Πόσοι κύλινδροι είναι αρκετοί για μια μοτοσικλέτα; Αυτό είναι το ερώτημα που σας θέτουμε με αφορμή την παρουσίαση της νέας Yamaha MT-09 με το τρικύλινδρο μοτέρ των 850 κ.εκ.
Ο κινητήρας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία μιας μοτοσικλέτας καθώς ανάλογα με τους κυλίνδρους αλλά και τη διάταξη των τελευταίων παίζει τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση αυτού που αποκαλούμε «χαρακτήρα».
Κάποια μοτέρ έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν και να αποκτήσουν το δικό τους κοινό, το οποίο δεν θα άλλαζε την αρχιτεκτονική τους με καμία άλλη στο κόσμο παρά τις αδυναμίες που παρουσιάζει, για παράδειγμα ένας μονοκύλινδρος σε σχέση με έναν δικύλινδρο και το αντίθετο. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή και τα πιο δημοφιλή μοτέρ.
Ο πιο απλός κινητήρας που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι ο μονοκύλινδρος ο οποίος έχει αποκτήσει τους δικούς του φανατικούς φίλους που πίνουν νερό στην υγειά του. Αιτία για αυτό, πέρα από την κατασκευαστική απλότητα άρα και μικρό βάρος, είναι η άμεση απόδοσή, αλλά και τα πλούσια αποθέματα ροπής από τις χαμηλές ήδη στροφές. Τα αρνητικά τους είναι φυσικά το γεγονός ότι δεν μπορούν να ανεβάσουν τον ίδιο αριθμό στροφών με τους υπόλοιπους-άρα και η ισχύ τους δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα των άλλων- και οι κραδασμοί τους, που είναι επίσης περισσότεροι, τις περισσότερες φορές μπορεί να ενοχλήσουν μερικούς αναβάτες.
Οι δικύλινδροι έχουν επίσης τεράστια αποδοχή και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι αποτελούν την καλύτερη λύση για μια μοτοσικλέτα δρόμου. Δυνατά στοιχεία τους, η πολιτισμένη λειτουργία, η διευρυμένη «ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας» στις μεσαίες στροφές και η σαφώς μεγαλύτερη ισχύ που μπορούν να αποδώσουν από τα ίδια κυβικά σε σχέση με τα μονοκύλινδρα. Έχουν βέβαια και αυτοί μειονεκτήματα, ανάλογα με τη διάταξη των κυλίνδρων τους και τον τύπο μοτοσικλέτας που έχουν χρησιμοποιηθεί, αφού μπορούν να κάνουν δύσκολη τη ζωή των μηχανικών στη σωστή τοποθέτησή τους μέσα σε ένα πλαίσιο.
Επόμενος σταθμός, είναι τα τρικύλινδρα μοτέρ, που αν και δεν έχουν πολλούς εκπρόσωπους, δείχνουν να συνδυάζουν τα καλύτερα στοιχεία από τους δικύλινδρους και τους τετρακύλινδρους και με την υιοθέτηση από τη Yamaha αυτής της αρχιτεκτονικής αναμένεται να κάνουν πιο αισθητή την παρουσία τους τα επόμενα χρόνια. Με λίγα λόγια, χωρίς να χάνουν σημαντικά σε ροπή στο χαμηλομεσαίο και μεσαίο φάσμα λειτουργίας από τα δικύλινδρα δείχνουν να είναι σε θέση να κοιτάξουν στα μάτια τους 4κύλινδρους όσον αφορά τη μέγιστη ισχύ, χωρίς επίσης να έχουν το βάρος τους.
Οι 4κύλινδροι είναι μια δοκιμασμένη εδώ και χρόνια συνταγή που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στις μοτοσικλέτες δρόμου και ακόμη περισσότερο στις sport και τις sport touring. Ο λόγος φυσικά είναι η βελούδινη λειτουργία και η ελαστικότητα που παρουσιάζουν αλλά και η δυνατότητα που έχουν να παράγουν μεγάλη ισχύ ακόμη και από μικρούς σχετικά κυβισμούς. Μειονέκτημά τους είναι, πέρα από την πολυπλοκότητα και το βάρος, η χωρητικότητα που πρέπει να έχει ένας 4κύλινδρος. Για να είναι πραγματικά απολαυστικός, για χρήση στο δρόμο πολλοί λένε ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 κ.εκ. γιατί διαφορετικά η απόδοσή του στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά του σημεία.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω και φυσικά τη δική σας προσωπική εμπειρία ποιο κινητήρα θεωρείτε ιδανικό; Πιο μοτέρ θα προτιμούσατε για καθημερινή μετακίνηση και ποιο είναι εκείνο που σας ταιριάζει καλύτερα σε ένα επαρχιακό στροφιλίκι; Στη οδήγηση στο χώμα; Στο περιβάλλον μιας πίστας; Υπάρχουν κινητήρες (ή διάταξη κυλίνδρων) σήμερα που, ίσως, δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης; Η απλότητα της κατασκευής που σημαίνει αυτόματα και χαμηλότερο κόστος service στις περισσότερες των περιπτώσεων παίζει για εσάς ρόλο; Υπάρχει άλλος πολυκύλινδρος που θα προτιμούσατε;
αναλογα την κατηγορια.
δηλαδή enduro με πανω απο 2 απλα δεν εχει λογο υπαρξης..
αν μου ελεγαν πωσ απο εδω και περα θα εφτιαχνα μονο ν κυλινδρες μοτοσυκλεττες θα επέλεγα 2κυλινδρες.. και αναλογα την γωνια θα τα εβαζα σε αναλογα μηχανακια..απο V90 σε supersport σε σειρά για Commuter..
Μετά απο τα παρακάτω μηχανάκια πού είχα στην κατοχή μου:
ΧΤ500 (1 κύλινδρο)
Fazer 600 (4 κύλινδρο)
Street triple (3 κύλινδρο)
Dorsoduro (2 κύλινδρο)
Η απόφαση είναι 3εις και αυτό γιατί συνδιάζουν τα οφέλη των 2 και των 4 κυλίνδρων. Δηλ ροπή απο χαμηλά χωρίς όμως να κρεμάει ψηλά. Τα παραπάνω όμως θα έλεγα οτι ισχύουν μόνο για μέχρι 800cc μοτέρ. Όταν μπείς στον κόσμο των 1000+ τότε μάλλον 4κύλινδρος.
Συμφωνώ απολύτως με το φίλο Aggelo . Έχοντας παρόμοια πορεία (XT , TRIUMPH TIGER 1050 , Dorsoduro 750) το 3 κίλινδρό ήταν πραγματικά το καλύτερο μοτέρ . Τώρα τα κινηγάω με το ντουφέκι και περιμένο το καινούργιο της MV agusta Rivale με 800 άρι τρικύλινδρό και 125 ps!
Για sport moto θα προτιμούσα 3κύλινδρο μοτέρ. Το θεωρώ χρυσή τομή σε θέμα : Όγκου - βάρους - κραδασμών - απόδοσης - ήχου.
’ν πήγαινα σε γυμνό θα ήθελα το 6κύλινδρο μοτέρ της Honda CBX 1050 (Υπερκυβισμένο σέ νέα έκδοση ).Με USD , ψαλιδάρα , τροχούς και φρένα τελευταίας"κοπής" κλπ.Θα έβγαζε μάτια ! Όσο από ήχο δεν συζητάμε ! ( Το είχα, και αρκετά φτιαγμένο ). Ευτυχώς υπάρχουν και τα "όνειρα" !!!
Οι τετρακύλινδροι μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι κινητήρες γενικότερα αλλά για μένα είναι εκείνοι που σε συγκεκριμένες συνθήκες δεν πιάνονται. Πάρτε για παράδειγμα τα Busa και τα Blackbird. Aν δεν υπήρχαν αυτοί δεν θα είχαμε ποτέ τέτοιες μοτοσικλέτες. και στους αγώνες τώρα τελευταία, αυτοί δείχνουν να υπερισχύουν απέναντι σε όλα τα άλλα μοτέρ. Τους V4 τους προτιμώ γιατί ακούγονται και καλύτερα.
Ολα τα μοτερ με υπερ και κατα αλλα εκτος απο τον αριθμο κυλιδρον παιζει ρολο πια εταιρια βγαζει το μοτερ και τι τεχνολογια εχει.Ειχα multistrada 1000DS δικυλινρο μοτερ πολυ καλη κατασκευη αλλα κραδασμους που σε τρελεναν.Πηρα μετα τρικυλινδρο TIGER 1050 βελουδινο σε ολα του το μοτερ.
Πιστευω τα τρικυλινδρα ειναι η κορυφη αυτη την στιγμη
Σωστά όλα τα παραπάνω. Επιπλέον θεωρώ πολύ σημαντικό για επιλογή μιας μηχανής και ο ήχος που παράγει. Μου φαίνεται λίγο παράδοξο για παράδειγμα street ή sport μηχανή δικύλινδρη. Προτιμώ τα τετρακίλυνδρα για τον πορωτικό ήχο τους. Μακάρι να υπήρχαν και εξακίλυνδρα (όπως η παλιά CBX με ήχο ferrari).
Ολοι οι κινητηρες εχουν την χαρη τους.ισως στην ελλαδα να εξυπηρετει καλυτερα ο δικυλινδρος καθως κινεισαι ευελικτα στην πολη στην βολτα , στο ταξιδι υπαρχει ανεση και τηρεις ευκολοτερα τα ορια ταχυτητας.τελικα ολα ειναι θεμα επιλογων.εχω δικυλινδρο αλλα δεν μπορω να αποκλεισω αν θα παρω ενα τετρακυλινδρο η μονοκυλινδρο στο μελλον.
Η πολυφωνία στους κινητήρες είναι που κάνει και τις μοτοσικλέτες τόσο ξεχωριστά μέσα μετακίνησης. Αυτά που είναι υπερβολές και αν δεν υπήρχαν δεν θα χανόταν και το σύμπαν είναι κάτι μοτοσικλέτες τύπου Boss Hoss με αυτοκινητάδικα μοτέρ και βάρος 600 κιλά. Ο δικύλινδρος κινητήρας είναι μάλλον ο καλύτερος για τις μοτοσικλέτες. Αλλάζοντας γωνία μεταξύ κυλίνδρων μπορείς να πάρει πολλά διαφορετικά μοτέρ με λογικό βάρος και να τα βάλεις σωστά μέσα σε ένα πλαίσιο χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Για κάθε μέρα, για την πίστα, για το ταξίδι για παντού.
Όλα τα παραπάνω που προαναφέρατε είναι σωστά, για μένα που έχω τετρακυλινδρο 650 είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή λόγο της ομαλής και ομοιόμορφης λειτουργίας τους, βεβαία υπάρχουν σε όλες της κατηγορίες θετικά και αρνητικά όμως ακόμα και μέσα στην πόλη ο κινητήρας αυτός είναι πιο ελαστικός έτσι η λειτουργιά του είναι ομαλή δεν χρειάζεται να κατεβάζεις η το αντίθετο σύντομα ταχύτητες είναι σχεδόν αυτόματο σε αντίθεση με τους δικύλινδρους βέβαια στα λιγα κυβικά εως 300 400 ο μονοκυλινδρος ειναι ισως μονόδρομος..
Οι τρικύλινδροι είναι ίσως οι καλύτεροι κινητήρες για street μοτοσικλέτες. Και δύναμη έχουν πολύ και ελαστικότητα και ροπή στα χαμηλά. Τους πρόλαβε όμως η Triumph και για αυτό τους σνόμπαραν οι υπόλοιποι κατασεκυαστές. Η Yamaha θέλει τώρα να αλλάξει το πρόσωπό της και να ξεχωρίσει για αυτό παρουσιάζει τρικύλινδρους. Πάλι καλά γιατί το αξόζουν αυτοί οι κινητήρες. Για να τα κάνω όλα πάντως θα επέλεγα δικύλινδρο γιατί είναι και πιο φτηνός στα σέρβις.
Ένας μεγάλος μονοκύλινδρος είναι ότι χρειάζεται κανείς για όλες τις περιπτώσεις. Τα μπαμ που έχει από χαμηλά δεν συγκρίνονται με κανενός άλλου. ’σε που δεν τρομάζει με την απόδοσή του εκτός και αν μιλάμε για κανένα καθαρό την απόλυτη πόρωση δηλαδή!
4 for ever!!! ειτε σε διαταξη v4 με μοιρες. αλλα και σε σειρα 4τρακυλινδρο τα κυβικα απο 1000 και πανω..
αναλογα την κατηγορια. δηλαδή enduro με πανω απο 2 απλα δεν εχει λογο υπαρξης.. αν μου ελεγαν πωσ απο εδω και περα θα εφτιαχνα μονο ν κυλινδρες μοτοσυκλεττες θα επέλεγα 2κυλινδρες.. και αναλογα την γωνια θα τα εβαζα σε αναλογα μηχανακια..απο V90 σε supersport σε σειρά για Commuter..
Μετά απο τα παρακάτω μηχανάκια πού είχα στην κατοχή μου: ΧΤ500 (1 κύλινδρο) Fazer 600 (4 κύλινδρο) Street triple (3 κύλινδρο) Dorsoduro (2 κύλινδρο) Η απόφαση είναι 3εις και αυτό γιατί συνδιάζουν τα οφέλη των 2 και των 4 κυλίνδρων. Δηλ ροπή απο χαμηλά χωρίς όμως να κρεμάει ψηλά. Τα παραπάνω όμως θα έλεγα οτι ισχύουν μόνο για μέχρι 800cc μοτέρ. Όταν μπείς στον κόσμο των 1000+ τότε μάλλον 4κύλινδρος.
Τρικύλινδρος και ξερό ψωμί. Απλά δεν πιάνεται σε απόδοση συνολικά από κανένα άλλο μοτέρ. έχει και ήχο πορωτικό
ο κινητηρας με διαταξη v ειναι ο καλυτερος κατα την δικη μου αποψη.ο δικυλινδρος εχει πολλη καλη ροπη.ο τρικυλινδρος κατι ενδιαμεσο.
Συμφωνώ απολύτως με το φίλο Aggelo . Έχοντας παρόμοια πορεία (XT , TRIUMPH TIGER 1050 , Dorsoduro 750) το 3 κίλινδρό ήταν πραγματικά το καλύτερο μοτέρ . Τώρα τα κινηγάω με το ντουφέκι και περιμένο το καινούργιο της MV agusta Rivale με 800 άρι τρικύλινδρό και 125 ps!
V2/V4 All the way! Θέλετε μήπως να συζητήσουμε για την περιεχόμενη γωνία;
μονοκυλινδρο για την πολη και λιγο στο βουνο..και naked 1000 τετρακυλινδρο για τις βολτες στην ασφαλτο.
Για sport moto θα προτιμούσα 3κύλινδρο μοτέρ. Το θεωρώ χρυσή τομή σε θέμα : Όγκου - βάρους - κραδασμών - απόδοσης - ήχου. ’ν πήγαινα σε γυμνό θα ήθελα το 6κύλινδρο μοτέρ της Honda CBX 1050 (Υπερκυβισμένο σέ νέα έκδοση ).Με USD , ψαλιδάρα , τροχούς και φρένα τελευταίας"κοπής" κλπ.Θα έβγαζε μάτια ! Όσο από ήχο δεν συζητάμε ! ( Το είχα, και αρκετά φτιαγμένο ). Ευτυχώς υπάρχουν και τα "όνειρα" !!!
Οι τετρακύλινδροι μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι κινητήρες γενικότερα αλλά για μένα είναι εκείνοι που σε συγκεκριμένες συνθήκες δεν πιάνονται. Πάρτε για παράδειγμα τα Busa και τα Blackbird. Aν δεν υπήρχαν αυτοί δεν θα είχαμε ποτέ τέτοιες μοτοσικλέτες. και στους αγώνες τώρα τελευταία, αυτοί δείχνουν να υπερισχύουν απέναντι σε όλα τα άλλα μοτέρ. Τους V4 τους προτιμώ γιατί ακούγονται και καλύτερα.
Ολα τα μοτερ με υπερ και κατα αλλα εκτος απο τον αριθμο κυλιδρον παιζει ρολο πια εταιρια βγαζει το μοτερ και τι τεχνολογια εχει.Ειχα multistrada 1000DS δικυλινρο μοτερ πολυ καλη κατασκευη αλλα κραδασμους που σε τρελεναν.Πηρα μετα τρικυλινδρο TIGER 1050 βελουδινο σε ολα του το μοτερ. Πιστευω τα τρικυλινδρα ειναι η κορυφη αυτη την στιγμη
Σωστά όλα τα παραπάνω. Επιπλέον θεωρώ πολύ σημαντικό για επιλογή μιας μηχανής και ο ήχος που παράγει. Μου φαίνεται λίγο παράδοξο για παράδειγμα street ή sport μηχανή δικύλινδρη. Προτιμώ τα τετρακίλυνδρα για τον πορωτικό ήχο τους. Μακάρι να υπήρχαν και εξακίλυνδρα (όπως η παλιά CBX με ήχο ferrari).
Ολοι οι κινητηρες εχουν την χαρη τους.ισως στην ελλαδα να εξυπηρετει καλυτερα ο δικυλινδρος καθως κινεισαι ευελικτα στην πολη στην βολτα , στο ταξιδι υπαρχει ανεση και τηρεις ευκολοτερα τα ορια ταχυτητας.τελικα ολα ειναι θεμα επιλογων.εχω δικυλινδρο αλλα δεν μπορω να αποκλεισω αν θα παρω ενα τετρακυλινδρο η μονοκυλινδρο στο μελλον.
Εγώ θέλω ένα wankel που στροφάρει τρελά και δεν έχει κραδασμούς. Στην υγεία της Norton F1.
Ο 4κυλινδρος του cbf100 μου ειναι απιστευτος τον εχουν ριξει λιγο ψηλα αλλα χαμηλα και στις μεσαιες ειναι απιστευτος! Καθολου κραδασμους ωραιο ηχο και ομαλη αποδοση χωρις ξεσπασματα! Αρα ψηφιζω 4κυλινδρους δαγκωτο !
Η πολυφωνία στους κινητήρες είναι που κάνει και τις μοτοσικλέτες τόσο ξεχωριστά μέσα μετακίνησης. Αυτά που είναι υπερβολές και αν δεν υπήρχαν δεν θα χανόταν και το σύμπαν είναι κάτι μοτοσικλέτες τύπου Boss Hoss με αυτοκινητάδικα μοτέρ και βάρος 600 κιλά. Ο δικύλινδρος κινητήρας είναι μάλλον ο καλύτερος για τις μοτοσικλέτες. Αλλάζοντας γωνία μεταξύ κυλίνδρων μπορείς να πάρει πολλά διαφορετικά μοτέρ με λογικό βάρος και να τα βάλεις σωστά μέσα σε ένα πλαίσιο χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Για κάθε μέρα, για την πίστα, για το ταξίδι για παντού.
V2 α λα superduke
Όλα τα παραπάνω που προαναφέρατε είναι σωστά, για μένα που έχω τετρακυλινδρο 650 είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή λόγο της ομαλής και ομοιόμορφης λειτουργίας τους, βεβαία υπάρχουν σε όλες της κατηγορίες θετικά και αρνητικά όμως ακόμα και μέσα στην πόλη ο κινητήρας αυτός είναι πιο ελαστικός έτσι η λειτουργιά του είναι ομαλή δεν χρειάζεται να κατεβάζεις η το αντίθετο σύντομα ταχύτητες είναι σχεδόν αυτόματο σε αντίθεση με τους δικύλινδρους βέβαια στα λιγα κυβικά εως 300 400 ο μονοκυλινδρος ειναι ισως μονόδρομος..
Οι τρικύλινδροι είναι ίσως οι καλύτεροι κινητήρες για street μοτοσικλέτες. Και δύναμη έχουν πολύ και ελαστικότητα και ροπή στα χαμηλά. Τους πρόλαβε όμως η Triumph και για αυτό τους σνόμπαραν οι υπόλοιποι κατασεκυαστές. Η Yamaha θέλει τώρα να αλλάξει το πρόσωπό της και να ξεχωρίσει για αυτό παρουσιάζει τρικύλινδρους. Πάλι καλά γιατί το αξόζουν αυτοί οι κινητήρες. Για να τα κάνω όλα πάντως θα επέλεγα δικύλινδρο γιατί είναι και πιο φτηνός στα σέρβις.
Ένας μεγάλος μονοκύλινδρος είναι ότι χρειάζεται κανείς για όλες τις περιπτώσεις. Τα μπαμ που έχει από χαμηλά δεν συγκρίνονται με κανενός άλλου. ’σε που δεν τρομάζει με την απόδοσή του εκτός και αν μιλάμε για κανένα καθαρό την απόλυτη πόρωση δηλαδή!