Όπως πολύ καλά γνωρίζετε οι περισσότεροι, οι διαφορές ανάμεσα στην οδήγηση στο χώμα και στην άσφαλτο είναι πολλές και ο αναβάτης θα πρέπει να έχει στο νου κάποιες μικρές ή μεγάλες συμβουλές τις πρώτες φορές που κινείται στο χώμα. Οι βασικότερες αυτών αφορούν στο πάντα σημαντικό φρενάρισμα.
Τεράστια σημασία για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή που κινείται στο χώμα έχει το σωστό φρενάρισμα που λίγα κοινά έχει με αυτό στην άσφαλτο. Η μορφολογία και η σύσταση του εδάφους, η διαφορετική στάση του σώματος και οι ιδιαιτερότητες της οδήγησης σε στροφές και κατηφόρες επιτάσσουν διαφορετικές τεχνικές φρεναρίσματος που μπορούν να προσδώσουν μεγαλύτερη ασφάλεια στις χωμάτινες εξορμήσεις σας. Για το λόγο αυτό, έχετε υπόψη σας τις παρακάτω συμβουλές:
• Φρενάρετε σταδιακά και δοκιμάστε τη συμπεριφορά των φρένων σας με το που μπείτε στο χώμα, ώστε να δείτε τις αντιδράσεις της μοτοσικλέτας σας στο συγκεκριμένο έδαφος.
• Τα δύο φρένα της μοτοσικλέτας πρέπει να συνδυάζονται για την επιβράδυνση ή την ακινητοποίηση, ώστε να αυτή να είναι πιο άμεση, αλλά και προοδευτική. Η χρήση μόνο ενός φρένου μπορεί επίσης να φθείρει περισσότερο τα τακάκια.
• Όταν θέλουμε να φρενάρουμε σε λάσπη, η πίεση των φρένων πρέπει να είναι ακόμη πιο ελαφριά, καθώς το έδαφος μπορεί να μπλοκάρει πιο εύκολα τους τροχούς.
• Μετά από κάθε χωμάτινη εξόρμηση, ο έλεγχος του συστήματος πέδησης της μοτοσικλέτας είναι απαραίτητος. Το χώμα και η λάσπη εισχωρούν ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους, δυσκολεύοντας το έργο του φρεναρίσματος και προκαλώντας φθορές.