net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Kawasaki ZX-10R: Με τον αέρα του πρωταθλητή

Πάνω στην παγκόσμια πρωταθλήτρια WSBK 2015 βασίζεται το εκτενώς ανανεωμένο ZX-10R με τις αλλαγές να έχουν γίνει σε συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα των Ιαπώνων και τον αναβάτη τους, Tom Sykes!
Ο κινητήρας φέρει νέα κυλινδροκεφαλή, ενώ νέος είναι και ο στρόφαλος, σημαντικά ελαφρύτερος από το υπάρχον μεγάλο Ninja για μείωση της αδράνειας των κινούμενων μερών. Ανασχεδιασμένο είναι και το προφίλ των εκκεντροφόρων, τα πιστόνια είναι κοντύτερα και ελαφρύτερα, ενώ νέα είναι φυσικά και η κεντρική μονάδα ελέγχου. Το φιλτροκούτι έχει μεγαλώσει σε μέγεθος κατά δύο λίτρα αλλά και το νέο σύστημα εξαγωγής φέρνει το ZX-10R σε αρμονία με τις Euro 4 προδιαγραφές.
Στο πλαίσιο οι αλλαγές είναι λιγότερες με το λαιμό να έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη κατά 7,5 χλστ., ενώ το ψαλίδι έχει μακρύνει κατά 15,8 χλστ. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.440 χλστ. ενώ το ύψος της σέλας στα 835 χλστ. Το Ninja φέρει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Ohlins.
Η ανάρτηση προέρχεται από τη Showa και έχει εξελιχθεί επίσης σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα της Kawasaki. Το πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι «Balance Free Front Fork» που παρουσιάστηκε πέρσι στην EICMA έχει διάμετρο καλαμιών 43 χλστ. και κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του σε μοτοσικλέτα παραγωγής, με το κάθε καλάμι να ρυθμίζεται ξεχωριστά όσον αφορά την απόσβεση συμπίεσης και την απόσβεση επαναφοράς και να φέρει το δικό το ξεχωριστό δοχείο αζώτου. Πίσω βλέπουμε το πλήρως ρυθμιζόμενο Balance Free Rear Cushion (BFRC) αμορτισέρ που έχει επίσης ξεχωριστό δοχείο. Στα φρένα η Kawasaki επέλεξε τις κορυφαίες ακτινικά τοποθετημένες μονομπλόκ δαγκάνες M50 της Brembo και δίσκους διαμέτρου 330 χλστ.
Στα ηλεκτρονικά, το Ninja υιοθετεί φυσικά ό,τι καλύτερο υπάρχει στο χώρο. Αυτό σημαίνει ότι η μοτοσικλέτα εφοδιάζεται με traction control, launch control, ABS, quickshifter  και σύστημα ελέγχου φρένου κινητήρα. Το «παρών» δίνει φυσικά και η μονάδα μέτρησης αδράνειας της Bosch, Inertial Measurement Unit (IMU), η οποία στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνει μετρήσεις σε πέντε διαφορετικούς άξονες. Υπάρχει επίσης και μια έκτη μέτρηση η οποία πραγματοποιείται μέσω ενός προγράμματος που έχει εξελίξει η Kawasaki και είναι αυτό αποθηκευμένο στην ECU.
Τέλος, πέρα από τη νέα σχεδίαση, από την αρχή έχει μελετηθεί και η αεροδυναμική του μεγαλύτερου στο πάνω μέρος φέρινγκ, για καλύτερη προστασία στον αναβάτη και βελτιωμένη ευθυβολία.

 

??????? ?????? EICMA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ