Ο τρικύλινδρος CP3 κινητήρας δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού εδώ και σχεδόν μια δεκαετία χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα της Yamaha και έχει αποδείξει τις δυνατότητες και την αξιοπιστία του, ενώ δεν έχει σταματήσει να βελτιώνεται. Στην τελευταία εκδοχή του αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ και 93 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Για τους κατόχους Α2 διπλώματος, το XSR900 GP είναι διαθέσιμο και σε έκδοση με ισχύ περιορισμένη στους 47,6 ίππους. Η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων περιλαμβάνει Traction Control, Slide Control και σύστημα ελέγχου ανύψωσης εμπρός τροχού, τα οποία συνεργάζονται με μονάδα μέτρησης αδράνειας 6 αξόνων για βέλτιστη λειτουργία. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών riding modes (Rain, Street και Sport), τα οποία διαφοροποιούνται ως προς τη μέγιστη ιπποδύναμη, την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και το επίπεδο παρέμβασης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Επίσης, υπάρχουν δυο custom modes, στα οποία μπορεί να παραμετροποιήσει τη μέγιστη απόδοση, αλλά και κάθε σύστημα ξεχωριστά σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Η δύναμη περνά στον πίσω τροχό μέσω μονόδρομου συμπλέκτη ολίσθησης και υποβοήθησης, που δεν επιτρέπει στον τροχό να μπλοκάρει στα απανωτά κατεβάσματα και δίνει στη μανέτα ελαφριά αίσθηση. Στάνταρ είναι και το quick shifter για αστραπιαίο ανέβασμα και κατέβασμα ταχυτήτων, με τη λειτουργία του να είναι εξαιρετική. Η μοτοσυκλέτα δοκιμής ήταν εφοδιασμένη με την ολόσωμη εξάτμιση της Akrapovic από τον κατάλογο των έξτρα, η οποία χάρη στο κοντό τελικό που έρχεται πίσω και χαμηλά, ταιριάζει ιδανικά με τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας, ενώ απελευθερώνει έναν πιο μπάσο και γεμάτο ήχο.