Μπορεί στις ευρωπαϊκές χώρες το φρενάρισμα πανικού να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, στις ελληνικές συνθήκες ωστόσο γίνεται σύνηθες φαινόμενο. Το καλύτερο, λοιπόν, που έχουμε να κάνουμε είναι να είμαστε προετοιμασμένοι και κατάλληλα εξασκημένοι.
· Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς. Το μπροστινό φρένο εξακολουθεί πάντως να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο φορτίο της επιβράδυνσης.
· Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο «σώμα» της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να «αντισταθείς», ώστε να μην μετατοπισθεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί…
· Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα «σπασίματα» δεξιά-αριστερά.
· Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Η διαχωριστική γραμμή, βέβαια, ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.
· Το πίσω φρένο είναι βέβαιο πως σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει τον τροχό. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο, μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και, αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις, μπορείς να μειώσεις την απόσταση φρεναρίσματος. Ένα γκαράζ με καλή άσφαλτο είναι μια καλή λύση για προπόνηση. Εξασκήσου μόνος σου. Πρόκειται για ένα από τα βασικά μαθήματα οδήγησης που θα σου χρειαστεί στο δρόμο.
· Αν απαιτείται να επιβραδύνεις λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της στροφής χρησιμοποίησε τα φρένα εξαιρετικά απαλά και προσπάθησε να μειώσεις ταχύτητα κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο. Πρώτο μέλημα βέβαια (ειδικά μέσα στην στροφή) είναι η αποφυγή του εμποδίου με ελιγμό και όχι η ακινητοποίηση πριν από αυτό.
· Το ABS μπορεί να αποβεί σωτήριο σε καταστάσεις πανικού, ειδικά σε αναβάτες με μειωμένη εμπειρία. Αρκετοί είναι όμως αυτοί που κάνουν το λάθος να αφήνουν στιγμιαία τα φρένα όταν ενεργοποιείται το σύστημα. Όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό «κλώτσημα» στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου, συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση. Καλό θα είναι να προπονηθείς στην αρχή, για να εξοικειωθείς με τη λειτουργία του ABS.
Τι Bobber αγοράζω με λιγότερα από 5.000 ευρώ
Yamaha TMAX: Με νέα οθόνη 7 ιντσών και θερμαινόμενη σέλα
BMW S1000 και Μ1000: Ακόμα «πιο RR» το 2025
Kawasaki Z900: «Εξυπνότερο» με IMU και Ride-by-Wire
Η CFMOTO προχωράει στην παραγωγή του πρώτου της V4 1000 κυβικών σε συνεργασία με την KTM
KYMCO, Yadea και Voge: Νέα μοντέλα από την EICMA στην Ελλάδα μέσω της Mototrend
Gianneas Moto: Η απόλυτη λύση για την αποκατάσταση μετά από τρακάρισμα
QJMOTOR SRT 700SX: Off-Road χαρακτήρας με επώνυμα περιφερειακά
Πριν αγοράσεις μοτοσυκλέτα: Γιατί το mototriti είναι one stop shop ενημέρωσης 24/7
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr