Το 2011 στο Tokyo Motor Show η Honda παρουσίασε ένα ηλεκτρικό κόνσεπτ το οποίο μετά...ξεχάστηκε. Τώρα, 12 χρόνια μετά, φαίνεται ότι ανασύρθηκε από τα ντουλάπια και εξατάζεται και πάλι
Τα κόνσεπτ που οι εταιρείες εμφανίζουν κατά καιρούς στις εκθέσεις ανήκουν εν πολλοίς σε δύο κατηγορίες. Αυτά που μας προϊδεάζουν για κάποιο μοντέλο παραγωγής που θα δούμε λίγους μήνες αργότερα και αυτά τα οποία είναι μικρές απεικονίσεις ενός φανταστικού μέλλοντος, που μετά την έκθεση θα κλειδωθεί κάπου και θα ξεχαστεί εις τους αιώνες των αιώνων.
To RC-E της Honda, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show του 2011 είχε όλα τα στοιχεία που έδειχναν ότι ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Και μέχρι τώρα έτσι ήταν.
Όμως τώρα, 12 χρόνια μετά την εμφάνιση αυτού του ηλεκτρικού κόνσεπτ, to RC-E φαίνεται και πάλι σε ένα νέο έγγραφο διπλώματος ευρεσιτεχνίας από τη Honda, που δείχνει ότι το RC-E μελετάται ακόμα από το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Honda (αν όχι ολόκληρο, τότε κάποια κομμάτια του).
Η πατέντα αφορά τη διάταξη και τη μορφή της πίσω ανάρτησης, αλλά όλα τα άλλα στοιχεία του RC-E είναι εκεί: Το φέρινγκ, ο ηλεκτροκινητήρας, το πλαίσιο. Όμως η ανάρτηση διαφέρει. Εδώ έχουμε ένα μονό αμορτισέρ το οποίο δεν είναι πλέον τοποθετημένο στο κέντρο του ψαλιδιού, αλλά δίπλα στον ηλεκτροκινητήρα, πακτωμένο στην αριστερή πλευρά του ψαλιδιού, κάτι που απαιτεί έναν μικρότερο, πιο μαζεμένο ηλεκτροκινητήρα.
Το πιο σημαντικό με αυτή την πατέντα είναι ότι δείχνει ότι το κόνσεπτ του RC-E παραμένει ζωντανό και τώρα είναι και πιο επίκαιρο από ποτέ. Το 2011 κανένας μεγάλος κατασκευαστής δεν σκεφτόταν σοβαρά να κυκλοφορήσει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο πέρα από κάποιο σκούτερ προσηλωμένο στη μικροκινητικότητα.
Όμως σήμερα το τοπίο είναι εντελώς διαφορετικό. Με την ηλεκτροκίνηση να έχει μπει δυναμικά στις ζωές μας, όλοι οι κατασκευαστές εναποθέτουν κάποιους πόρους τους σε αυτό το κομμάτι και η Honda έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της για ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων για το εγγύς μέλλον.
3 μπαταρίες
Στην πατέντα βλέπουμε επίσης ότι η Honda έχει «χωρέσει» 3 μπαταρίες στο μοντέλο της. Η πρώτη, υπό την ονομασία B1, βρίσκεται στο «ντεπόζιτο», η δεύτερη (B2) έχει πάρει τη θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η Τρίτη (Β3) εδράζεται στην «ποδιά». Ο κινητήρας όπως προαναφέραμε βρίσκεται πιο πίσω και στα δεξιά, αφήνοντας το αμορτισέρ στα αριστερά.
Υπολογίζεται ότι η Ηonda θα λανσάρει τα πρώτα μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα της το 2024, οπότε πλέον αυτά τα σχέδια είναι πολύ πιο επίκαιρα από το 2011.