Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT)

    Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT)

      Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
      Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

    • Βελτιωμένη απόκριση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, με την ίδια μέθοδο διαχείρισης της πίεσης λαδιού που προσφέρεται και στην  24YM AfricaTwin
    • Διαφορετικά μοτίβα αλλαγών σχέσεων συνδέονται με τα riding modes
    • Το USER mode επιτρέπει την επιλογή 5 ρυθμίσεων, από ομαλή μέχρι δυναμική, σπορ οδήγηση
     
    Η τεχνολογία DCT της Honda διανύει τώρα τον 17ο χρόνο παραγωγής της και πάνω από 230.000 μοτοσυκλέτες της Honda με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2010.Το σύστημα προσφέρει αξιόπιστες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο – για εξοικονόμηση χώρου.
     
    Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενόσω εμπλέκεται ο δεύτερος.
     
    Για το ανανεωμένο 25YMX-ADV, στόχος ήταν η ομαλότερη εκκίνηση από στάση και ο εύκολος χειρισμός σε χαμηλή ταχύτητα - κάτω από 10km/h - για στροφές που απαιτείται χαμηλή ταχύτητα και αναστροφές. Αυτό απαιτεί άμεση αλλά ομαλή απόκριση στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού.
     
    Αναθεωρώντας τις λειτουργικές παραμέτρους της προηγούμενης γενιάς DCT, το νέο σύστημα υπολογίζει διαφορετικά την πίεση του λαδιού στο έμβολο του συμπλέκτη και διαθέτει νέο σύστημα ανάδρασης, αφού δεν βασίζεται πλέον απλώς σε έναν αισθητήρα πίεσης στο υδραυλικό κύκλωμα πριν το έμβολο – με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη και πιο ακριβή απόκριση του συμπλέκτη. Πέρα από τη βελτιωμένη απόκριση του TBWόταν ανοίγει από την πλήρως κλειστή θέση, το DCTπλέον φέρει πλήρως βελτιστοποιημένη παραμετροποίηση για οδήγηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
     
    Έτσι, επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς δισταγμούς στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δεν μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του αναβάτη και η ικανότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. 
     
    Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οδήγησης – το Αυτόματο πρόγραμμα (AT), με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα, για να αποφασιστεί πότε πρέπει να γίνει μία αλλαγή, και το Χειροκίνητο πρόγραμμα (MT), με τις αλλαγές να γίνονται από τον αναβάτη μέσω των «τύπου paddle-shift» χειριστηρίων στο αριστερό γκριπ.
     
    Μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού (TBW), διατίθενται 5 Αυτόματα προγράμματα αλλαγών σχέσεων. Το Επίπεδο 1 είναι το πιο ξεκούραστο, με τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα να γίνονται σε σχετικά χαμηλότερες στροφές. Συνδέεται με το RAIN mode. Το Επίπεδο 4, στο άλλο άκρο, πραγματοποιεί ανεβάσματα στις υψηλότερες στροφές και κατεβάσματα νωρίτερα για καλύτερη αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Συνδέεται με τοSPORTmode. Το Επίπεδο 2 συνδέεται με το STANDARDmode, ενώ το Επίπεδο 3 τοποθετείται μεταξύ STANDARD και SPORT.
     
    Για το GRAVELmode, το X-ADV χρησιμοποιεί ένα σχετικά σπορ μοτίβο αλλαγής σχέσεων. Αυτό παρέχει μειωμένο επίπεδο ΅ολίσθησηςΆ καθώς οι συμπλέκτες λειτουργούν σε όλες τις θέσεις του γκαζιού (από τελείως ανοιχτό έως τελείως κλειστό) – ώστε ο αναβάτης να έχει πιο άμεση αίσθηση πρόσφυσης στον πίσω τροχό και να μπορεί να κάνει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε εκτός δρόμου συνθήκες.
     
    Το USER mode επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει οποιοδήποτε μοτίβο αλλαγών του DCT με τις επιθυμητές παραλλαγές των άλλων παραμέτρων – απόδοση ισχύος (P), φρένο κινητήρα (EB), ABS και HSTC.
     

    Σελίδα 1Όλα τα χαρακτηριστικά του νέου Honda X-ADV
    Σελίδα 2Εισαγωγή
    Σελίδα 3Επισκόπηση
    Σελίδα 4Στυλ & Εξοπλισμός
    Σελίδα 5Κινητήρας
    Σελίδα 6Ηλεκτρονικά Κινητήρα
    Σελίδα 7Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT)
    Σελίδα 8Πλαίσιο
    Σελίδα 9Αξεσουάρ

    HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!