LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικοί πίνακες κόστους χρήσης

Τιμή Αγοράς



Versys και V-Strom έχουν πρακτικά την ίδια τιμή, με το NC να είναι ακριβότερο, με διαφορά που πλησιάζει τα 1000 ευρώ, η οποία δικαιολογείται εν μέρη από το DCT. To ΒΜW είναι το ακριβότερο όλων και αναφερόμαστε στην βασική του έκδοση. Αν κάποιος προσθέσει τα πακέτα εξοπλισμού που διατίθενται, η τιμή εύκολα  μπορεί να εκτοξευθεί στα 11.000+ ευρώ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι πρόκειται για μοτοσικλέτα 800 κ.εκ. 

Κατανάλωση ανά έτος


Τα BMW, Suzuki και Kawasaki θα σας κοστίσουν ουσιαστικά το ίδιο σε βενζίνες για ένα χρόνο, με την διαφορά συνολικά να μην ξεπερνά τα 50 ευρώ στην μεταξύ τους σύγκριση. Το Honda ως το οικονομικότερο όλων, θα κάψει από 150 έως 200 ευρώ λιγότερα σε σύγκριση με τις άλλες τρεις μοτοσικλέτες, ποσό που σίγουρα δεν το λες «αμελητέο», ειδικά αν αναλογιστεί κανείς, ότι καλύπτει  τα δύο πρώτα service της μηχανής, στα 1000 και στα 12.000 χιλιόμετρα. 

Κόστος service

Πίνακας 1


Πίνακας 2



Μην σας μπερδεύουν τα χρώματα του πίνακα Νο1, καθότι δεν ανταποκρίνονται στα παραδοσιακά των εταιρειών αλλά η αντιστοιχία τους είναι: Μπλε = Service Α έτους, Κόκκινο = Service B έτους, Πράσινο = Service Γ έτους.

Τα service του Versys κοστίζουν περισσότερο από όλα, ωστόσο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα διαστήματα μεταξύ αυτών ορίζονται στα 6.000 χλμ. από τον κατασκευαστή. Συγκριτικά δηλαδή με τα υπόλοιπα, το Versys θα χρειαστεί τρία επιπλέον service στα τρία χρόνια.

Ακολουθεί το V-Strom, με το κόστος των service να ανέρχεται στα 750 ευρώ (747,7) στην διάρκεια τριών ετών, ενώ τα BMW και Honda, θα κοστίσουν 540 (537,4) και 500 (501,1 ευρώ) συνολικά. Το F 700 GS, είναι το φθηνότερο όλων στα service του για τα πρώτα δύο χρόνια, ωστόσο το NC 750 X, με τα 85 ευρώ κόστους στο service του τρίτου έτους, αναδεικνύεται νικητής συνολικά αλλά όχι με μεγάλη διαφορά σε σχέση με το BMW. H εικόνα αυτή φαίνεται καλύτερα στον πίνακα Νο2. 

Κόστος χρήσης ανά έτος



Στο συγκεκριμένο γράφημα, οι τιμές αντανακλούν μια πολύ κοντινή στην πραγματικότητα εικόνα για το τι θα σας κοστίσει ανά έτος το κάθε μοντέλο. Είναι η άθροιση της κατανάλωσης, των πάγιων εξόδων και του κόστους των service.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι το NC 750 X, βοηθούμενο από την χαμηλή του κατανάλωση και το μικρότερο κόστος στα service, έχει σταθερά το μικρότερο κόστος χρήσης ανά έτος. Ακολουθούν τα BMW και Suzuki με μικρές διαφορές μεταξύ τους, ενώ το Versys, είναι σταθερά το πιο ακριβό.

Σε αυτές τις τιμές, κατά πάσα πιθανότητα κατά την διάρκεια του δεύτερου έτους, θα πρέπει να προσθέσετε και το κόστος μιας αλλαγής σε ελαστικά, τακάκια και αλυσιδογράναζα, που ανέρχεται κατά μέσο όρο από τα 460 έως τα 485 ευρώ. 


Κόστος χρήσης συνολικά στα 3 έτη



Σε αυτό τον πίνακα, έχει υπολογιστεί για το κάθε μοντέλο, το  συνολικό κόστος χρήσης, με τα service, την κατανάλωση, τα πάγια έξοδα και τα αναλώσιμα για τρία έτη. Η εικόνα δεν αλλάζει, με το Honda να είναι σημαντικά πιο οικονομικό από όλα, κοστίζοντας περίπου 680 ευρώ φθηνότερα από το δεύτερο πιο οικονομικό, που είναι το BMW. Σε απόσταση αναπνοής το V-Strom, με το Versys να συμπληρώνει την τετράδα, ξεπερνώντας τα 5000 ευρώ κόστους στην τριετία. 

Συνολικό κόστος για 3 έτη



Σε αυτό τον πίνακα έχουμε συμπεριλάβει κάθε συνισταμένη του κόστους χρήσης για τρία έτη, μαζί με την τιμή αγοράς της εκάστοτε μοτοσικλέτας, μια παράμετρος που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αγνοηθεί, μιας και κανείς δεν «χαρίζει» μοτοσικλέτες, πρέπει αυτές  να αγορασθούν! 

Φυσικά μπορεί να υπάρξει η «ένσταση» της απόκτησης μιας μοτοσικλέτας μέσω χρηματοδοτικού τραπεζικού προγράμματος, οπότε το κόστος αγοράς «απλώνεται», αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να συνυπολογίζουμε τα επιτόκια σε αυτή την περίπτωση.  

Με την τιμή καταλόγου προστιθέμενη στο κόστος χρήσης λοιπόν, βλέπουμε ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες ανατροπές! Το V-Strom εκθρονίζει το Honda από την πρώτη θέση που είχε σε όλους σχεδόν τους υπολογισμούς μέχρι τώρα, ενώ το Versys, που ήταν σταθερά το πιο πολυέξοδο, τελικά αποδεικνύεται ότι δεν έχει την μεγάλη διαφορά που θα περίμενε κάνεις σε σχέση με τα άλλα δύο ιαπωνικά μοντέλα , όντας κατά 470 ευρώ συνολικά ακριβότερο. 

Το BMW αποδεικνύεται το πιο ακριβό όλων, παρόλο που το κόστος χρήσης ανά έτος ήταν από τα μικρότερα. Αιτία για αυτό, είναι φυσικά η τιμή αγοράς του, που είναι η υψηλότερη των τεσσάρων μοτοσικλετών. 

*Στην τελική τιμή του κόστους χρήσης για το V-Strom 650, έχει αφαιρεθεί το πόσο που αναλογεί στα 3 χρόνια, όταν επωφεληθεί κάποιος από  προωθητική ενέργεια της Suzuki που καλύπτει τα service και τα αναλώσιμα  & ανταλλακτικά για 5 έτη. Ακόμη και χωρίς την προωθητική ενέργεια αυτή όμως, το V-Strom παρουσίαζε και πάλι το χαμηλότερο συνολικό κόστος όλων, στα 12.987 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε πιο κάτω στο άρθρο.  

 

 
  • Nikos

    Καλά είναι τα στοιχεία και τα κόστη συντήρησης. Βεβαίως σχεδόν ποτέ δεν αποφασιζουμε με αυτόν τον τρόπο καθώς για τον κάθε αγοραστή υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής. Το πιο σημαντικό πάντως δεν είναι η κατανάλωση ούτε το κόστος των service, ένα ισχυρό κριτήριο είναι ίσως ο κινητήρας. Και οι 4 μοτοσυκλετες είναι εξαιρετικές με διαφορετικά χαρίσματα.

      9
  • Aggelos japan

    Το πιο όμορφο? Θα έλεγα Kawasaki. Το διαχρονικό? Θα έλεγα vstrom. Το πιο ποιοτικό? θα έλεγα BMW. To Honda το δουλειά έχει εκεί?

      16
  • Βασίλης

    Πολύ καλή έρευνα και τρομερά ενδιαφέρον πολύ καλή δουλειά μπράβο. Λείπουν μοντέλα απο μέσα αλλα φαντάζομαι είναι επειδή έχετε επιλέξει τα καλύτερα. Πάντως εγώ θα ψήφιζα Kawasaki, είναι όντως το μηχανάκι με τον καλύτερο κινητήρα.

      26
  • ΓΙΑΝΝΗΣ

    Πολύ ωραία η έρευνα με σημαντικά αποτελέσματα και χρήσιμες πληροφορίες! Ωστόσο αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δε συμπεριλάβατε στη σύγκριση και το Tiger 800 XR??

      11
  • Thanasis

    Πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα. Στα πλαίσια αναμονής νέων μοντέλων* απο Yamaha και Honda θα ήταν ενδιαφέρων να επαναληφθεί. *Αναφέρομαι στα Yamaha Tracer 700 και Tenere 700 και στο Honda Transalp 750. Αντε με το καλό :)

      20

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ