Στο δρόμο

Στο δρόμο
6 Φωτογραφίες »

Οι δυνατότητες των Adventure μοτοσυκλετών έχουν ξεφύγει από τις απλές χωμάτινες διελεύσεις και μοντέλα όπως το F900 GS αποκαλούνται πλέον από πολλούς ως “AdvEnduro”. Δικαίως γίνεται αυτός ο χαρακτηρισμός, αφού τα βουνίσια χωμάτινα μονοπάτια αποτελούν το κατεξοχήν πεδίο δράσης του. Μόλις σηκωθείς όρθιος στα μαρσπιέ, θα νιώσεις το σώμα σου να "κουμπώνει" επάνω στην μοτοσυκλέτα και γύρω από το ρεζερβουάρ, ενώ το τιμόνι είναι στο κατάλληλο ύψος ώστε να μην κουράζεσαι και να μην σκύβεις για να το φτάσεις. Μπορείς λοιπόν, ακούραστος να εξερευνάς αδιάβατα μονοπάτια, όντας έτοιμος να αντιμετωπίσεις κάθε πρόκληση που θα βρεθεί στο διάβα σου, είτε αυτή είναι ένα νεροφάγωμα, λάσπη ή κάποιο άλμα. Οι αναρτήσεις ακόμα και στις εργοστασιακές ρυθμίσεις έχουν εξαιρετική απόσβεση και αρκετή προφόρτιση ώστε να μην τερματίζουν σε άλματα, ενώ μπορείς εύκολα να τις ρυθμίσεις για το στυλ οδήγησής σου με μερικά κλικ. Τα 219 κιλά, παρά το γεγονός ότι δεν λίγα εάν (όταν) χρειαστεί να την σηκώσεις από το έδαφος, είναι κατανεμημένα με τέτοιο τρόπο που φαντάζουν λιγότερα, στοιχείο που την κάνει και αρκετά ευκολοδήγητη στο χώμα. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς "χωματάδες", υπάρχει και το πακέτο Enduro Pro που περιλαμβάνει πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 45χλστ της Showa και αμορτισέρ της Sachs με δοχείο διαστολής, πιο ανθεκτική αλυσίδα M Endurance και πιο ψηλά τοποθετημένο τιμόνι.

Στην ασφάλτινη οδήγηση, παρά τον 21άρη τροχό εμπρός και τις μεγάλες αναρτήσεις, η πληροφόρηση που σου δίνει το μπροστινό της Showa και το σχετικά χαμηλό βάρος, σου επιτρέπουν να πλαγιάζεις αβίαστα σε επαρχιακά στροφιλίκια και να αλλάζεις πορεία με σιγουριά. Η ροπάτη λειτουργία του κινητήρα θα σου επιτρέψει να έχεις συνεχώς μία σχέση «πάνω» στο κιβώτιο, μειώνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων και προσφέροντας άπλετη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, με το ρολάρισμα του δεξιού καρπού. Η ισχύς του κινητήρα είναι αρκετή, ώστε να "αποφορτίζεται" συχνά το πιρούνι της Showa..., ο ήχος, μπάσος και (μ)εθιστικός χάρη στο τελικό της Akrapovič και τα διαστήματα ανάφλεξης 270°, συνοδεύεται από περιστασιακά σκασίματα όταν αφήνεις το γκάζι στις χαμηλομεσαίες, χαρίζοντας χαμόγελα.
Εντός αστικού περιβάλλοντος συμπεριφέρεται εξίσου καλά, με το ύψος του τιμονιού που ξεπερνά τους καθρέπτες, να κάνει εύκολη την διήθηση. Στην ευελιξία της συνδράμει και το μεγάλο κόψιμο τιμονιού, που αντισταθμίζει το σχετικά μακρύ μεταξόνιο στα 1.590χλστ. Το μεταξόνιο λοιπόν, την κάνει αρκετά σταθερή σε υψηλές ταχύτητες, με την τελική να ξεπερνά τα 200χλμ/ω και τις επιδόσεις της, να την τοποθετούν ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Στις μετρήσεις μας, τα πρώτα 100χλμ/ω ήρθαν σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα από στάση και το 60-120χλμ/ω (με 4η) ολοκληρώθηκε σε 4 δευτερόλεπτα. Παρά το γεγονός ότι το F900 GS που δοκιμάσαμε "φορούσε" τα χωμάτινα ελαστικά Metzeler Karoo 4, κατάφερε να ακινητοποιηθεί από τα 100χλμ/ω σε 44 μέτρα, ένα νούμερο που θα μειωνόταν σημαντικά με ένα ασφάλτινο ελαστικό. Η λειτουργία του Traction Control είναι εξαιρετική και θα σε προστατεύσει από ανεπιθύμητα γλιστρήματα, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και σαφώς βελτιώνεται με ένα ασφάλτινο ελαστικό. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι ήπιοι κραδασμοί, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ταιριάζουν γάντι με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και ενισχύουν την σύνδεσή της με τον αναβάτη. Εμείς δοκιμάσαμε το Quickshifter και το Cruise Control που βρίσκονται στον πρόσθετο εξοπλισμό, λειτουργούν εξαιρετικά και κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη και απολαυστική, ειδικά στο ταξίδι.
 

Σελίδα 1BMW F900 GS - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Τεχνικά χαρακτηριστικά
Σελίδα 8Η άποψή μας
BEST MOTO
BEST MOTO