Η GSX-S 1000GX είναι μία μοτοσικλέτα που η Suzuki της δίνει τον όρο της Sport Crossover, που ομολογουμένως της ταιριάζει γάντι. Βασισμένη στα σπορ γονίδια των GSX-R 1000 και GSX-S 1000GT θα θέσει νέους ορίζοντες στα ταξίδια με Street χαρακτήρα. Με το που αναβαίνεις πάνω της, βλέπεις ότι η θέση που τοποθετείτε το σώμα μας δείχνει οικία, καθώς βρισκόμαστε να καθόμαστε μέσα στη μοτοσικλέτα αλλά ταυτόχρονα και πάνω σε αυτήν. Για να το θέσουμε καλύτερα, το τρίγωνο που δημιουργείται σε πόδια-χέρια-κορμό είναι με μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός για κορμό και χέρια, ενώ για τα πόδια έρχονται σε ελαφριά κατηφορική κλίση προς το ρεζερβουάρ και προς τα πίσω στα πατάκια φτιάχνοντας ένα «ν» άνεσης για το κάτω μέρος του σώματός μας. Ο ανεμοθώρακας μπορεί να ρυθμιστεί καθ` ύψος, με τη βοήθεια ενός άλεν εργαλείου σε μία από τις 3 θέσεις που προσφέρει, ξεβιδώνοντας τις 4 βίδες που τον συγκρατούνε. Το τιμόνι φέρει χούφτες, οι οποίες ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό της, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην αεροδυναμική. Αρχικά θα χρειαστεί λίγη εξοικείωση μέσα στο κλεινόν άστυ, μιας και οι χούφτες έχουν κατηφορική κλίση περνώντας οριακά πολλές φορές πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Μπορεί οι χούφτες να θέλουν συνήθεια, αλλά όταν επέλθει αυτό, κινούμαστε λες και οδηγούμε κάποια “Naked Fun bike”, μιας και το ζύγισμά των 60-40 που βγάζει, προσφέρει χειρισμούς έντονης διασκέδασης.
Ο κατά τα άλλα εξευγενισμένος «τρελαμένος» 4-κύλινδρος κινητήρας, υπόσχεται να μας μεταφέρει δόση ισχυρής αδρεναλίνης σε γρήγορους ρυθμούς, αλλά και την σχετική ηρεμία των ταξιδιωτικών μας χιλιομέτρων. Το σύστημα αντιολίσθησης του πίσω τροχού STC (Suzuki Traction Control) θα είναι πάντα εκεί για να μας γλιτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις, ρυθμίζοντάς το σε μία από τις 7 θέσεις που διαθέτει. Από την άλλη μεριά, μας δίνετε η δυνατότητα να το απενεργοποιήσουμε τελείως το STC, αν θελήσουμε να πάμε μία μέρα να οδηγήσουμε μέσα στο ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας, κρατώντας την επιλογή και ας κλείσουμε τον διακόπτη λειτουργίας. Κραδασμοί και συντονισμοί δεν υπάρχουν, καθώς κινούμαστε με 140 χιλιόμετρα την ώρα κοντά στις 7.000 στροφές και με το Cruise control να αποτελεί λύση ξεκούρασης του δεξιού καρπού, διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα. Μυγάκια στο μπουφάν, στροβιλισμοί στο κράνος και καταστάσεις που θα χαλάσουν την ησυχία μας σε ρυθμούς ταξιδιού, δεν θα υπάρξουν, καθώς η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τρείς θέσεις. Το «έργο» της καθημερινότητας μπορεί να υπάρξει πολλές φορές και να κινηθούμε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου χρειάζεται αρκετές φορές να αυξομειώσουμε ταχύτητα από τα 60 χιλιόμετρα στα 120, βλέποντας να χρειάζεται ο χρόνος των 4,65 δευτερόλεπτων κάθε φορά. Στον αντίποδα, τα ξαφνικά φρεναρίσματα είναι συχνό φαινόμενο όπου υπάρχουν πολλά οχήματα και για αυτό τα μέτρα που θα χρειαστούν για να ρίξουν άγκυρες οι μπροστινές, ακτινικές, 4-έμβολες δαγκάνες της Brembo, είναι τα 45.
Μιας και έχουμε μπει σε έναν κύκλο μετρήσεων, μας φαγουρίζει να δούμε που θα σταματήσει το ψηφιακό νούμερο του ταχυμέτρου και ενώ τα 0-200 έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα, σκαρφαλώνει άμεσα στα 228 χιλιόμετρα και εκεί σταματάει να ανεβάζει στροφές, ενώ μένουνε ακόμη άλλες 1.800σ.α.λ για να μπει στα κόκκινα. Δυστυχώς έχει περιοριστή ταχύτητας, όπου εκεί τελειώνουν όλα… Λύση υπάρχει μεν για τους μελλοντικούς GXάδες, αλλά δεν αποτελεί επίσημη λύση, με κίνδυνο να χαθεί η εγγύηση από την επίσημη αντιπροσωπεία. Για να πούμε και την αλήθεια βέβαια, τι να τα κάνεις τα παραπάνω χιλιόμετρα, αφού έτσι και αλλιώς δεν αποτελεί στοιχείο συχνού φαινομένου. Οδηγικά ξεδιπλώνονται και άλλες αρετές, όπου θα βιώσουμε το πόσο καλό κάνει ένα σωστό «σώμα» σε συνεχόμενες αλλαγές κλίσεων, για αυτό και το άκαμπτο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο με το ξεχωριστό υποπλαίσιο στρόγγυλης διατομής, συνεργάζεται άψογα με τις ημιενεργητικές αναρτήσεις στα ανοιχτά κομμάτια. Τα συνεχόμενα κλειστά κομμάτια δεν είναι το στοιχείο της, καθώς εμφανίζονται μικρές αδυναμίες, υποδηλώνοντας ότι όντως ο χαρακτήρας της είναι φτιαγμένος για μεγάλες καμπές. Το φαρδύ ρεζερβουάρ θα βοηθήσει στην κατάλληλη στήριξη των ποδιών, μιας και στο σημείο που το αγκαλιάζουν οι προσαγωγοί στενεύει όσο χρειάζεται, γραπώνοντάς το δυναμικά στα δύσκολα φρεναρίσματα και στις πιέσεις που ασκούνται για τις εναλλαγές κλίσεων.