Με το GSX-8S και το V-STROM 800 η Suzuki εγκαινίασε τον νέο της δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 776 κυβικών ο οποίος σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για τις ανάγκες της κατηγορίας. Αποδίδει 81,8 ίππους στις 8.500 σ.α.λ, και 7,9 χλγμ στις 6.800 σ.α.λ. αφού ο στόχος δεν ήταν τα απόλυτα νούμερα, αλλά η γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών με λειτουργία και ήχο που θυμίζει V2 κινητήρες. Έτσι η επιλογή χρονισμού ανάφλεξης 270 μοιρών ήταν μονόδρομος. Οι αλουμινένιοι κύλινδροι έχουν υποστεί ειδική κατεργασία επιμετάλλωσης στο εσωτερικό τους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας και βελτιωμένη στεγανοποίηση των ελατηρίων των εμβόλων, ενώ για την αντιμετώπιση των κραδασμών πρώτης τάξης που παράγει ένας δικύλινδρος εν σειρά, η Suzuki έχει χρησιμοποιήσει δυο αντικραδασμικούς άξονες, με το πατενταρισμένο αυτό σύστημα να τοποθετεί τα δυο αντίβαρα σε γωνία 90 μοιρών σε σχέση με τον στρόφαλο και σε ίση απόσταση από αυτόν, κάτι που πρώτη φορά βλέπουμε σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Οι μαζεμένες διαστάσεις του κινητήρα έχουν επιτρέψει στο φιλτροκούτι να βρεθεί κάτω από τη σέλα με τους αυλούς εισαγωγής να είναι οριζόντια τοποθετημένοι και να έχουν διαφορετικό μήκος με στόχο την βέλτιστη ροή αέρα, ενώ μεγάλο βάρος δόθηκε και στο σύστημα ψύξης (εξοπλίζεται και με ψυγείο λαδιού παρόμοιο με των GSX-R) με μια βαλβίδα να ρυθμίζει τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού που εισέρχεται στον κινητήρα κατά την προθέρμανση, για γρήγορη σταθεροποίηση της καύσης και καθαρότερα καυσαέρια. Το 6τάχυτο κιβώτιο συνεργάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης αλλά και με quickshifter τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα ταχυτήτων το οποίο όμως δεν είναι το μόνο ηλεκτρονικό βοήθημα.
Το GSX-8S εξοπλίζεται με ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα (Active, Basic, Comfort) που διαφέρουν μόνο ως προς την απόκριση και όχι τη μέγιστη ιπποδύναμη, traction control (STSC) 3 επιπέδων με δυνατότητα απενεργοποίησης, σύστημα εύκολης εκκίνησης (Suzuki Easy Start System) για να θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας, καθώς και με το σύστημα υποβοήθησης χαμηλών στροφών (Low RPM Assist) που αυξάνει ελαφρώς τις στροφές του κινητήρα, αποτρέποντας το σβήσιμο κατά την εκκίνηση.