Ήταν 1992 όταν ο Θωμάς, (τότε Γ.Γ. της ΜΟΤΟΕ) μου έδωσε μια «ταυτότητα» που έγραφε: «Νομικός Σύμβουλος ΜΟΤΟΕ». Από τότε πέρασαν πάνω από 20 χρόνια παρεμβάσεων της ΜΟΤΟΕ και στο νομοθετικό πεδίο, έργο που είχα την τιμή να αναλάβω. Η συμπλήρωση 20ετίας είναι αφορμή να σταχυολογηθούν οι πιο σημαντικές επιτυχείς παρεμβάσεις υπέρ των μοτοσικλετιστών.
1992: έκδοση Υπουργικής Απόφασης για τα «σαμαράκια», η οποία έθετε σαφείς όρους, προϋποθέσεις και προδιαγραφές, (τις οποίες συχνά οι Δήμοι δεν τηρούσαν, με την ανοχή της Αστυνομίας που «έκλεινε τα μάτια»…).
1993: απαλλαγή από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας όλων των δικύκλων έως 785 cc, (η οποία ίσχυσε για αρκετά χρόνια).
1994: ρητή εξαίρεση των δικύκλων από τα περιοριστικά μέτρα (δακτύλιος μικρός-μεγάλος) που λαμβάνονται για την κυκλοφορία αυτοκινήτων στην Αθήνα, ιδίως όταν δημιουργείται «νέφος».
1996: ματαίωση του σχεδίου επιβολής τεχνικού ελέγχου στα δίκυκλα.
1998: εξαίρεση των δικύκλων από την επιβολή τελών στάθμευσης (στο πλαίσιο της «ελεγχόμενης στάθμευσης»), δέσμευση για κατασκευή χώρων δωρεάν στάθμευσης για τα δίκυκλα.
1999: εξίσωση των ορίων ταχύτητας των μοτοσυκλετών με τα αντίστοιχα των αυτοκινήτων (μέχρι τότε τα όρια ταχύτητας των μοτοσυκλετών ήταν μειωμένα, δηλαδή 90 χλμ για τις μοτοσυκλέτες και 120 χλμ για τα αυτοκίνητα στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ για τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας (παλιές Εθνικές Οδοί) ήταν αντίστοιχα 80 χλμ για τις μοτοσυκλέτες και 110 χλμ για τα αυτοκίνητα).
2000: επιτρέπεται η κυκλοφορία δικύκλων σε όλους τους λεωφορειόδρομους, μέτρο πρωτοποριακό για όλη την Ευρώπη (προσωπική παρέμβαση του τότε Υπουργού Μαντέλη για το ζήτημα αυτό).
2007: επιτρέπεται η αντικατάσταση των πλαισίων των μοτοσυκλετών (μέχρι τότε απαγορευόταν).
2007: τα δίκυκλα μπορούν να διέρχονται από τους πεζοδρόμους με σβηστό τον κινητήρα, (σε αυτήν την περίπτωση θεωρούνται πεζοί, δηλαδή είναι σαν ένας πεζός να σύρει π.χ. καρότσι ή βαλίτσα με ρόδες).
2007: πρόβλεψη (στον ΚΟΚ) ώστε τα δίκυκλα να πληρώνουν μισό πρόστιμο (σε σχέση με τα αυτοκίνητα) για παράνομη στάθμευση (π.χ. σε πεζοδρόμια κλπ).
2007: τροποποίηση του άρθρου 49 του ΚΟΚ, μόνον για τη μοτοσυκλέτα, μετά από Δικαστική Απόφαση (για το αυτοκίνητο παρέμεινε το ίδιο νομικό πλαίσιο, δηλαδή το μονοπώλιο της ΕΛΠΑ)
2009: η μεταβίβαση αυτοκινήτων συνδέεται με την κατοχή κάρτας ΚΤΕΟ, αλλά εξαιρούνται τα δίκυκλα (η εξαίρεση ισχύει ακόμη, και συνεπώς παρανομούν όσοι ζητούν κάρτα ΚΤΕΟ για την μεταβίβαση δικύκλου).
Τα ανωτέρω ενέπιπταν (εν όλω ή εν μέρει) στον τομέα αρμοδιοτήτων που μου ανέθεσε η ΜΟΤΟΕ. Αποτελούν ένα μόνο τμήμα της προσφοράς της ΜΟΤΟΕ στον Ελληνικό μοτοσικλετισμό.
Αθήνα, Γενάρης 2013-01-03 Θεόδωρος Γαζούλης Νομικός Σύμβουλος ΜΟΤΟΕ Εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ στη FEMA και στο ΕΣΟΑ