Yamaha + Electric Motion: Νέα επένδυση στην ηλεκτροκίνηση από τη Yamaha
• Επόμενος στόχος οι ηλεκτρικές χωμάτινες
• Το υδρογόνο μπαίνει στα εργοστάσια της Yamaha
• Το χώμα θα δώσει ώθηση στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης;
• Ευρύτερος στόχος: Ηλεκτροκίνηση και βιωσιμότητα
YAMAHA: ΧΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Επόμενος στόχος οι ηλεκτρικές χωμάτινες
To Μάρτιο του 2023 η Yamaha ανακοίνωσε πως θέλει να έχει αποκτήσει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050. Μέρος της υπόσχεσης αυτής είναι η πρόσφατη επένδυση στη γαλλική εταιρεία Electric Motion, η οποία εξειδικεύεται σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου, με το σκοπό να προωθήσει την ανάπτυξη τέτοιων ηλεκτρικών μοντέλων. Η Electric Motion έχει αποδείξει την αξία της σε αγωνιστικά πρωταθλήματα, όπως το Trial World Championship και το FIM E-Xplorer World Cup. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η Yamaha στοχεύει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Electric Motion, αναπτύσσοντας νέα ηλεκτρικά μοντέλα αρχικά για αγώνες, αλλά και για τη μαζική παραγωγή στη συνέχεια. Το εγχείρημα σηματοδοτεί μια στρατηγική προσέγγιση, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της μηχανοκίνησης είναι γνωστό ότι δοκιμάζονται πρώτα στη «σκληρή» και απαιτητική παραγματικότητα των αγώνων και ακολουθεί η εμφάνισή τους στα μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Το υδρογόνο μπαίνει στα εργοστάσια της Yamaha
Με τον ίδιο στόχο η ιαπωνική εταιρεία έχει προχωρήσει και στην υιοθέτηση του υδρογόνου στα εργοστάσιά της. Στο εργοστάσιο Morimachi, που ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την παραγωγή μερών και εξαρτημάτων από αλουμίνιο, σχεδιάζει να ενσωματώσει κλιβάνους τήξης αλουμινίου που θα λειτουργούν με υδρογόνο από το 2025, με πλήρη εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας να προγραμματίζεται για το 2027. Αυτή η καινοτομία θα αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς κλιβάνους που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ή ηλεκτρικές αντιστάσεις για να λιώνουν το αλουμίνιο και βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα ή ηλεκτρική ενέργεια από μη ανανεώσιμες πηγές, μιας που το υδρογόνο ως καύσιμο καίγεται πιο αποδοτικά και εκλύει πολύ λιγότερους ρύπους. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πρώτο στάδιο της στρατηγικής της εταιρείας για μείωση των εκπομπών στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες.
Το χώμα θα δώσει ώθηση στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης;
Αν και είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε προβλέψεις για νέα ηλεκτρικά μοντέλα από τη Yamaha, κρίνουμε την κίνηση αρκετά ενδιαφέρουσα. Τα ηλεκτρικά χωμάτινα μοντέλα είναι ένας τομέας που λίγοι κατασκευαστές έχουν επιλέξει να επενδύσουν. Παρόλα αυτά, ακόμα και αν δεν έχει πολύ άμεσο εμπορικό αντίκτυπο, είναι εντούτοις μια πρώτης τάξης ευκαιρία για μελέτη και ανάπτυξη. Συνήθως όσοι θέλουν να επενδύσουν σε κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο, ψάχνουν ένα μικρό δίτροχο για να κάνουν ευκολότερες και πιο οικονομικές τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Μια ηλεκτρική off-road θα βρει μοιραία απήχηση σε όσους ψάχνουν ένα «παιχνίδι» για διασκέδαση στο χώμα. Όμως το χωμάτινο τερραίν είναι συγκεκριμένης έκτασης και συγκεκριμένων απαιτήσεων σε ισχύ, οπότε με δεδομένα την απόσταση που πρέπει να καλύψει μια μοτοσυκλέτα και το ποσό της ισχύος που απαιτείται, μια εταιρεία μπορεί να εξελίξει πάνω στους παράγοντες αυτούς την αυτονομία και τις μπαταρίες, ώστε να κάνει βήματα προς τα εμπρός. Βήματα που, όταν παγιωθούν, θα οδηγήσουν και την εξέλιξη στο δρόμο και με τον καιρό θα στρέψουν προς το θετικότερο την ―κακά τα ψέματα― συγκρατημένα απαισιόδοξη άποψη που έχει το σύνολο των αναβατών για τα ηλεκτροκίνητα δίτροχα.
Ευρύτερος στόχος: Ηλεκτροκίνηση και βιωσιμότητα
Η μετάβαση της Yamaha προς την ηλεκτροκίνηση δεν περιορίζεται στις επιδόσεις στους αγώνες. Η εταιρεία δίνει έμφαση στη μελέτη για αθόρυβη λειτουργία, μηδενικές εκπομπές ρύπων και στιγμιαία απόδοση ροπής, καθιστώντας τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες πιο ελκυστικές για νέους αναβάτες καθώς και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους χρήστες. Με περισσότερα από 4,8 εκατομμύρια νέα δίτροχα που πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2023, οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν να μειώσουν δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Yamaha. Η επένδυση στην υδρογονοκίνηση και στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν βασικά στοιχεία στη στρατηγική της, που στοχεύει στη δημιουργία περισσότερο βιώσιμων λύσεων για το μέλλον της αυτοκίνησης.