Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, η μεγαλύτερη αλλαγή του 890 Adventure σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο βρίσκεται στον δικύλινδο εν σειρά κινητήρα, ο οποίος αγγίζει πλέον τα 889 κυβικά (+2χιλ διάμετρος 90.7χιλ /+3χιλ διαδρομή 68.8χιλ) και αποδίδει 105 ίππους καλύπτοντας τις προδιαγραφές Euro 5. Φυσικά οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στα 90 επιπλέον κυβικά, αφού η KTM έχει επέμβει σε καίρια σημεία με σκοπό όχι μόνο την επίτευξη απόλυτων αριθμών, αλλά και τη φιλική λειτουργία με πλούσια αποθέματα ροπής από το χαμηλό φάσμα στροφών.
Για τον λόγο αυτό ξεκινώντας από το κάτω μέρος του κινητήρα συναντάμε έναν βαρύτερο στρόφαλο ο οποίος συμβάλλει στην αύξηση της περιστρεφόμενης μάζας κατά 20%, νέους αντικραδασμικούς άξονες (ο πρώτος μπροστά από τον στρόφαλο και ο δεύτερος στην κεφαλή) , νέα σφυρήλατα πιστόνια τα οποία παρότι είναι μεγαλύτερα είναι κατά 10γρ πιο ελαφριά χάρη και στη χρήση κοντύτερου πύρου, ενώ αλλαγή έχουμε και στις μπιέλες καθώς πλέον έχουν σχήμα V στο επάνω μέρος τους για εξοικονόμηση βάρους αλλά και επίστρωση μπρούτζου και όχι DLC στο σημείο έδρασης του πύρου. Μεγαλύτερες είναι και οι βαλβίδες κατά 1χιλ. ενώ η συμπίεση βρίσκεται πλέον στο 13.5:1.Τα σώματα ψεκασμού 46χιλ της Dellorto έχουν νέους αισθητήρες, ενώ η ύπαρξη knock sensor εξασφαλίζει πως η μοτοσυκλέτα θα μπορεί να λειτουργήσει ιδανικά ακόμη και με διαφορετικής ποιότητας βενζίνη, κάτι χρήσιμο όταν ταξιδεύεις εντός ή εκτός συνόρων. Μεγαλύτερο πλέον είναι και το ψυγείο λαδιού ενώ το κιβώτιο ενισχύθηκε με νέα ανθεκτικότερα γρανάζια 4ης ,5ης και 6ης σχέσης όπως και ο μονόδρομος συμπλέκτης που διαθέτει δίσκους διαφορετικής αρχιτεκτονικής για καλύτερη λίπανση και για να μπορεί να αντεπεξέλθει στην αυξημένη δύναμη-ροπή του κινητήρα. Βελτιωμένο είναι και το Quickshifter το οποίο εξακολουθεί να βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Όπως και στο 790 Adventure, το ηλεκτρονικό γκάζι Ride by wire δίνει την δυνατότητα για διαφορετικά riding modes (άσφαλτο/χώμα), όμως το λογισμικό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που τα συνοδεύουν αναβαθμίστηκε. Το traction control (διαθέτει 4 επίπεδα και δυνατότητα απενεργοποίησης) λειτουργεί σύμφωνα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και πλέον αντιδρά ακόμη πιο γρήγορα επεμβαίνοντας ομαλά, όταν ο πίσω τροχός έχει γρηγορότερη περιστροφή από τον μπροστινό. Αντίστοιχα, το cornering ABS βελτιώθηκε ώστε να είναι ακόμα πιο ακριβές και να επεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το extra πακέτο Rally (9 επίπεδα traction control ρυθμιζόμενα εν κινήσει και ξεχωριστή επιλογή για την απόκριση του γκαζιού) καθώς και με το τελικό της Akrapovic το οποίο τόνιζε ακόμα περισσότερο τον ήχο του δικύλινδρου κινητήρα.