Η τετρακύλινδρη εξακοσάρα μοτοσικλέτα πουλήθηκε, και τη θέση της πήρε ένα μικρό scooter 200 κυβικών. Με γνώμονα την οικονομία και την αστική μετακίνηση, ας δούμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Ένα μήνα ολόκληρο είχα τη μοτοσικλέτα μου σε αγγελία. Με αξεσουάρ τριβάλιτσο των 1100 ευρώ, ζητώντας 5.000 ευρώ. Σε κατάσταση άριστη, με μόλις 17.000 χιλιόμετρα. Τελευταίο μοντέλο, με τιμή καινούργιου στα 8.000 ευρώ Ένα μήνα που λέτε, στον οποίο με πήραν τηλέφωνο… 3 άτομα. Ο ένας μου πρόσφερε 1000 ευρώ, και τα άλλα όποτε θα έβρισκε λεφτά. Ο άλλος μου ζήτησε... να πάω στη Ζάκυνθο να δει τη μοτοσικλέτα! Ο τρίτος μου είπε «δίνω τέσσερα, αν θέλεις, άντε γιατί έχουμε και κρίση». Θέλοντας και μη, έριξα την τιμή, ώσπου βρέθηκε ένας άνθρωπος να την πάρει από τα χέρια μου στα 4.300 ευρώ. Πάλι καλά! Αφού τέλειωσε το κεφάλαιο πώληση, περάσαμε στην αγορά.
Ήταν η πρώτη φορά που έπαιρνα καινούργιο δίκυκλο, και η πρώτη φορά που αγόραζα scooter. Αφού πήρα το σκουτεράκι μου, πρώτο μέλημα μου, να το στρώσω. Ο κατασκευαστής προτείνει μέγιστη ταχύτητα τα 60χλμ/ώρα για τα πρώτα χίλια χιλιόμετρα. Ναι, καλά! Αν ζεις στην Αθήνα, είναι σχεδόν αδύνατο να περιοριστείς στα 60χλμ/ώρα. Πες καλύτερα 70-80, για να είμαστε ρεαλιστές, και να αποφύγεις και κάποιο ατύχημα. Κατανάλωση καυσίμου με αυτές τις ταχύτητες; Περίπου 35χλμ/λίτρο αντί για τα 15-20 της μοτοσικλέτας!
Πριν από την φειδωλή κατανάλωση καυσίμου, οι πρώτες ενθαρρυντικές εντυπώσεις είχαν έρθει με την αγορά και την πληρωμή του τέλους κυκλοφορίας.Στα 22 ευρώ είναι το μισό των 55 ευρώ της μοτοσικλέτας. Δεύτερη εντύπωση; Η ασφάλεια για ένα χρόνο, κόστισε 180 ευρώ, αντί για τα 360 της μοτοσικλέτας. Πάλι η μισή, όμως εδώ υπάρχει ένα «αλλά». Βλέπετε, για κάποιο περίεργο νομικό λόγο, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν δέχονται να παρέχουν ούτε οδική βοήθεια, ούτε ασφάλεια κλοπής σε δίκυκλο μικρού κυβισμού!Κλείδωμα λοιπόν και φύλαξη μέσα στην πυλωτή της πολυκατοικίας.
Δεν πρόλαβα να το πάρω, και φρόντισα να το εξοπλίσω κατάλληλα για το βαρύ χειμώνα που έχουμε στον… Άγιο Στέφανο. Τοποθετήθηκε αδιάβροχη κουβέρτα για τα πόδια, αδιάβροχα καλύμματα χεριών στα γκριπ (τέρμα τα χειμερινά γάντια, τώρα κινείσαι άνετα με κοντά, καλοκαιρινά), μεσαίου ύψους ζελατίνα στο τιμόνι, και ευρωπαικά ελαστικά, άριστα για χρήση σε βρεγμένη ελληνική άσφαλτο. Αποτέλεσμα; Ζέστη. Πολλή ζέστη, αλλά και… αδιαβροχοποίηση του αναβάτη! Βλέπετε, όταν κινείσαι, η ποδιά του scooter, μαζί με την επιπρόσθετη κουβέρτα (που διαθέτει σαλιάρα που καλύπτει τον αναβάτη μέχρι και το λαιμό, ενώ ταυτόχρονα ο ζεστός αέρας από το ψυγείο καταλήγει στα πόδια σου) και τη ζελατίνα, αλλά και τα καλύμματα εξαφανίζουν τη βροχή και το κρύο.
Παρατηρήσεις για τα αξεσουάρ; Θέλει κάποια συνήθεια ώστε να μάθεις να πιέζεις τους διακόπτες (μίζα, φλας, φώτα, κόρνα) μέσα από τα σταθερά καλύμματα των χεριών, ενώ δεν μπορείς πια να κρεμάσεις τσάντες από το τιμόνι. Παράλληλα γίνεται δύσκολο το κουβάλημα αντικειμένων στην ποδιά, κάτω από την κουβέρτα. Το βγάλσιμο ποδιών και χεριών από κουβέρτα και καλύμματα είναι παιχνιδάκι, μην το φοβάστε. Όσον αφορά στα ελαστικά πραγματικά μεταμόρφωσαν το κράτημα, σε σοκαριστικό επίπεδο, και δεν μπορώ να τα προτείνω αρκετά έντονα. Η πρώτη αλλαγή που θα κάνετε είναι να πετάξετε τα made in Taiwan ελαστικά. Θα γλιτώσετε πτώσεις, θα γεμίσετε με εμπιστοσύνη και θα με θυμηθείτε!
Θέλετε να μιλήσω για τις ευκολίες που παρέχει το scooter στην αστική χρήση;Από πού να αρχίσω;! Χέρια και πόδια απασχολούνται πλέον στο μισό από ότι στη μοτοσικλέτα. Δεν ασχολείσαι ούτε με συμπλέκτη, ούτε με ταχύτητες. Ούτε πατινάρεις, ούτε βρίσκεις νεκρές, ούτε κατεβάζεις, ούτε ανεβάζεις. Γκάζι και φρένα στα χέρια. Επιπλέον, πόδια και χέρια είναι απολύτως καλυμμένα, χωμένα σε ποδιά, κουβέρτα και καλύμματα. Α να μην ξεχάσω να... λαδώσω την αλυσίδα. Μπα σε καλό μου, γελάσαμε και πάλι.
Να μιλήσω για τους χώρους; Στο χώρο κάτω από τη σέλα έχω βάλει μόνιμα μια κουλούρα, κι έχει και περισσευούμενο χώρο για άλλα αντικείμενα -ιδανικό μέρος για να κρατήσεις ζεστό το… take-away που θα πάρεις,. Στο βαλιτσάκι πίσω έχω μόνιμα τα αδιάβροχα, βάζω και την τσάντα μου κάθε πρωί, και έτσι δεν κουβαλάω τίποτα στους ώμους. Θέλω να αποθηκεύσω κάποιο αντικείμενο δίχως να ξεκλειδώνω; Η αδιάβροχη κουβέρτα έχει μια -επίσης αδιάβροχη- μεγάλη τσέπη με φερμουάρ που χωράει αρκετά αντικείμενα. Και με λίγη προσπάθεια χώνω και ογκώδη αντικείμενα στην ποδιά, ή τα κρεμάω στο γάντζο.
Θέλαμε οικονομική και άνετη μετακίνηση;Στόχος επετεύχθη. Τώρα τι λείπει; Ε ξέρω εγώ; Καμιά μοτοσικλέτα για δοκιμή, για να ξεχαρμανιάσουμε, χαχα!