LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tο Yourban στη Ρόδο, και συγκεκριμένα στο κάστρο των ιπποτών.

Στο εργοστάσιο της Fidusa. Δια χειρός Γιώργου Βογιατζή, ο σκελετός που χρησιμοποιήθηκε από τους αθλητές της Εθνικής Ομάδας ποδηλασίας.

Δοκιμή διαρκείας: Piaggio MP3

Καλή η Αθήνα, δε λέω, αλλά και τα νησιά μας, ακόμα καλύτερα. Έτσι, ένα σαββατοκύριακο χρειάστηκε να πάμε για δουλειά στο νησί της Ρόδου. Tο MP3 ήρθε μαζί μας. Κι από Yourban, έγινε Youcountry.

 
Διανυθέντα χλμ: 1.600
Μέση κατανάλωση: 5λτ./100χλμ.

Φυσικά στο καράβι οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή. Από τους περαστικούς, μέχρι το ναυτικό που ανέλαβε να δέσει το Yourban στο γκαράζ του πλοίου. Τι είναι αυτό; Πόσο κάνει; Θα μείνει ακίνητο χωρίς το διπλό σταντ; Κι όμως, μένει. Έτσι, στις τρεις ρόδες. Κι ο ναυτικός το έδεσε με στοργή, κοιτώντας το με θαυμασμό. Μακρύ το ταξίδι, κι είχα μια μικρή ανησυχία (προηγούμενες κακές εμπειρίες από αμπάρια πλοίων), αλλά τελικά τζάμπα το άγχος. Στην άφιξη στο νησί, το Yourban ήταν άθιχτο. Στους δρόμους της Ρόδου, οι λακκούβες ήταν αρκετές, όμως το μυστικό εδώ είναι να μην αφήνεις τον πίσω τροχό να μπαίνει μέσα. Τις σκοπεύεις με ένα από τους μπροστινούς, και ούτε γάτα ούτε ζημιά, το Yourban τις απορροφά σα σφουγγάρι. Στις δυο μέρες που ξοδέψαμε στο νησί, το MP3 μας ακολούθησε παντού.

Στην πόλη της Ρόδου, το Yourban απεδείχθη άνετο, πρακτικό και στιλάτο, ακόμα και στα καλντερίμια με τους κυβόλιθους. Στο γλιστερό οδόστρωμα της πόλης, ο τρίτος τροχός δεν άφησε ποτέ τα πράγματα να εκτραπούν της ασφαλούς οδού, ακόμα κι όταν το πιέσαμε, και χάσαμε τον ένα μπροστινό τροχό, για να διορθώσει άμεσα ο δεύτερος (ε, είχαμε αργήσει και θα χάναμε το πλοίο, συγγνώμη Παντελή). Παρόλο που η Ρόδος διαθέτει αστείρευτα μέρη για να επισκεφτεί κανείς, εμείς παραμείναμε στην πόλη της Ρόδου, ενώ βγήκαμε έξω μόνο μέχρι την Ιαλυσό. Βλέπετε, ο κύριος λόγος που επισκεφτήκαμε τη Ρόδο, ήταν η αγάπη μας για το… ποδήλατο, καθώς εκεί έχει την έδρα της η ελληνική εταιρία κατασκευής χειροποίητων ποδηλάτων FIDUSA. Πρόκειται για τη μοναδική ελληνική εταιρεία που σχεδιάζει από λευκό χαρτί, και στη συνέχεια κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της από την αρχή έως το τέλος, μοναδικά, πανέμορφα ποδήλατα, αγωνιστικά ή καθημερινής χρήσης.

Εκεί συναντηθήκαμε με τον ιδρυτή της, το Γιώργο το Βογιατζή, πρωταθλητή Ελλάδας στην ποδηλασία για πολλές χρονιές, αρχής γενομένης το 1977. Ο Γιώργος από το 1985 ενδιαφέρθηκε για την τεχνολογία και την επιστήμη πίσω από την κατασκευή αγωνιστικών ποδηλάτων. Και η μονάδα σχεδιασμού και παραγωγής των ποδηλάτων FIDUSA στη Ρόδο, αποτελεί πρότυπο ελληνικής επιχείρησης, με τα ποδήλατα της εταιρείας να έχουν εξοπλίσει αρκετές φορές αθλητές της εθνικής ομάδας ποδηλασίας. Κι είχαμε επιπλέον ενδιαφέρον να δείξουμε στον δαιμόνιο Ροδίτη κατασκευαστή, το περίεργο τρίτροχο όχημα μας, και να τον φωτογραφήσουμε μαζί του. Τελικά, σε όλα τα δίκυκλα –αλλά και στα τρίκυκλα- όταν υπάρχει μεράκι, και θέληση, το αποτέλεσμα δικαιώνει τόσο τον τεχνίτη, όσο και αυτούς που το απολαμβάνουν αργότερα.

Φωτογραφίες: Παντελής Λαδάς

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ