LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τώρα που η Husqvarna δεν ανήκει στη BMW, τι θα απογίνει το Nuda; Θα αναζητηθεί νέο πλαίσιο και κινητήρας;

Πήραμε μια πρώτη γεύση, το περιμέναμε πώς και πώς και τώρα δεν ξέρουμε αν θα το δούμε ποτέ από κοντά. Ο λόγος για το MOAB.

Husqvarna: Σε νέα εποχή, αλλά ποια είναι αυτή;

Πριν μερικές εβδομάδες μας ήρθε σχεδόν ουρανοκατέβατη η πώληση της Husqvarna στον Stefan Pierer. Η εταιρεία που βρισκόταν επί πέντε περίπου χρόνια στην ιδιοκτησία της BMW πέρασε πια στα χέρια του CEO της ΚΤΜ.

 

Οι δύο πλευρές εξέδωσαν τις αντίστοιχες ανακοινώσεις τους (μερικές ημέρες μετά μάθαμε και πως ο νέος ιδιοκτήτης σκοπεύει να μεταφέρει τις γραμμές παραγωγής στην Ινδία), αλλά όλες οι απαντήσεις που πήραμε μας δημιούργησαν περισσότερες απορίες από αυτές που μας έλυσαν.

Πρώτα απ’ όλα, οι δύο πλευρές δεν ανακοίνωσαν «λεπτομέρειες» για τη συμφωνία, όπως το ποσό πώλησης. Επίσης, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η Husqvarna θα έχει στο εξής κάποια σχέση με την ΚΤΜ (ο Pierer είναι εκτός από ιδιοκτήτης της Husqvarna και CEO της αυστριακής εταιρείας) και ποια θα είναι αυτή. Όπως και να έχει, η Husqvarna περνά για μια ακόμη φορά σε μια νέα εποχή, αλλά προς το παρόν δεν έχουμε ιδέα ποια θα είναι αυτή η νέα εποχή.

Πρώτα απ’ όλα, η Husqvarna χάνει πλέον κάποια πράγματα. Μιλάω για τις πιο πρόσφατες μοτοσικλέτες της, οι οποίες κατασκευάστηκαν με τη βοήθεια της BMW. Το Nuda έχει το πλαίσιο και τον (ανεβασμένο σε χωρητικότητα) δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του BMW F 800 GS. Tο ολόφρεσκο TR 650 χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα του G 650 GS. Και το ΤΕ 449 έβγαλε από το συρτάρι τον μονοκύλινδρο κινητήρα του BMW G 450 X. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε το πολλά υποσχόμενο MOAB concept. Αλλά όλα αυτά ανήκουν μάλλον στο παρελθόν. Λέτε η BMW να συνεχίσει να προμηθεύει έτοιμους κινητήρες και τεχνολογίες στην εταιρεία που ανήκει πλέον σε ανταγωνιστή της;

Με την ίδια λογική, βέβαια, η Husqvarna ενδέχεται να έχει στη διάθεσή της πλέον τους κινητήρες της ΚΤΜ, αλλά και τα «μαγικά χέρια» - όσον αφορά σε επιτυχημένα μοντέλα μικρού κυβισμού, όπως τα Duke – της Bajaj, οπότε δεν πρόκειται να της λείψουν εξαρτήματα και τεχνολογίες. Και η πρόθεση του Pierer να μεταφέρει την παραγωγή στην Ινδία, μας κάνει ήδη να βλέπουμε μπροστά μας τα νέα μοντέλα μικρού κυβισμού της Husqvarna.

Και οι νέες κατευθύνσεις (κυρίως ασφάλτινες και μεγάλου κυβισμού) που είχε πάρει η Husqvarna; Χωρίς τη BMW, αυτές λογικά θα εκλείψουν και η εταιρεία θα γυρίσει στις ρίζες της. Θα ξαναγίνει μια εταιρεία επικεντρωμένη στο χώμα και στους μικρομεσαίους κυβισμούς. Κάτι σαν την KTM, δηλαδή. Αλλά χρειάζεται η ίδια η ΚΤΜ μια ακόμη ΚΤΜ;

Όλα τα παραπάνω είναι απορίες που έχουν περάσει ίσως από το μυαλό όλων μας. Αλλά (οι περισσότεροι από εμάς τουλάχιστον) δεν είμαστε επιχειρηματίες και σίγουρα δε μπορούμε να μπούμε στο μυαλό του νέου αφεντικού της Husqvarna. Ο οποίος παραμένει, παράλληλα, και CEO της KTM. Ένα ακόμη παράδοξο! Προφανώς, για να παραμένει ο Pierer στο τιμόνι της ΚΤΜ, οι δύο εταιρείες δε θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά – εξ’ ου και οι υποθέσεις των δύο παραπάνω παραγράφων. Όλα τα υπόλοιπα, όμως – και δεκάδες άλλα ερωτήματα – παραμένουν αναπάντητα και περιμένουν να λυθούν με το πέρασμα του χρόνου, το οποίο θα φέρει νέες εξελίξεις. Ίσως όλες οι νέες μας απορίες να λυθούν στις φετινές εκθέσεις μοτοσικλέτας.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ