Αυτό σημαίνει πως βλέπουμε δεκάδες τέτοια μοντέλα καθημερινά στο δρόμο. Μοντέλα με δύο μπροστινούς τροχούς, τα οποία παίρνουν μεγάλες κλίσεις χωρίς να πέφτουν! Και σαν να μην έφτανε αυτό, τέτοια scooter ανεβαίνουν και κατεβαίνουν στα πεζοδρόμια, με τους τροχούς να ακολουθούν τη δική τους πορεία. Τι ακριβώς τρέχει με το σύστημα αναρτήσεων των τρίκυκλων scooter και επιτρέπει τέτοιες συμπεριφορές;
Τα scooter που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους τεχνολογία είναι ουσιαστικά δύο: το MP3 της Piaggio, το οποίο κυκλοφορεί σε συνολικά 12 εκδόσεις και το Quadro 350D, το οποίο χρησιμοποιεί ένα πιο εξελιγμένο (σύμφωνα με την εταιρεία) σύστημα. Ας δούμε, λοιπόν, πως λειτουργεί το καθένα από αυτά.
Piaggio MP3
Στην ουσία πρόκειται για δύο απλά μονόμπρατσα μπροστά, με τετραπλής άρθρωσης ανάρτηση, τα οποία συνδέονται με ένα σύστημα διεύθυνσης, το οποίο φυσικά συνδέεται με το τιμόνι. Στρίβοντας το τιμόνι στρίβουν και οι δύο τροχοί μαζί, ενώ γέρνοντας προς οποιαδήποτε πλευρά, γέρνουν και οι μπροστινοί τροχοί, αφού του εσωτερικού προς τη στροφή τροχού το αμορτισέρ συμπιέζεται και του εξωτερικού εκτείνεται. Έτσι επιτυγχάνεται συνεχής επαφή και των δύο τροχών με το οδόστρωμα, έως ότου βέβαια η κλίση του συνόλου περάσει ένα συγκεκριμένο όριο πάνω από το οποίο το αμορτισέρ του εξωτερικού τροχού θα επεκταθεί πλήρως, παρασύροντας μαζί του φυσικά και τον ίδιο το τροχό, ο οποίος θα ανασηκωθεί και θα χάσει την επαφή του με το δρόμο. Το «ασφαλές» όριο, σύμφωνα με τη Piaggio, οριοθετείται στις 40 μοίρες κλίσης.
Επιπλέον, μπορεί οι δύο τροχοί να συνδέονται με ένα μόνο σύστημα διεύθυνσης, είναι όμως μεταξύ τους ανεξάρτητοι, τουλάχιστον όσον αφορά στη λειτουργία της ανάρτησης. Το κάθε αμορτισέρ δουλεύει ανεξάρτητα από το άλλο και συμπιέζεται ή εκτείνεται ανάλογα με τις ανωμαλίες που θα βρει στη δική του τροχιά. Για να γίνει πιο κατανοητό, φανταστείτε πως αν τοποθετήσετε το scooter επάνω σε ένα πεζοδρόμιο με τον ένα μόνο μπροστινό τροχό, ο άλλος θα πατάει κανονικά στο δρόμο κάτω από το πεζοδρόμιο, όσο του επιτρέπει η διαδρομή της ανάρτησής του φυσικά. Το ίδιο θα γίνει και εν κινήσει! Επίσης, το MP3 είναι εφοδιασμένο με ένα υδραυλικό σύστημα «κλειδώματος» της ανάρτησης, το οποίο επιτρέπει στο scooter να στέκεται στατικό και όρθιο χωρίς τη χρήση σταντ ή χωρίς να ακουμπήσετε τα πόδια κάτω! Απλά επιλέγετε το «κλείδωμα» μέσω του σχετικού μπουτόν και…στέκεστε εκεί που βρίσκεστε!
Quadro 350D
Στην περίπτωση του Quadro 350D, το σύστημα της μπροστινής ανάρτησης HTS (Hydraulic Tilting System) χαρακτηρίζεται πιο εξελιγμένο, αν και λειτουργεί πάνω στην ίδια βάση και λογική και επιτρέπει και στους δύο εμπρόσθιους τροχούς να γέρνουν ταυτόχρονα και να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου. Το σύστημα HTS του Quadro αποτελείται από δύο «υδραυλικούς» κυλίνδρους - που θυμίζουν λεπτές και μακριές μπουκάλες συμβατικού πιρουνιού, με επένδυση που φέρνει στο μυαλό carbon-fiber- σωλήνες που ενώνονται στη μέση με έναν κύλινδρο «ελατήριο». Οι υδραυλικοί κύλινδροι συνδέουν το πλαίσιο του οχήματος στα δύο εμπρόσθια ψαλίδια, ενώ ο κύλινδρος «ελατήριο» που εδράζεται στο κέντρο, προσφέρει το παραδοσιακό αίσθημα απόσβεσης για την εμπρόσθια ανάρτηση. Η ροή του λαδιού μέσα στους κυλίνδρους ρυθμίζεται από μία βαλβίδα σύμφωνα με τις δυνάμεις που εφαρμόζονται από τις καμπύλες του δρόμου και την κλίση.
Και στην περίπτωση του Quadro, η μπροστινή ανάρτηση μπορεί να κλειδώσει και να κρατήσει όρθιο το scooter χωρίς τη χρήση σταντ. Ωστόσο, εδώ το κλείδωμα γίνεται αυτόματα με το χειρόφρενο.
ΚΤΜ 990 Duke R: Ακόμη ισχυρότερη για το 2025
Voge 300DS: Τα σημεία που το έχουν κάνει Best Seller
Νέος κινητήρας V2 από τη Ducati
Αγοράζεις από το εξωτερικό; Μην ψάχνεις εγγυήσεις στην Ελλάδα
Κουστούμι Kit Fortune/ Cheetah-110
Ελαστικά Bridgestone Battlax SC-2 Rain 120/70-15 160/60-15
Τι Bobber αγοράζω με λιγότερα από 5.000 ευρώ
Yamaha TMAX: Με νέα οθόνη 7 ιντσών και θερμαινόμενη σέλα
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr