LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Yamaha με το EXUP ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε πεταλούδα στην εξάτμιση. Εδώ βλέπουμε το μηχανισμό από το σύστημα της Honda (HTEV).

Η εξάτμιση του BMW S1000RR (σε τομή) βάζει σε εφαρμογή όλα τα συστήματα για τα οποία μιλήσαμε.

Τελικό: Σςςςς…

Το επόμενο είναι φυσικά το τελικό ή σιγαστήρας που βρίσκεται εκεί για να μειώνει την ένταση του ήχου προσπαθώντας να περιορίσει την έξοδο των καυσαερίων όσο το δυνατό λιγότερο. Ο σιγαστήρας, χωρίζεται σε δύο βασικούς τύπους, ο καθένας με τα συν και τα πλην του. Ο πρώτος είναι ο σιγαστήρας απορρόφησης ο οποίος επιτρέπει στα αέρια της καύσης να κινούνται με μεγαλύτερη ευκολία προς την έξοδο. Η δομή τους είναι απλή αφού αποτελούνται από το εξωτερικό περίβλημα, το ηχομονωτικό υλικό και ένα «μεταλλικό πλέγμα» που το συγκρατεί στη θέση του. Το πλεονέκτημα αυτού του τύπου είναι το μικρό βάρος αν και η ικανότητά του στη συγκράτηση της έντασης είναι πιο περιορισμένη έναντι του τελικού που ακολουθεί. Ο δεύτερος τύπος είναι ο σιγαστήρας ανάκλασης. Σε αυτή την περίπτωση, ο θάλαμος του τελικού χωρίζεται από τοιχώματα σε περισσότερα τμήματα που ενώνονται μεταξύ τους με μικρότερης διατομής σωλήνες. Με αυτό τον τρόπο, ο ήχος αντανακλάται στα τοιχώματα και ένα μέρος μόνο της έντασης περνά στο επόμενο τμήμα μέσα από το μικρότερο σωλήνα. Αυτός ο τύπος τα καταφέρνει καλύτερα στον περιορισμό του ήχου, αλλά είναι βαρύτερος από τον πρώτο τύπο.

In the mix
Βέβαια, οι κατασκευαστές δεν άργησαν να καταλάβουν ότι ένας συνδυασμός αυτών των δύο βασικών τύπων θα συνδύαζε τα πλεονεκτήματα και ως ένα βαθμό θα περιόριζε τα μειονεκτήματα, οπότε τα τελικά μικτού τύπου κάνουν ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία τους.

Πεταλούδα εξάτμισης
Η πεταλούδα της εξάτμισης, γνωστή και ως Power Valve, είναι μια πεταλούδα που ελέγχεται από έναν σερβομηχανισμό και μεταβάλλει την εσωτερική διάμετρο του κεντρικού σωλήνα σε συνεργασία με το σύστημα τροφοδοσίας. Με αυτό τον τρόπο ελέγχει καλύτερα την πίεση των καυσαερίων και βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Και τα ενδιάμεσα
Όπως καταλαβαίνετε, οι σύγχρονες εξατμίσεις δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα δύο μέρη αλλά έχουν ενσωματώσει και άλλα συστήματα που βοηθούν, τόσο στη βελτίωση της απόδοσης, όσο και στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Αισθητήρας λ
Αποκαλείται και αισθητήρας οξυγόνου και συνήθως είναι τοποθετημένος λίγο πριν τον καταλύτη. Το σύστημα αυτό μετρά την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε οξυγόνο και συνεργάζεται με την μονάδα ελέγχου του ψεκασμού για να διορθώνει την αναλογία του καύσιμου μείγματος -αν είναι δηλαδή φτωχό ή πλούσιο σε οξυγόνο- ώστε αυτό να είναι πάντα το βέλτιστο δυνατό.

Καταλυτικός μετατροπέας
Ο γνωστός σε όλους μας καταλύτης βρίσκεται αμέσως μετά τον αισθητήρα λ. Έχει σαν μοναδικό σκοπό να μετατρέπει τα άμεσα βλαβερά για την υγεία μας προϊόντα της καύσης σε αβλαβή. Τα προϊόντα αυτά είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και το οξείδιο του αζώτου (ΝΟx) τα οποία μετατρέπονται σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και άζωτο (Ν). Γι’ αυτό το λόγο περικλείει στο εσωτερικό του ευγενή μέταλλα όπως είναι το Παλλάδιο, η Πλατίνα και το Ρόδιο, τα οποία βρίσκονται επιστρωμένα σε ένα κεραμικό υλικό με μορφή κερήθρας.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ