LIVE: κίνηση στους δρόμους

31 street μοντέλα για όλες τις τσέπες και όλα τα γούστα!

Η κατηγορία βρίσκεται στην 5η θέση των πωλήσεων, με ποσοστό 3,64% και 1.700 μονάδες για το 2011.

Aprilia Mana 850 GT ABS

Honda CBR 250R C-ABS

BMW F 800 R

Yamaha YBR 250

Αφιέρωμα: Street για όλες τις δουλειές

Τα street διαθέτουν τεράστια ποικιλία επιλογών, τόσο από πλευράς κυβισμού, όσο και τεχνολογίας, αφού η κατηγορία αποτελείται από δεκάδες «ψηφιδωτά» με διαφορετικό χαρακτήρα!

 
Από τα μοτοσικλετάκια των 50 και 125 κ.εκ. μέχρι τα μεγαθήρια που ξεπερνούν σε χωρητικότητα τα 1.000, η συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να προσφέρει πολλές και διαφορετικές υπηρεσίες στους μοτοσικλετιστές που φιλοδοξούν να αποκτήσουν ένα από τα μέλη της και οι χαρακτήρες των μοτοσικλετών αυτών είναι πολλοί και διαφορετικοί μεταξύ τους. Μια πρώτη υποκατηγορία θα μπορούσε να θεωρηθεί αυτή των μικρών μοτοσικλετών, η οποία περιλαμβάνει κυρίως τα entry level μοντέλα και τα commuter. Τα πρώτα μπορούν να αποτελέσουν ένα χρησιμότατο σχολείο για τους πρωτάρηδες στον κόσμο των δύο τροχών που θέλουν νιώσουν την αίσθηση και να χαρούν με την εμφάνιση της μοτοσικλέτας τους. Είναι φιλικά και πρόθυμα να μεταλαμπαδεύσουν τα βασικά μαθήματα του μοτοσικλετισμού στον ιδιοκτήτη τους. Τα δεύτερα μπορούν να είναι μεγαλύτερα σε κυβισμό και βασικός τους σκοπός είναι η απροβλημάτιστη μετακίνηση στην πόλη. Όσο ανεβαίνει ο κυβισμός του κινητήρα, οι υποκατηγορίες απλώνονται ακόμη περισσότερο. Υπάρχουν τα all round μοντέλα, αυτά, δηλαδή που μπορούν να κάνουν λίγο απ’ όλα (αστική μετακίνηση και ταξίδι), αυτά που προορίζονται κυρίως για μέσα στην πόλη ή για έξω από αυτή και υπάρχουν και τα πιο άγρια, Streetfighter, μοντέλα με sport χαρακτηριστικά ή καθαρά ταξιδιάρικα (αλλά όχι τόσο… βαρυφορτωμένα όσο τα touring) που καταλαμβάνουν το άλλο άκρο της κατηγορίας. Και, φυσικά, υπάρχει και η μεγαλύτερη ποικιλία, όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Μονοκύλινδροι, δικύλινδροι, τρικύλινδροι ή τετρακύλινδροι κινητήρες, βασικός ή εξωτικός εξοπλισμός φέρνουν στον υποψήφιο αγοραστή έναν ευχάριστο πονοκέφαλο μέχρι να καταλήξει στην καταλληλότερη για τον ίδιο επιλογή. Για να μη μιλήσουμε για το μεγάλο εύρος στις τιμές των μοντέλων αυτών, οι οποίες προορίζονται για κάθε εισόδημα και τσέπη. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί, θα επικεντρωθούμε κυρίως στα περισσότερο πρακτικά μοντέλα, αυτά που συντροφεύουν τον αναβάτη στην καθημερινότητά του και δεν απαιτούν μεγάλες ικανότητες και εμπειρία στη sport οδήγηση.

Ταξινομήσεις 2011: Η θέση της κατηγορίας
Όλα τα παραπάνω μας κάνουν να πιστεύουμε ότι, τα street είναι μια από τις πιο αδικημένες κατηγορίες, ειδικά αν εξετάσουμε τις πωλήσεις που είχαν μέσα στο 2011. Οι ιδιομορφίες που έχει φέρει η κρίση στην ελληνική αγορά δικύκλων αποτυπώνονται καθαρά στα αποτελέσματα των ταξινομήσεων για το 2011 και τα street βρίσκονται ανάμεσα στις πιο αδικημένες κατηγορίες. Το φαινόμενο αυτό αποτελεί απόρροια της μείωσης των ταξινομήσεων για τα μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα, μοντέλα που κυριαρχούν στην κατηγορία των street. Βρισκόμενα στην 5η θέση των ταξινομήσεων, τα street βασίζονται κυρίως στα μικρού κυβισμού οικονομικά μοντέλα, ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσικλέτες.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2011 ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΘΕΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μονάδες
%
1. Scooter
25377
54,43
2. Παπιά
13659
29,3
3. On-Off
2112
4,53
4. ATV
1739
3,73
5. Street
1700
3,64
6. Supersport
625
1,34
7. Enduro
412
0,88
8. Super Motard
316
0,67
9. Touring
222
0,47
10. Custom
180
0,38
11. Micro
66
0,14
12. Διάφορα / άγνωστα
207
0,44
  Σύνολο
46615
100


Ταξινομήσεις: Τα 20 δημοφιλέστερα street
Όπως είναι αναμενόμενο, εξαιτίας της εικόνας που δείχνει η ελληνική αγορά, οι μικρότερου κυβισμού μοτοσικλέτες είναι αυτές που επικρατούν στην πρώτη εικοσάδα των ταξινομήσεων της κατηγορίας. Το Honda CBF 125i, ένα πρακτικό και οικονομικό commuter, είναι το δημοφιλέστερο στην κατηγορία του, με περισσότερες από τις διπλάσιες ταξινομήσεις, σε σχέση με το δεύτερο και μεγαλύτερου κυβισμού XJ6. Το all round της Yamaha κερδίζει πολύ από τον φιλικό του χαρακτήρα και τη χαμηλή τιμή του. Σημαντική είναι και η παρουσία της ανερχόμενης κατηγορίας των 250 κ.εκ., η οποία, ειδικά με μοντέλα όπως είναι τα Kawasaki Ninja 250R και Honda CBR 250R που θυμίζουν sport μεγαλύτερου κυβισμού, απολαμβάνει μεγάλη δημοφιλία ανάμεσα στους Έλληνες αναβάτες. Στην πρώτη εικοσάδα, επίσης, συναντάμε κάποιες κλασικές αξίες της κατηγορίας, όπως είναι τα Yamaha TDM 900, Honda CBF 600 και Hornet, Kawasaki Z750 και Suzuki Bandit, αλλά και νέους δυνατούς «παίχτες», όπως το ιδιαίτερο Triumph Street Triple 675, το τεχνολογικά προηγμένο Aprilia Mana, το κλασικό Triumph Bonneville και το αγαπημένο, λόγω της κληρονομιάς του, Yamaha FZ8.

ΤΟP 20 STREET
ΘΕΣΗ
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΜΟΝΑΔΕΣ
1. Honda CBF125
298
2. Yamaha XJ6
140
3. Kawasaki Ninja 250R
108
4. Yamaha TDM 900
91
5. Honda CBR 250R
83
6. Honda CB 600F
81
7. Yamaha FZ8
72
8. Yamaha YBR 125
70
9. Honda CBR 125R
61
10. Kawasaki Z750
49
11. Aprilia Mana 850
38
12. Aprilia Shiver 750
28
13. Triumph Bonneville
26
14. BMW R 1200 R
25
15. Honda CBF 1000
25
16. Suzuki Bandit 1250 SA
20
17. Triumph Street Triple
19
18. BMW F 800 R
18
19. Suzuki GSX 650 FA
18
20. Honda CBF 600
17

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ