Τους τελευταίους μήνες, η BMW, η οποία είχε αγοράσει τη Husqvarna πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, έβλεπε πως η διατήρηση της φίρμας υπό τον έλεγχό της δεν έφερνε τα επιθυμητά οικονομικά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι διεύρυνε τον προσανατολισμό της σε ασφάλτινα μοντέλα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, όπως τα Terra και Strada 650 και Nuda 900. Έτσι, αποφάσισε να την πουλήσει – κάτι που εμείς μάθαμε με το που η πώληση αυτή ολοκληρώθηκε, με τον Pierer να αποτελεί τον νέο ιδιοκτήτη. Η Husvarna ανήκει από τότε στην προσωπική εταιρεία του CEO της ΚΤΜ, προφανώς για να μην προκύψουν θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού (κάτι που θα έθετε σε συναγερμό τις αρμόδιες υπηρεσίες ανταγωνισμού).
Από εκείνη την ημέρα (1η Φεβρουαρίου του 2013) πέρασαν κάποιοι μήνες μέχρι να δούμε κάποιες νέες εξελίξεις και οι εικασίες των ειδικών ήταν πολλές. Τα πρώτα νέα, πάντως, ήρθαν πριν από μερικές εβδομάδες και δεν ήταν αισιόδοξα: οι νέοι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να κλείσουν το εργοστάσιο του Varese και να σταματήσουν (προσωρινά ή μόνιμα; Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη) την παραγωγή. Επιπλέον, οι νέες εξελίξεις επιβεβαιώνουν αυτό που οι περισσότεροι πίστευαν. Ότι, δηλαδή, τα ασφάλτινα μοντέλα που σχεδιάστηκαν χάρη στη BMW (διαθέτουν, άλλωστε, μέρη που προέρχονται απευθείας από το εργοστάσιο των Βαυαρών, όπως οι κινητήρες) θα σταματήσουν να παράγονται, τώρα που η Husqvarna έχει νέους ιδιοκτήτες.
Πράγματι, πριν μερικές ημέρες επιβεβαιώθηκε ότι δεν πρόκειται να επιστρέψουν στις γραμμές παραγωγής τα Nuda 900 και Terra και Strada 650. Επίσης, δε χρειαζόταν να μας επιβεβαιώσει κάποιος ότι ξεχνάμε και τα concept που παρουσίασε πρόσφατα η Husqvarna, όσο βρισκόταν σε βαυαρικά χέρια: τα Moab, Baja και E-go. Μια τέτοια κίνηση δεν εκπλήσσει, μιας και τα συγκεκριμένα μοντέλα βασίστηκαν στους κινητήρες και την τεχνογνωσία της BMW. Παράλληλα, όμως, αποτέλεσαν το λόγο που οι πωλήσεις της Husqvarna ανέβηκαν τους τελευταίους μήνες.
Θα μπορούσε, λοιπόν, κανείς να υποθέσει ότι ο Pierer σκοπεύει να γυρίσει τη Husqvarna στις χωμάτινες ρίζες της. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί όσο η παραγωγή έχει παγώσει! Ποια μπορούν να είναι τα σχέδια του Pierer και τη ΚΤΜ;
Το πρώτο σενάριο μιλά για παράλληλη πώληση των ΚΤΜ και των Husqvarna. Μόλις οι υπεύθυνοι βάλουν μια τάξη στα οικονομικά της Husqvarna (οι ίδιοι δήλωσαν, μετά την επίσκεψή τους στο εργοστάσιο, ότι η κατάσταση είναι χειρότερη από αυτή που τους περιέγραψαν οι άνθρωποι της BMW), θα επαναφέρουν τα χωμάτινα μοντέλα, τα οποία θα πουλιούνται πλάι-πλάι με αυτά της ΚΤΜ. Θα υπάρξουν, βέβαια, εσωτερικοί ανταγωνισμοί ανάμεσα στις δυο εταιρείες, αλλά αυτό λίγη σημασία θα έχει από τη στιγμή που τα χρήματα θα καταλήγουν στους ίδιους ιδιοκτήτες. Το στοίχημα που θα πρέπει να κερδίσουν σε αυτή την περίπτωση, λένε οι ειδικοί, είναι να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας. Αυτό μπορεί να γίνει, κλείνοντας κάποια συγκεκριμένα τμήματα της Husqvarna και μεταφέροντας τη δουλειά του στα αντίστοιχα της ΚΤΜ.
Αν οι αριθμοί, όμως, δεν κάνουν το χατίρι των λογιστών και η Husqvarna φέρει ζημίες, οι νέοι ιδιοκτήτες μπορεί να προχωρήσουν σε αυτό που οι φίλοι της εταιρείας φοβήθηκαν από την αρχή: να την κλείσει. Αυτή η προοπτική δεν πρόκειται να ζημιώσει την ΚΤΜ, αφού με αυτόν τον τρόπο ξεφορτώνεται έναν από τους ανταγωνιστές της. Παράλληλα, θα παραμείνουν στη διάθεσή της τα περιουσιακά στοιχεία της Husqvarna, όπως το εργοστάσιο στο Varese.
Το τρίτο σενάριο που ακούγεται είναι αρκετά αισιόδοξο για να θεωρείται πιθανό. Σύμφωνα με αυτό, η ΚΤΜ θα ακολουθήσει τα χνάρια της BMW και θα προσπαθήσει να επεκτείνει τον χαρακτήρα της Husqvarna σε νέα μονοπάτια. Κάτι τέτοιο, όμως, απαιτεί μήνες σχεδιασμού και τεράστια έξοδα (αλλά και ρίσκα). Και η ίδια η BMW μας απέδειξε ότι αυτή η μέθοδος δύσκολα φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τι Bobber αγοράζω με λιγότερα από 5.000 ευρώ
Yamaha TMAX: Με νέα οθόνη 7 ιντσών και θερμαινόμενη σέλα
BMW S1000 και Μ1000: Ακόμα «πιο RR» το 2025
Kawasaki Z900: «Εξυπνότερο» με IMU και Ride-by-Wire
Η CFMOTO προχωράει στην παραγωγή του πρώτου της V4 1000 κυβικών σε συνεργασία με την KTM
KYMCO, Yadea και Voge: Νέα μοντέλα από την EICMA στην Ελλάδα μέσω της Mototrend
Gianneas Moto: Η απόλυτη λύση για την αποκατάσταση μετά από τρακάρισμα
QJMOTOR SRT 700SX: Off-Road χαρακτήρας με επώνυμα περιφερειακά
Πριν αγοράσεις μοτοσυκλέτα: Γιατί το mototriti είναι one stop shop ενημέρωσης 24/7
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr