaggio συνεχίζει την σειρά Primavera στους τρείς κυβισμούς των 50, 125 και 150 κυβικών εξοπλισμένη με νέο κινητήρα i-get, Euro5+ προδιαγραφών για το 2024. Οι τροχοί της είναι 12 ιντσών και ο μπροστινός εξοπλίζεται με σύστημα ABS. Ο παλιός αναλογικός πίνακας οργάνων έχει δώσει την θέση του σε μια σύγχρονη LCD οθόνη που συνδυάζεται με αναλογικό ταχύμετρο παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον αναβάτη. Η σύγχρονη Primavera κυκλοφορεί και στην έκδοση Tech με TFT οθόνη με δυνατότητα σύνδεσης, keyless ignition και Remote Seat Opening. H κλασική της εμφάνιση παραμένει, με την Piaggio να ανανεώνει τους συνδυασμούς χρωμάτων και τα γραφικά της.
78 χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη βέσπα με πάνω από 19 εκατομμύρια οχήματα να έχουν πωληθεί και στις πέντε ηπείρους. Η Primavera δεν σταματάει να εξελίσσεται με νέα μοντέλα και τεχνολογίες στο πέρασμα του χρόνου κουβαλώντας την κληρονομιά και τις αξίες της στους νεότερους αναβάτες.