Τις τελευταίες ημέρες, η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσικλετών πραγματοποίησε σημαντικά βήματα ανάπτυξης. Απέκτησε δικό της παγκόσμιο πρωτάθλημα, ενώ κάποια μοντέλα έχουν πλέον τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τα βενζινοκίνητα στους αμερικανικούς αγώνες.
Φυσικά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πρόκειται για σχεδόν συμβολικές κινήσεις. Αλλά τα ηλεκτρικά μοντέλα θα έχουν τη δυνατότητα να αποδείξουν την αξία τους, είτε ανταγωνίζονται μεταξύ τους είτε με συμβατικές αγωνιστικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα με αυτή την ιδιαίτερα ελπιδοφόρα εξέλιξη, υπήρξε και μια άλλη, που δεν χαρακτηρίζεται θετική. Ο Stefan Pierrer, CEO της ΚΤΜ και ένας από τους επιδραστικότερους ανθρώπους στον ευρωπαϊκό χώρο της μοτοσικλέτας, δήλωσε ξεκάθαρα πως είναι νωρίς ακόμη για να μιλάμε για ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Ο Pierer επικαλέστηκε το τεράστιο κόστος, αλλά και τις τεχνολογίες που βρίσκονται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, για να δικαιολογήσει την άποψή του. Και δε μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει ότι μιλά γενικά και αμπελοφιλοσοφεί. Η ΚΤΜ βρίσκεται εδώ και καιρό στο στάδιο της ανάπτυξης του δικού της ηλεκτρικού enduro, του Freeride e, οπότε ο CEO της εταιρείας ξέρει καλά για τι πράγμα μιλάει.
Έχουμε, λοιπόν, δύο πόλους σε αυτή την περίπτωση, οι οποίοι έχουν αντίθετη τάση. Ο πρώτος αφορά στους αγώνες και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι FIM και ΑFM στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Και ο δεύτερος αφορά σε πιο… πεζές καταστάσεις, όπως η καθημερινότητα. Και το γεγονός ότι είναι αντίθετοι, δε σημαίνει ότι αποκλείεται να έχουν και οι δύο δίκιο.
Μέχρι στιγμής, τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα που έχουμε δει από οποιοδήποτε ηλεκτρικό δίκυκλο αφορούν στους αγώνες. Στον τομέα της παραγωγής, δεν έχει υπάρξει κάποια θεαματική εξέλιξη που να πετύχει το βασικό ζητούμενο: μείωση του κόστους. Όταν ο Pierer παραδέχεται πως μόνο η μπαταρία του Freeride e κοστίζει 2.000 ευρώ και το Brammo Empulse (ένα από τα μοντέλα που θα αγωνιστούν ενάντια σε βενζινοκίνητα στις ΗΠΑ) κοστίζει σχεδόν όσο ένα Aprilia Tuono, αλλά αποδίδει το 1/3 της ισχύος του, εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να διανύσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι να ανταγωνιστούν τα βενζινοκίνητα – όχι για το θέαμα στην πίστα, αλλά για την ουσία στο δρόμο.
Τι Bobber αγοράζω με λιγότερα από 5.000 ευρώ
Yamaha TMAX: Με νέα οθόνη 7 ιντσών και θερμαινόμενη σέλα
BMW S1000 και Μ1000: Ακόμα «πιο RR» το 2025
Kawasaki Z900: «Εξυπνότερο» με IMU και Ride-by-Wire
Η CFMOTO προχωράει στην παραγωγή του πρώτου της V4 1000 κυβικών σε συνεργασία με την KTM
KYMCO, Yadea και Voge: Νέα μοντέλα από την EICMA στην Ελλάδα μέσω της Mototrend
Gianneas Moto: Η απόλυτη λύση για την αποκατάσταση μετά από τρακάρισμα
QJMOTOR SRT 700SX: Off-Road χαρακτήρας με επώνυμα περιφερειακά
Πριν αγοράσεις μοτοσυκλέτα: Γιατί το mototriti είναι one stop shop ενημέρωσης 24/7
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr