Από όπου και να πιάσουμε το
People One, το αποτέλεσμα θα είναι ίδιο. Αλφα-άλφα, δέκα στα δέκα. Το βαθύ κόκκινο χρώμα σε κάνει να το προσέχεις από μακριά. Τα ανάγλυφα αυτοκόλλητα, του δίνουν κύρος, με το design του να είναι σύγχρονο, καλαίσθητο, και προσεγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Η συναρμογή πλαστικών και μετάλλων είναι τουλάχιστον υποδειγματική. Ρίξτε μια ματιά στον προβολέα, στα φλας αλλά και στο μεγάλο πίσω φωτιστικό σώμα, με τα κουρμπαρισμένα «κρύσταλλα» που τους χαρίζουν μια όμορφη ανάγλυφη όψη, ενώ σας κάνουν και περισσότερο ορατούς το βράδυ.
Χαζέψτε τα 5 led λαμπάκια μπροστά, κάτω από τον προβολέα, που το βράδυ δίνουν μοναδική εμφάνιση στο People. Εντυπωσιαστείτε με τη ραφή της σέλας.
Ο σχεδιασμός χρησιμοποιεί πανέξυπνα το μαύρο ματ χρώμα μαζί με το χρώμιο, ώστε να πετυχαίνει την πολυπόθητη καλαισθησία, μειώνοντας ταυτόχρονα οπτικά τον όγκο του scooter. Όχι ότι μιλάμε για μεγάλο όγκο, αλλά ακόμα κι έτσι, το People δείχνει άμεσα προσβάσιμο σε όλους και όλες –όπως και είναι.
Το κάλυμμα της εξάτμισης είναι μαύρο, με μια χρωμιωμένη λεπτομέρεια, τα όργανα με τις αναλογικές ενδείξεις είναι λιτά μεν, αλλά νεανικά, πολύχρωμα και όμορφα, οι εργονομικοί διακόπτες είναι σύγχρονης σχεδίασης, τα γκριπ έχουν διακριτικά αντίβαρα, ενώ οι ζάντες αλουμινίου διαθέτουν ξεχωριστό design.
Εργονομία/ Χώροι: Χρηστικό και φιλικό
Με ύψος σέλας 760 χιλιοστά, και στεγνό βάρος 113 κιλών, όλοι θα αισθανθούν άνετα πάνω στο μικρών διαστάσεων scooter της Kymco. Τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος, ενώ οι γωνίες στις οποίες τοποθετούνται τα χέρια και τα πόδια του αναβάτη είναι φυσικές, και συνηγορούν στην δίχως προβλήματα μακρόχρονη παραμονή πάνω στη σέλα. Σέλα είπαμε; Ανετη, με μπόλικο αφρώδες, και με σωστή κατασκευή. Ούτε βουλιάζει πολύ, ούτε είναι σκληρή.
Πάνω στο People One θα βολευτούν άνετα αναβάτες από 1.60-2.00 μ., ενώ άνετος θα είναι και ο συνεπιβάτης, που διαθέτει ικανό μερίδιο σέλας, σωστά τοποθετημένα, αναδιπλούμενα μαρσπιέ, αλλά και χειρολαβές ενσωματωμένες στη standard σχάρα.
Προχωρώντας στους χώρους, μπορεί να έχουμε τροχό 14 ιντσών πίσω, όμως κάτω από τη σέλα δεν θα χωρέσει κάποιο full-face κράνος. Θα χωρέσει όμως κάποιο jet και αρκετά ακόμη πράγματα. Ταυτόχρονα, ανοίγει και κλείνει εύκολα (από τον κεντρικό διακόπτη) και ποιοτικά, με ένα «κλικ».
Η επίπεδη ποδιά δίνει έξτρα μεταφορικούς πόντους στο People One, όμως λάβετε υπόψη σας πως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη σε διαστάσεις, ενώ ο αναδιπλούμενος γάντζος της είναι τοποθετημένος αρκετά χαμηλά. Όμως το People διαθέτει και δεύτερο γάντζο, μπροστά, κάτω από το τιμόνι! Η καλαίσθητη σχάρα φορτώνεται γερά, και ολοκληρώνει τις μεταφορικές ικανότητες του Kymco –αν θέλετε να μεταφέρετε ακόμα περισσότερα, τότε ένα top-box θα σας λύσει τα χέρια. Το People One δεν διαθέτει προστασία από τον αέρα για το στήθος και το κράνος, αλλά αυτό διορθώνεται εύκολα με μια aftermarket ζελατίνα.
Οι καθρέπτες διαθέτουν πολύ καλό οπτικό πεδίο, δεν θολώνουν, ενώ ρυθμίζονται εύκολα. Σαν λεπτομέρεια, οι προστατευτικές φυσούνες που διαθέτει το People στα καλάμια του, μας άρεσαν πολύ. Ο κεντρικός διακόπτης τώρα, εκτελεί μια πληθώρα λειτουργιών, από το άνοιγμα της σέλας έως το άνοιγμα του ρεζερβουάρ, ενώ διαθέτει και αντικλεπτικό σύστημα, καθώς κλείνει με ένα κουμπί, και ανοίγει μόνο με το πίσω μέρος του κλειδιού.
Η τάπα του ρεζερβουάρ μπορεί να μην κλειδώνει, όμως βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του scooter, πίσω από ένα πλαστικό κάλυμμα που κλειδώνει, ενώ το ίδιο κάλυμμα διαθέτει και… υποδοχή για να τοποθετείτε την τάπα κατά τον ανεφοδιασμό!
Καλοδεχούμενη είναι η ύπαρξη τόσο πλάγιου όσο και κεντρικού σταντ, ενώ οι αναβάτες κατηγορίας «φτερού» θα μείνουν ικανοποιημένοι από το πόσο εύκολα ανεβαίνει το People One στο διπλό σταντ. Η κόρνα βγάζει δυνατό ήχο, ενώ τα ελαστικά υψηλού προφίλ συνηγορούν στην άνεση.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα: Ιδανικές ισορροπίες
Συμβατικές, και οικονομικές οι λύσεις στους τρεις παραπάνω τομείς, αφού μιλάμε για ένα ατσάλινο πλαίσιο, συμβατικό πιρούνι μπροστά μαζί με 2 αμορτισέρ πίσω, ενώ στα φρένα βρίσκουμε συνδυασμό δισκόφρενου μπροστά και ταμπούρου πίσω.
Όμως, οι λύσεις αυτές συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους χαρίζοντας κορυφαίο κράτημα στο People One και πλατύ χαμόγελο στον αναβάτη.
Η αίσθηση είναι σφιχτή, δεμένη, αλλά όχι «κούτσουρο». Στις λακκούβες θέλει λίγη προσοχή, λόγω sport στησίματος, όμως το ίδιο στήσιμο σας αποζημιώνει σε όλες τις υπόλοιπες στιγμές.
Τα φρένα τώρα είναι αρκετά δυνατά, δίχως να εντυπωσιάζουν, με το πίσω ταμπούρο να αποδεικνύεται σχετικά αδύναμο. Τη δουλειά τους πάντως την κάνουν, μεταφέρουν ικανοποιητική πληροφόρηση, αλλά και αίσθηση ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες, σε πόλη, αλλά και σε φρενάρισμα από την τελική του scooter.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη δαγκώματος αλλά και η έλλειψη υπερβολικής δύναμης θα αποδειχθούν σωτήριες για τους αρχάριους αναβάτες, αφού δύσκολα θα πέσουν από «χάσιμο» του μπροστινού τροχού σε γυαλισμένη άσφαλτο.
Κινητήρας: Τέρας οικονομίας!
Ο κινητήρας των 124,6 κυβικών εκατοστών είναι αερόψυκτος και διβάλβιδος, διαθέτει ηλεκτρική αίσθηση, και ικανοποιητικό τράβηγμα, που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους παντού. Μπορεί να μην είναι κορυφαίος σε ιπποδύναμη, όμως αυτό το γεγονός είναι σκόπιμο, αφού λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου. Εκεί, το People One σε αφήνει πραγματικά με το στόμα ανοιχτό, αφού στα καθόλου ευγενικά χέρια μας, έβγαλε κατανάλωση 2,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα! Αυτό συνεπάγεται με 41,6 λίτρα για κάθε λίτρο καυσίμου. Αν τώρα δεν το οδηγείς συνέχεια τέρμα γκάζι, τότε η ανακοινώσιμη από την Kymco κατανάλωση των 48 χιλιομέτρων ανά λίτρο ακούγεται απόλυτα επιτεύξιμη.
Στην πολύ μικρή κατανάλωση συμβάλλει και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός τεχνολογίας DIS (Drop Injection System), κατανάλωση που θυμίζει… λιγόφαγο παπί! Όσον αφορά στις επιδόσεις, το People One θα φύγει ζωντανά στο φανάρι, ενώ θα κινηθεί σβέλτα στο κέντρο της πόλης, επιτυγχάνοντας σε τελική 110χλμ/ώρα.
Στο ανέβασμα της Εθνικής Οδού κρατάει ακόμα και 110χλμ/ώρα, όμως εκεί που το μοτέρ αισθάνεται άνετα, γουργουρίζοντας σαν καλοταϊσμένη γατούλα είναι ανάμεσα στα 80-100χλμ/ώρα. Σε παρατεταμένη κατηφόρα πιθανώς και να ξεπεράσετε τα 120χλμ/ώρα, πάντως εμείς δεν το ζορίσαμε, αφού το scooter της Kymco ήταν ακόμα άστρωτο.
Αν τώρα βάλετε και δεύτερο, μεγαλόσωμο άτομο πίσω, οι επιδόσεις θα υποφέρουν, ειδικά σε ανηφόρα ή με κόντρα άνεμο, όμως το People One δεν φτιάχτηκε για… ταξίδι με φορτίο 180 κιλών, κι έτσι είναι μάλλον παράλογο να ζητάμε επιδόσεις μοτοσικλέτας, αν πρόκειται να το φορτώσουμε σα γαϊδούρι.
Στο δρόμο: Εντυπωσιακό παντού
Από την πρώτη κιόλας βόλτα, αυτό που μας εντυπωσίασε με το People One, ήταν η φανταστική ποιότητα κύλισης του! Τι σημαίνει αυτό;
Ανάμεσα στα 80-100χλμ/ώρα, το People One μπαίνει στη… «ζώνη», «in the zone», που λένε οι Αγγλοι. Ανύπαρκτοι κραδασμοί, ανύπαρκτοι μηχανικοί θόρυβοι, ανύπαρκτοι τζόγοι, με κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις και ελαστικά να δουλεύουν «ρολόι», δίνο-ντας σου την εντύπωση πως δεν πατάς στην κακή ελληνική άσφαλτο αλλά… αιωρείσαι λίγο πάνω από το έδαφος, ανεβάζοντας άνεση, ηρεμία πνεύματος αλλά και διάθεση στα ύψη. Κι όταν βρήκα μπροστά μου την πρώτη στροφή, έμεινα άφωνος.
Φοβερό κράτημα από τον 16άρη μπροστινό τροχό και τον 14άρη πίσω, που με έκανε να υποψιαστώ πως η Kymco είχε τοποθετήσει ήδη ευρωπαϊκά ελαστικά στο One. Το γεγονός αυτό ήθελε επιβεβαίωση, κι έτσι σταμάτησα και έριξα μια ματιά στα ελαστικά. Μπα! Δεν ήταν ευρωπαϊκά. Το People One φοράει ελαστικά Nylon της Kenda, που με έκαναν να απορώ.
Αν κρατάει τόσο καλά με τα συγκεκριμένα ασιατικά ελαστικά, που δεν έχουν ιδανικά χαρακτηριστικά για την Ελλάδα, τότε… πόσο καλά θα κρατάει με ένα ζευγάρι καλά ελαστικά; Ας είναι. Τουλάχιστον δεν χρειάζεται να αλλάξετε ελαστικά με το καλημέρα, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ταϊβανέζικα scooter, αφού η ασφάλεια σας δεν διατρέχει κίνδυνο. Μπορείτε κάλλιστα να περιμένετε να φθαρούν, και να τα αντικαταστήσετε μετά.
Στις μέρες που είχα το People One στα χέρια μου, η ευκολία κίνησης μου στην πόλη ήταν το κάτι άλλο. Το One εκκινεί άμεσα, κρατάει ρελαντί με το καλημέρα, δεν καίει τίποτα, μεταφέρει αγόγγυστα τα ψώνια σας, δίνει αίσθηση κορυφαίας ασφάλειας, ενώ ελίσσεται και κινείται με ταχύτητα, διαθέτοντας αισθητική που κάνει τους πάντες να το χαζεύουν σταματημένο ή εν κινήσει.
Είτε κινήθηκα σε ρυθμούς βόλτας, είτε σε ρυθμούς… αγώνα, το People One μου χάρισε στιγμές οδηγικής απόλαυσης, που δεν συνδυάζεις συνήθως στο μυαλό σου με ένα «ταπεινό» scooter.
Συμπέρασμα: Αξίζει και το τελευταίο σεντ
Το People One 125i είναι πραγματικά εντυπωσιακό στην ολοκλήρωση του χαρακτήρα του, στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο κράτημα, και στην ποιότητα, τόσο κατασκευής, όσο και κύλισης.
Ιδιαίτερα όμορφο σχεδιαστικά, μπορεί να αποδειχθεί «βέλος» στην κίνηση της πόλης, φτιάχνοντας τη διάθεση του αναβάτη του, και προσέχοντας την τσέπη του. Όπως είπαμε και στον τίτλο, αλλά και μέσα στο κείμενο, πρόκειται για ένα ποιοτικό premium scooter.
Στα 2.295 ευρώ, το People One διαθέτει ένα ακόμα δυνατό χαρτί, αφού η τιμή αυτή είναι απόλυτα λογική, και ιδιαίτερα χαμηλή, συγκρινόμενη και με τον premium ανταγωνισμό. Τι άλλο να πούμε; People One 125i. Σου φτιάχνει τη διάθεση!