Οδηγώντας

Οδηγώντας
6 Φωτογραφίες »

Θέτοντας το κλειδί στον διακόπτη λειτουργίας της Suzuki GSX-8R, ηχεί μια ανήσυχη νότα γουργουρίσματος, του σπιρτόζικου δικύλινδρου κινητήρα, που θα αποτελέσει μέρος των καθημερινών διασκεδαστικών μετακινήσεων, αλλά και μεγάλων ταξιδιών με Street χαρίσματα. Το μοναδικό πράγμα που θα χρειαστεί, είναι να γεμίσεις το μικρό ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, δίνοντας μια αυτονομία κοντά στα 250 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του ψεκασμού αποδίδει γεμάτα σε όλο το φάσμα των στροφών, συνδράμοντας στον ξέφρενο ρυθμό οδήγησης με αρκετές δόσεις αδρεναλίνης, βοηθώντας σε αυτό και η απενεργοποίηση του Traction Control, όπου και να θέσουμε τον διακόπτη λειτουργίας στην θέση off και έπειτα στην θέση on κρατάει την επιλογή. Τα προγράμματα οδήγησης απαρτίζονται από το Mode A (Active), παρέχοντας απότομη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, του Mode B (Basic), όπου το άνοιγμα της γκαζιέρας επιτυγχάνεται με την ίδια απόδοση, αλλά πιο γραμμικά και ομαλότερης απόκρισης του γκαζιού και του τελευταίου Mode C (Comfort), το οποίο παρέχει πιο απαλή απόκριση στο άνοιγμα του δεξί γκρίπ, με ήπια χαρακτηριστικά ροπής.  Η μέτρια πυκνότητα του αφρώδες υλικού της σέλας, οι μαλακές αναρτήσεις και τα ισχυρά φρένα της, φτιάχνουν ένα σύνολο μοτοσικλέτας με πολλές αρετές για όλους τους οδηγούς που θέλουν να μετακινούνται με ένα δίτροχο σπορ καταβολών, ανεξαρτήτου οδηγικού επίπεδου. Η φιλική θέση οδήγησης που δεν είναι όπως μιας αμιγώς Superbike, συνδυαστικά με το πολύ καλό ζύγισμα της, θα αποτελέσει μέρος άνετων διηθήσεων μέσα στο κλεινόν άστυ, με μόνο περιορισμό τους καθρέφτες που βρίσκουν στα επιβατικά Ι.Χ., χωρίς όμως να αποτελέσει πρόβλημα, διότι με μια κίνηση κλείνουν προς τα μέσα, επιτρέποντας να κινείσαι καλύτερα και από «παπί», περνώντας από παντού.




Ξεκινώντας λοιπόν να διανύουμε χιλιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, βλέπεις στην έγχρωμη TFT οθόνη των 5 ιντσών, τις στροφές να έχουν αγγίξει τις 5.000σ.α.λ και το ταχύμετρο να δείχνει τα 120χλμ/ώρα, ενώ αν επιλέξουμε να κινηθούμε με 130χλμ/ώρα το στροφόμετρο βρίσκεται στην περιοχή των 5.500 στροφών ανά λεπτό, κάνοντας την κύλιση της 8R πιο ράθυμη, δείχνοντας τα στοιχεία των λιγοστών κραδασμών που βγάζει. Ταξιδεύεις άνετα με 140χλμ/ώρα στις 6.000σ.α.λ και όποτε χρειαστείς ανοίγεις το δεξί γκρίπ της κοντής γκαζιέρας, πραγματοποιώντας άνετες προσπεράσεις, μιας και η κόκκινη περιοχή κάνει την εμφάνισή της στις 9.750 στροφές ανά λεπτό. Καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και χωρίς να το έχουμε αντιληφθεί, έχοντας κρυφτεί καλά πίσω από το μπροστινό φαίρινγκ με την μικρή ζελατίνα, βλέπουμε το ταχύμετρο να σκαρφαλώνει στα 223 χιλιόμετρα που ανέρχεται η τελική της ταχύτητα. Τα χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους φεύγουν αβίαστα, βοηθώντας τα ram air και ο καλός σχεδιασμός των γωνιακών γραμμών των φαίρινγκ στις σωστές αποβολές του αέρα. Η θέση των Clip-on που είναι τοποθετημένα πάνω στην τιμονόπλακα, συντελούν σε πιο χαλαρές θέσεις σώματος από ότι ένα πολεμικό Supersport, δίνοντας μία πιο fun μεριά στις συνεχόμενες εναλλαγές κλίσεων. Ο κορμός του αναβάτη έχει κλίση προς τα εμπρός φτιάχνοντας ένα ιδανικό τρίγωνο χεριών-ποδιών-ισχίου σε θέση “V”, βάζοντας το σώμα μας να ισορροπεί ανάμεσα σε δύο οδηγικούς κόσμους. Ο ένας είναι όταν η λεκάνη βρίσκεται μέσα στην μοτοσικλέτα και ο άλλος όταν έρχεται ψηλότερα από το μέσο σημείο του ρεζερβουάρ. Αυτή η συνύπαρξη βοηθάει στο σωστό αγκάλιασμα του ρεζερβουάρ με τα χέρια, που όταν χρειαστεί θα λειτουργήσει ακόμη πιο θετικά στον χειρισμό του γυροσκοπικού φαινομένου. Τα πόδια δε, βρίσκονται σε ελαφρά γωνία προς τα πίσω χωρίς να βρίσκουν στα πλαϊνά πλαστικά και η πίεση που θα ασκήσουν οι προσαγωγοί πάνω σε αυτό, θα συμβάλλουν σε πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα, καθώς και σε γρηγορότερες εναλλαγές του σώματος μας. Επίσης, η προσθήκη του πλαστικού μέρους που έχει στο δεξί σημείο του κινητήρα, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως χρήσιμη προς αποφυγήν εγκαυμάτων, καθώς στο κατέβασμα του ποδιού η γάμπα βρίσκει πάνω σε αυτό. 

Σελίδα 1Suzuki GSX-8R - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας - Επιδόσεις
Σελίδα 5Πλαίσιο - Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Οδηγώντας
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά