Το νέο Piaggio MP3 310 είναι εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουριο υγρόψυκτο, 4-χρονο. 4-βάλβιδο, μονοκύλινδρο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ο οποίος είναι το αποτέλεσμα της πολύτιμης τεχνογνωσίας του κέντρου έρευνας και εξέλιξης του PiaggioGroup.
Ο κινητήρας 310 hpe είναι ο νεότερος κινητήρας της σύγχρονης οικογένειας HPE (HighPerformanceEngines) της Piaggio. Είναι βασισμένος σε μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία και έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σημαντικές βελτιώσεις στην εμπειρία οδήγησης σε όλο το εύρος των στροφών, κορυφαία άνεση στην οδήγηση, βελτιωμένη δυνατότητα ελέγχου, χαμηλότερη στάθμη θορύβου και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όλα αυτά συνοδεύονται από μια εμφανή βελτίωση στην απόδοση. Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με αύξηση του κυβισμού από τα 278 κ.εκ. του προηγούμενου κινητήρα 300 HPEστα 310 κ.εκ. αυτής της έκδοσης. Αυτή η αύξηση επετεύχθη με τη διατήρηση της διαμέτρου και την αύξηση της διαδρομής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα έναν λιγότερο εκρηκτικό κινητήρα. Με άλλα λόγια έναν κινητήρα που εστιάζει περισσότερο στον χειρισμό και λιγότερο στην επίτευξη της υψηλότερης δυνατής ισχύος, αν και αυτή φτάνει στα εντυπωσιακά 19,4 kW (26,4 hp) στις 7.500 σ.α.λ.Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 27,3 Nmστις 6.000 σ.α.λ. Αυτές είναι απόλυτες τιμές αναφοράς που θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση από στάση. Η μέγιστη ταχύτητα είναι επίσης υψηλότερη και έχει επιτευχθεί εν μέρει χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική του οχήματος: Από τα 120 χλμ./ώρα του προηγούμενου κινητήρα, η τελική ταχύτητα έχει ανέβει στα 129 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με τον προηγούμενου κινητήρα 300 HPE, ο νέος κινητήρας διαθέτει ελαφρώς υψηλότερες τιμές μέγιστης ισχύος και ροπής, οι οποίες επιτυγχάνονται σε χαμηλότερες σ.α.λ. Αυτές οι τιμές είναι το αποτέλεσμα της μειωμένης ταχύτητας, του γνωστότερου ως downspeeding, το οποίο παρέχει μια πολύ μεγάλη βελτίωση στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά, αλλά και στη συνολική αποδοτικότητα και την άνεση, με ουσιαστική μείωση των κραδασμών και του θορύβου. Η πλήρης αναβάθμιση του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του στροφαλοθαλάμου, επέτρεψε να γίνουν μεγάλες αλλαγές στην μονοκύλινδρη αρχιτεκτονική, όπως είναι η μετατόπιση (offset) του εμβόλου. Αυτή η λύση, η οποία μετατοπίζειτη λειτουργία του άξονα του εμβόλου σε σχέση με αυτόν του στροφαλοφόρου άξονα και μειώνει την τριβή μεταξύ του εμβόλου και του κυλίνδρου κατά την πιο κρίσιμη φάση κίνησης, οδηγώντας σε συνολική μείωση της τριβής με θετική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου.Αυτές οι τιμές είναι χαμηλότερες από του κινητήρα 300 hpe και ανεβάζουν την αυτονομία από τα 31,2 χλμ./λίτρο σε 32,2 χλμ./λίτρο, στον κύκλο WMTC. Ο θόρυβος κατά τη φάση εκκίνησης ήταν επίσης ένας σημαντικός τομέας εστίασης: η αφαίρεση του αποσυμπιεστή και η υιοθέτηση μιας ισχυρότερης μίζας μαζί με έναν αποσυμπιεσμένο άξονα μετάδοσης παρέχουν ταχύτερη και πιο αθόρυβη εκκίνηση. Αλλά και η σχεδίαση του διαιρούμενου στροφαλοθάλαμου έχει αναθεωρηθεί, με στόχο τη μείωση του θορύβου. Τα άλλα χαρακτηριστικά του κινητήρα παραμένουν αναλλοίωτα, με ένα σύστημα χρονισμού με μονό εκκεντροφόρο επί κεφαλής με ζύγωθρα με ράουλα και με διαχείριση του κινητήρα μέσω μονάδας ελέγχου MagnetiMarelli MIUG4 τελευταίας γενιάς, η οποία συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης. Ο κινητήρας 310 hpe διαθέτει τα ίδια εντυπωσιακά επίπεδα αξιοπιστίας με τους σύγχρονους κινητήρες υψηλής απόδοσης (HighPerformanceEngines), με προγραμματισμένη συντήρηση ανά 10.000 χλμ.