Με στόχο την αισθητική/ηχητική αναβάθμιση ή την αύξηση της απόδοσης πολλοί μοτοσικλετιστές τοποθετούν aftermarket εξάτμιση, πολλές φορές με αμφίβολα αποτελέσματα.
Η αλλαγή της εξάτμισης δεν αρχίζει και τελειώνει, σε καμία περίπτωση, με την αλλαγή του στάνταρ τελικού η ολόκληρου του συστήματος εξαγωγής με ένα άλλο. Για αυτό πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά τις παρακάτω παραμέτρους, πριν προβείτε στην αντικατάσταση της εργοστασιακής εξάτμισης η αγοράσετε μοτοσικλέτα με aftermarket προιόν.
·Αναζητείστε εξάτμιση που να είναι κατασκευασμένη ειδικά για το μοντέλο σας και απευθυνθείτε σε έμπειρο τεχνικό για την τοποθέτησή της.
·Αν την θέλετε για τη μοτοσικλέτα που χρησιμοποιείτε στο δρόμο, φροντίστε η εξάτμιση που θα τοποθετήσετε να μην αλλάζει τις προδιαγραφές ρύπων προς το χειρότερο και να πληροί και τις προδιαγραφές θορύβου.
·Για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα απαιτούνται συνήθως και αλλαγές στις ρυθμίσεις (π.χ. στην τροφοδοσία). Αν, για παράδειγμα, αλλάξετε απλά τελικό χωρίς περαιτέρω αλλαγές, είναι πολύ πιθανό να βάλετε μια «ωρολογιακή βόμβα» στον κινητήρα που θα επιταχύνει με τον καιρό την φθορά των μηχανικών του μερών.
·Πραγματοποιήστε δυναμομέτρηση με το παλιό και με το νέο τελικό (ή ολόκληρο σύστημα) για να δείτε αν όντως υπάρχουν οφέλη στην απόδοση αλλά και αν λειτουργεί σωστά ο κινητήρας μετά την αλλαγή.
·Αν θέλετε να αλλάξετε τη δομή της εξάτμισης π.χ. να αλλάξετε τον αριθμό των τελικών ή να τη «βγάλετε» από άλλο σημείο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, έμπειρο μηχανικό και ίσως αρκετό «παιχνίδι» με τις ρυθμίσεις. Κοινώς, περισσότερη δουλειά και πολλαπλάσιο κόστος με αμφίβολα αποτελέσματα.
·Για να μην το μετανιώσετε αργότερα (καθώς το κόστος μόνο αμελητέο δεν είναι), ελέγξτε αν η νέα εξάτμιση δημιουργεί προβλήματα στον συνεπιβάτη ή αν δυσχεραίνει το φόρτωμα. Το τελικό μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετική θέση και εν δυνάμει να προκαλέσει εγκαύματα στον πρώτο ή να χαλάσει τις βαλίτσες σας από τη ζέστη που εκλύει.
·Τέλος, αν αγοράζετε μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα με aftermarket εξατμίσεις, ζητήστε από τον ιδιοκτήτη να σας δώσει και τα εργοστασιακά τελικά-λαιμούς κτλ, για παν ενδεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση κατεβάστε την τιμή.
Βεβαιωθείτε, παράλληλα ότι η εξάτμιση που φέρει η μοτοσικλέτα προορίζεται για αυτή, αλλιώς δεν έχει καμία αξία και μπορεί να έχει δημιουργήσει και πρόβλημα στο μοτέρ. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να περάσετε και από ΚΤΕΟ και μπορεί να επιβαρυνθείτε με επιπλέον κόστος για την αγορά νέων τελικών η ολόκληρου συστήματος. Ζητήστε, επίσης, και τις τάπες για τους σιγαστήρες σε περίπτωση που έχουν αφαιρεθεί.