Για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της (από το 1983 και μετά), μια μοτοσυκλέτα κάτω των 600cc φέρει το σήμα της Triumph και για αυτό το λόγο χρειάστηκε η ανάπτυξη ενός ολοκαίνουριου κινητήρα. Στην καρδιά της νέας σειράς των 400cc βρίσκεται ένας μονοκύλιδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 398,15cc, ο οποίος φέρει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και αποδίδει 40 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 37,5 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Στις μετρήσεις μας, η Speed 400 χρειάστηκε 2,33” για να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα και 7” για τα 100, ενώ το ρεπρίζ από τα 50 στα 100 παίρνει 4,46”. Στην επίτευξη αυτής της απόδοσης συμβάλλει ένα σύστημα βαλβίδων με βραχίονες ενεργοποίησης με χαμηλή παλινδρομική μάζα και επικαλύψεις DLC για μείωση της τριβής. Ο κινητήρας συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο και συμπλέκτη υποβοήθησης ροπής που κάνει τη χρήση του ξεκούραστη στις πολλές αλλαγές, ενώ εφοδιάζεται και με Traction Control, για το οποίο υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης. Σημαντικό στοιχείο είναι η εξάτμιση με την οποία εξόπλισε η Triumph την Speed 400 και της χαρίζει έναν μελωδικότατο, σχετικά βαθύ ήχο.