Yamaha MT 10 & SP: Με τα γονίδια της R1
Ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του ΜΤ-10 είναι αναμφίβολα ο κινητήρας του, καθώς ο τετρακύλινδρος εν σειρά 1000άρης με τον crossplane στρόφαλο προέρχεται ουσιαστικά από το R1 και είναι ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί σε hypernaked μοντέλο της Υamaha.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Η Yamaha έδωσε μεγάλη σημασία στην ανάδειξη του ξεχωριστού ήχου ενός crossplane κινητήρα, με νέο φιλτροκούτι με διαφορετικά μήκη και διατομές εισαγωγών και ειδικές εμπρόσθιες γρίλιες acoustic amplifier. Φυσικά ρόλο στον ήχο παίζει και το σύστημα εξάτμισης τιτανίου 4-2-1 στα πρότυπα του R1.
Η εμφάνιση της MT-10 άλλαξε επίσης το 2022, με διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση στο εμπρός μέρος. Τα δύο LED «φρύδια» κυριαρχούν παίζοντας τον ρόλο των φώτων ημέρας, ενώ χρησιμοποιούνται 2 LED προβολείς για τον κύριο φωτισμό. Οι αεραγωγοί είναι νέοι σε σχεδίαση, ενώ τα πλαστικά τμήματα της MT-10 είναι λιγότερα, με αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα να έχει ένα πιο έντονο naked look. Η Yamaha χαρακτηριστικά δηλώνει ότι το μοντέλο απαλλάχθηκε από κάθε περιττό πλαστικό τμήμα, ώστε να αναδειχθεί η «μηχανική ομορφιά» της μοτοσυκλέτας. Η σέλα έχει διαφορετική σχεδίαση με στόχο την μεγαλύτερη άνεση, ενώ το κάλυμμα του ρεζερβουάρ υπόσχεται καλύτερη αίσθηση στα πόδια του αναβάτη.
Το MT-10 εξοπλίζεται με ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον αναβάτη, με 4 χαρτογραφήσεις κινητήρα, IMU 6 αξόνων που συνεργάζεται με traction control, slide control και σύστημα περιορισμού ανύψωσης εμπρός τροχού, ηλεκτρονική διαχείριση φρένου κινητήρα και διαμοιρασμού ισχύος πέδησης, όπως επίσης και το σύστημα Yamaha Ride Control. Το τελευταίο, ομαδοποιεί τις ρυθμίσεις όλων των παρακάτω ηλεκτρονικών συστημάτων, σε 4 επιλογές λειτουργίας: Από την πιο επιθετική και σπορ ρύθμιση Α, μέχρι την πιο ομαλή και σχεδιασμένη για αντίξοες συνθήκες D. Το ΜΤ-10 εξοπλίζεται πλέον με έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, που μπορεί να προσφέρει στον αναβάτη συνδεσιμότητα και navigation, μέσω της εφαρμογής MyRide.
Τα φρένα αναβαθμίστηκαν με μια ακτινική τρόμπα της Brembo και τη νέα ελαφρύτερη μονάδα cornering ABS 9.1MP της Βosch. Το ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ. και το αμορτισέρ της KYB απέκτησαν νέο σετάρισμα για καλύτερη πληροφόρηση, αλλά και για περισσότερη πρόσφυση στις εξόδους των στροφών, ενώ οι πεντάμπρατσες ζάντες διαθέτουν γωνιακές βαλβίδες και τυλίγονται με τα ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport S22 που ταιριάζουν ακριβώς στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Από την άλλη, η έκδοση SP ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη, καθώς από το 2022 και μετά φέρει ημιενεργητική ανάρτηση Öhlins, όντας μάλιστα η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής παγκοσμίως που εφοδιάστηκε με την επόμενη γενιά αναρτήσεων της Öhlins , η οποία χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες ελέγχου. Ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει ρυθμίσεις από το μενού ERS, το οποίο ενσωματώνει τρεις ημι-ενεργητικές (Α-1 Sport, A-2 Intermediate, A-3 Tour) και τρεις χειροκίνητες (M-1, M-2, M-3) επιλογές. Όταν επιλέγεται οποιαδήποτε από τις αυτόματες λειτουργίες, το σύστημα προσαρμόζει συνεχώς την συμπίεση και την επαναφορά, ώστε να ταιριάζει με τις τρέχουσες συνθήκες λειτουργίας, διασφαλίζοντας ότι η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί πάντα τις καταλληλότερες ρυθμίσεις.
Ακόμη, η Yamaha MT-10 SP εξοπλίζεται με προστατευτική καρίνα για πιο «άγρια» εμφάνιση και προστασία του ψυγείου λαδιού, καθώς και σωληνάκια υψηλής, για αποτελεσματικότερο φρενάρισμα.
Σελίδα 1 | Yamaha MT Series: Ο ορισμός του γυμνού την τελευταία δεκαετία |
Σελίδα 2 | Yamaha MT-125: Ο Βενιαμίν της οικογένειας |
Σελίδα 3 | Yamaha MT-03: Πυραυλοκίνητη διασκέδαση |
Σελίδα 4 | Yamaha MT-07: O CP2 κινητήρας σε κέφια |
Σελίδα 5 | Yamaha MT-09 & MT-09 SP: Φόρος τιμής στα κλασσικά Streetfighter |
Σελίδα 6 | Yamaha MT 10 & SP: Με τα γονίδια της R1 |