Όπως είναι λογικό, ένας αναβάτης χρειάζεται εμπειρία και σε ATV, προκειμένου να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητές του οχήματος. Άλλωστε, αυτά έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες, οι οποίες απαιτούν τεράστια προσοχή. Χάρη στις παρακάτω συμβουλές (αλλά και πολλή προπόνηση!), θα μπορέσετε να ανεβάσετε λίγο το οδηγικό σας επίπεδο και να εκμεταλλευτείτε με ασφάλεια τις δυνατότητες που σας προσφέρει.
· Στις στροφές ο αναβάτης γέρνει πάντα το σώμα του προς το εσωτερικό της στροφής ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, και να απομακρυνθεί ο κίνδυνος ανατροπής του οχήματος.
· Ταυτόχρονα, ο αναβάτης σφίγγει το ATV στη στροφή με το σώμα, και δεν κρατιέται από το τιμόνι τραβώντας το προς το εσωτερικό της στροφής. Αν το κάνει αυτό, τότε το ATV μπορεί εύκολα πάλι να σηκωθεί στις δύο ρόδες.
· Αν ενσυνείδητα θέλουμε να σηκωθεί το ATV στις δύο πλαϊνές ρόδες, για προχωρημένη οδήγηση στο χώμα, όπου θέλεις να αποφύγεις κάποιο εμπόδιο, ή λάκκο με ταχύτητα, τότε αλλάζει το πράγμα, και πράττουμε τα αντίθετα από τα παραπάνω.
·
Αν αρχίσει να σηκώνεται το ATV στις δύο πλαϊνές ρόδες και εμείς θέλουμε να το επαναφέρουμε στις τέσσερις, τότε κλείνουμε το γκάζι και στρίβουμε το τιμόνι προς την μεριά των τροχών που πατάνε στο έδαφος –δηλαδή αντίθετα με την φορά της στροφής- ώστε να προσγειωθούμε στις τέσσερις ρόδες και να μη συνεχίσουμε στις δύο.
·
Αντίθετα από την οδήγηση με μοτοσικλέτα, στο ATV τα πόδια του αναβάτη παραμένουν πάντα στα μαρσπιέ. Η αντανακλαστική κίνηση να πατήσουμε πόδι σε κάποια αστάθεια του οχήματος (αν έχει έρθει πχ. στις δυο ρόδες), απαγορεύεται δια ροπάλου! Υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να «μαζέψει» κάποιος τροχός του ATV το πόδι μας, με πολύ δυσάρεστες συνέπειες!
· Ανεβαίνουμε τις ανηφόρες κάθετα και όχι πλάγια για να μην τουμπάρει το ATV.
· Όταν ανεβαίνουμε ανηφόρες φέρνουμε το σώμα μας μπροστά-μπροστά πάλι για να αποφύγουμε την τούμπα.
· Γενικά βοηθάμε το ATV με τη συμμετοχή του σώματος μας, χαμηλώνοντας όσο γίνεται το κέντρο βάρους μας όπου χρειάζεται, ανάλογα με την περίσταση (αριστερά-δεξιά-μπροστά-πίσω).
· Τα άλματα θέλουν πείρα και προσοχή και δεν είναι για πρωτάρηδες, παρότι τα ATV συνήθως τα καταφέρνουν καλά σε αυτό τον τομέα, λόγω μεγάλης διαδρομής των αναρτήσεων. Αν παρόλα αυτά θέλετε να δοκιμάσετε, αρχίστε με χαμηλά. Προσοχή, γιατί οι τραυματισμοί από άλματα είναι οι χειρότεροι.
· Προσέχουμε να μην αφήνουμε εμπόδια που εξέχουν να περνάνε κάτω από το ATV μας, αλλά πατάμε πάνω τους, ώστε να μην πληγώσουν το κάτω μέρος του οχήματος μας.
· Πάντα πλησιάζουμε τα όρια μας σιγά-σιγά και σε χώρους που προσφέρουν ασφάλεια.
· Προσοχή στον συνεπιβάτη που αλλάζει δραματικά την συμπεριφορά του ATV, καθώς ελαφραίνει αισθητά το εμπρός μέρος. Ως αποτέλεσμα το ATV φρενάρει δυσκολότερα, υποστρέφει πολύ περισσότερο, και αυξάνεται ο κίνδυνος ανατροπής σε στροφή.
Επαναφέρει την KLE η Kawasaki;
BMW R 12 S: Κλασική μόνο στην όψη, με boxer 1.170 κ.εκ. 109 ίππων και keyless
Kymco Micare 125: “Eργάτης” πόλης με μόλις 1.945 ευρώ
Ορίστε από πού βγήκε η ονομασία «παπάκι» (+video)
Scooter2Dakar: Με SYM ADX 300 για 8.000 (αφιλόξενα) χιλιόμετρα
X-Brake Δισκόπλακες Μοτοσυκλέτας, Scooter, Παπιού, ATV
Repsol λιπαντικό Qualifier Fork Oil
Κάλυμμα χεριών Nordcode XL-Muffs Neoprene/ δερματίνη
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr